A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3GC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A megbízható, jó és olcsó autó

Szöveges ítélet

Igazából soha nem akartam Suzuki-t venni, de haszáltpiaci ára és legendás fogyasztása miatt mégis egy 1.3-as sedan mellett döntöttem. Közel három éve használom az autót és százezer kilométert tettem meg vele. A megtett táv főként közúton, de kb. 20%-ban városban történt. Váratlan meghibásodás nem történt, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. A féltengelycsukló cserénél azonban megjártam, mert sajnáltam a gyári alkatrészért a 10eFt-ot és valami olasz utángyártottat vettem feleárért, ami perszre 10000 kilométer után már kopogott. Végül mégis megvettem a gyárit, amivel természetesen nincs probléma. Menetteljesítménye lökettérfogatához mértem tökéletes, korabeli (´99) nehéz 1,6-osokat simán legyorsulja, azonban ha nem megy a fordulatszámmérő mutatója egyik fokozatban sem 2500 fölé (ötödikben 100km/h), simán öt liter alatt fogyaszt. Nekem a legkevesebb fogyasztás 4,6 liter volt, igaz "tatás" üzemmódban, hosszútávon. A legtöbb viszont 6,5 ami csak városi dugókból állt, 300 kilométeren keresztül. Normál használat mellett 5 liter körül tartható, ami télen sem igen emelkedik meg. Kényelme, összeszerelési minősége kissé kifogásolható; az ülések hosszú távon (300-400km) fárasztóan hatnak, illetve a műanyag elemek rossz úton zörögnek. Futóműve kicsit kemény, de igen strapabíró. A megtett 180000km alatt egyetlen főalkatrészt sem kellett kicserélni a kormány- illetve a futóműben (lengéscsillapítót sem!). Fékei hatékonyak, vizes, csúszós úton -a hirtelen megálláshoz- jól jönne az ABS. Végsebessége óra szerint 170km/h, de 150 fölött már nem kezd instabil lenni, gondolom a kis súlya miatt. Motorjához eddig csak az olajcserék miatt kellett nyúlni, amit érdemes betartani 15000 kilométerenként, mert a régi olaj illetve a koszos levegőszűrő jelentősen növelheti a fogyasztást. Szakszervízben csak egyszer voltam. Kedvesek voltak ugyan, de egy 500ft-os alkatrész cseréjért és öt perc munkáért 8 ezret kértek. Összeségében aki olcsón akar sokat autózni és még csomagtartóra is szüksége van mindenképpen jól jár egy sedan 1,3-assal...

Hibalista

- Kopó alkatrészeken kívül nem romlott el semmi.
- Féltengelycsukló 10000Ft,
- Féktárcsa (pár) 5000Ft!
- Hátsó kipufogódob 6000Ft.

Ide hordtam szervizbe

Ifjú lelkes szerelő barátom (minden olcsón beszerez és megcsinál)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Öreg szaki (kötelező cseréknél)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? SKODA 120L Következő autója? Ugyanilyet vennék, újat
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)