A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift sedan 1.6 16v manager 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A megbízhatóság maga

Szöveges ítélet

Kicsit féltem, amikor megvettük az autót, s 89.000 km-t mutatott az óra. Szerencsére volt a látókörben egy ilyen típusú céges autó, mely több mint 300 ezer km-t ment már, és gyakorlatilag semmi baja nem volt. Ez meggyőzött minket. Az évek során rájöttünk, hogy gyakorlatilag elnyűhetetlen. Nem bántuk meg, jó döntés volt, mindig megbízható társ.

Az autónk légkondival, 4 elektromos ablakkal, elektromos tükörrel, központi zárral felszerelt. A kinézetét csomagtartó spoiler emeli.

Az autó kényelme hagy némi kívánni valót maga után. A rugózása kemény, s ez a „jó” magyar utakon visszaüt. Ezt azonban kompenzálja a kocsi útfekvése. Hasonló kategóriájú, kényelmesebb, lágyabb rugózású autóval egy-egy kanyarba 10-20 km-el alacsonyabb sebességgel mertem csak bele menni, mint a „mi autónkkal”. A csomagtartója szép nagy, jó sok mindent bele lehet pakolni. (Szerintem nyaraláskor a fél házat) Kár, hogy a nyílása kicsi, így sok olyan nagyobb tárgyat nem lehet bele tenni, ami egyébként a csomagtartóban simán elférne. A dönthető hátsó üléseknek köszönhetően, viszont hosszú tárgyak jól szállíthatók.

A kategóriájában nagyon jó teljesítményt nyújt. Nem egy autóst (felsőbb kategóriást is) megtréfáltam vele, lámpánál való induláskor, de előzni is jól és könnyedén lehet vele, mert 100 fölött is jól gyorsul még, s 160-ig könnyedén megy. Utána egy kicsit lustább már, de nem okoz gondot a 180 sem, bár olyankor az autó kicsit libegős lesz. 130 felett hangos lesz az autó, részben a menet-, részben a motorzaj miatt, de elviselhető. A légkondi bekapcsolását kicsit megérzi, de nem vészes, mert igazából csak a gyorsítás kezdetekor érezni a különbséget, utána már jól húz. A jó teljesítményt nyílván meghatározza, hogy a 890 kg-os kasznit egy 93 LE-ös 16 szelepes 133 Nm-es motor mozgatja.

A fogyasztásnál 7 litert jelöltem, azonban az első tankolástól kezdve jegyezve lett a fogyasztása, s erről táblázatot készítettem, mely összesíti a teljes fogyasztás átlagát is. Így nyugodtan írhatom, hogy több mint 100 ezer km átlagában a fogyasztás 6.85 liter/100km. Ebben természetesen benne van, hogy amikor meleg volt ment a légkondi. Az autót a feleségem is vezeti és én is. Télen gyakran használjuk rövid útra városban, majd hosszú várakozás, rövid út. Természetesen hosszabb utak is vannak benne bőven.

A típushibákon kívül más gond nem volt vele, kivéve egy tömítés cserét. A típus hiba, hogy a központi zárat és az elektromos ablakokat működtető vezetékek eltörnek. Ezt mindegyik ajtó és ablak produkálta a bal elsőn kívül. A szerelő kb. 30 perc alatt javította. Ezen kívül csak olajcsere, olajszűrő, légszűrő, vezérműszíj csere volt az előírt időkben, illetve akkumulátor, izzó és kipufogó csere. (A kipufogó eltört, külső hatásra.) Az öt év és több mint 100 ezer km alatt plusz kiadás a tömítés csere volt. Azt talán mondanom sem kell, hisz az év/km-ből gyanítható, hogy az autó mindennap használva van.

Gondolom a fentiek alapján, figyelembe véve a fogyasztást és a hibamentességet is, nem csoda, ha azt mondom, hogy a fenntartási költsége és a megbízhatósága nagyon jó. Soha eszembe se jutott, ha külföldre mentünk sem, hogy az autóval bármi gond lehet majd.

Még egy apró adalék, ami lehet, hogy hihetetlenül hangzik, pedig így van. 2.5 éve a feleségem lekoccolta az autó elejét. Egy kicsit meggyűrődött a motorháztető, és egy kis helyen lepattant a festék. Az úgy is maradt, s azóta sem rozsdásodik. Természetesen máshol sem.

Hibalista

- A típus hibán kívül egy tömítés (talán szelep) csere.

Ide hordtam szervizbe

Saját, magán szerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 115000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 120L Következő autója? Suzuki Liana 1.6 sedan
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)