A mi kis ördögünk
Szöveges ítélet
Alapjában véve semmi gong a Suzukival. Sok jót tudok mondani a kocsiról, kevés rosszat. A motor megkíméli a gondozást. A szerviznél írtam pár jó tanácsot. Még annyit, hogy jó, ha télen-nyáron 2percig jár a motor, amíg bemelegszik.
Pozítív vélemények:
Az 1300as motor nagyon viszi a kocsit, az előzés sima ügy. Nem hiszi el senki, de a körmendi egyenesbe sikerült 180km/h-t menni vele(bár lehet, hogy enyhe lejtő volt). A benzin majdnem mindegy milyen, de fogyasztásba az OMV, AGIP és az ESSO vált be a legjobban. Azt hiszem egy tank benzinnel megtettem majdnem 800km-t. Bár ez vezetési stílustól is függ, ha valaki sportosan vezet, akkor természetes, hogy többet kér.
Az úttartása is szuper a kocsinak. Én Pirelli 4évszakos gumit használok, eddig bevált(145/70 R13). A motortérből alig jön zaj, menetszél sem hallható. A motorral semmi gondom, szerintem ezek a motorok 800.000ig hajthatók. Majd meglátjuk. :)
Negatív vélemények:
Rossz benne, hogy silány minőségű a belső műanyagok minősége(kissé kopog, 3000es fordulatnál valami berezonál a műszerfalon). A lökhárítók sem különb műanyagok, könnyen reped. 130km/h val elkaptam egy méretes nyulat, széttört a lökhárító, amit LOCITTE ragasztóval sikerült megcsinálnom. Semmi hiba nem látszik. A japán autók karosszéria szerelése bonyolult. Ez megmutatkozott a lökhárító ragsztásnál. Az első sárhányó doblemezénél vannak műanyag burkolatok kívülről. Na ezek alá bemgy minden trugyi. Legjobb nagynyomású mosóval kimosatni az ilyen eldúgott helyeket. Az alváz nagyon jó állapotban van, pedig már 5 éves az autó és neincs garázsba tartva. A téli sózás miatt jönnek ki a rozsdafoltok, majd most elviszem egy alvázápolásra, hogy ne terjedjen tovább. Télen érdemes mosatni 2hetenként. Talán ennyi, amit elmondhatok.
Én nagyon szeretem ezt a kocsit, semikor nem hagyott cserben. A következő évekbe is ezzel fogok járni, talán sosem adom el. Lehet megmarad a családnak. A fenntartási költségek nem drágák, meghálálja a kicsike, ha törődnek vel. Minden autónak lelke van...
Suzuki For ever!!!
Hibalista
- Első szervizelés(30000km után) során motorolaj(szűrő) csere, gyertya csere, légszűrő, apró átnézések. Kb. 15.000,-HUF volt. Márkás Castrol olajat kapott, papír légszűrőt. Nem voltam megelégedve a fogyasztással(országút 6l/100km) így a következőkben magam szervizelem a picikét.
- Tapasztalatok:
- -BOSCH gyertyát nem szereti, attól sokat eszik, legjobb az NGK.
- -Castrol motorolaj helyett Valvoline SynPro olajat használok. Sebváltó olaj is Valvoline HP GL-4. Jó még a Penzoil, de bevált a Valvoline, ezután is ezt használom. A hordós olaj nem jó, mert nincs keverve és a sűrüje alul marad.
- -levegő és olajszűrő legyen CHAMPION, a fogyasztásban bejön az ára
- -a tesco benzin nem a legjobb(fogyasztás megemelkedik), jó a OMV(1.), AGIP(2.), ESSO(3.), SHELL(4.), MOL...
- -használtam már bele Metabond-ot és Prolong-ot is. A Prolongal(800-900as fordulat) jobban csökkent a surlódás, mint a Metabondal(900-1000es fordulat) alapjáraton
- Országúton használom, eddig 5l(!)/100km volt a legalacsonyabb fogyasztás.
- -kipufogó dob csere 100.000km-nél, mert a dobnál elkorrodált a cső
Ide hordtam szervizbe
Első szerviz után magam szerelem... Bár nincs szervizkönyv, gazdaságosabb és jobbak az alapanyagok is.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Sipos Autóház-Suzuki márkaszerviz,
Szombathely Zanati út
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polski Fiat 1500 | Következő autója? | Renault 4 a Suzuki Swift mellett |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
