A megbízható, jó és olcsó autó
Szöveges ítélet
Igazából soha nem akartam Suzuki-t venni, de haszáltpiaci ára és legendás fogyasztása miatt mégis egy 1.3-as sedan mellett döntöttem. Közel három éve használom az autót és százezer kilométert tettem meg vele. A megtett táv főként közúton, de kb. 20%-ban városban történt. Váratlan meghibásodás nem történt, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. A féltengelycsukló cserénél azonban megjártam, mert sajnáltam a gyári alkatrészért a 10eFt-ot és valami olasz utángyártottat vettem feleárért, ami perszre 10000 kilométer után már kopogott. Végül mégis megvettem a gyárit, amivel természetesen nincs probléma. Menetteljesítménye lökettérfogatához mértem tökéletes, korabeli (´99) nehéz 1,6-osokat simán legyorsulja, azonban ha nem megy a fordulatszámmérő mutatója egyik fokozatban sem 2500 fölé (ötödikben 100km/h), simán öt liter alatt fogyaszt. Nekem a legkevesebb fogyasztás 4,6 liter volt, igaz "tatás" üzemmódban, hosszútávon. A legtöbb viszont 6,5 ami csak városi dugókból állt, 300 kilométeren keresztül. Normál használat mellett 5 liter körül tartható, ami télen sem igen emelkedik meg. Kényelme, összeszerelési minősége kissé kifogásolható; az ülések hosszú távon (300-400km) fárasztóan hatnak, illetve a műanyag elemek rossz úton zörögnek. Futóműve kicsit kemény, de igen strapabíró. A megtett 180000km alatt egyetlen főalkatrészt sem kellett kicserélni a kormány- illetve a futóműben (lengéscsillapítót sem!). Fékei hatékonyak, vizes, csúszós úton -a hirtelen megálláshoz- jól jönne az ABS. Végsebessége óra szerint 170km/h, de 150 fölött már nem kezd instabil lenni, gondolom a kis súlya miatt. Motorjához eddig csak az olajcserék miatt kellett nyúlni, amit érdemes betartani 15000 kilométerenként, mert a régi olaj illetve a koszos levegőszűrő jelentősen növelheti a fogyasztást. Szakszervízben csak egyszer voltam. Kedvesek voltak ugyan, de egy 500ft-os alkatrész cseréjért és öt perc munkáért 8 ezret kértek. Összeségében aki olcsón akar sokat autózni és még csomagtartóra is szüksége van mindenképpen jól jár egy sedan 1,3-assal...
Hibalista
- Kopó alkatrészeken kívül nem romlott el semmi.
- Féltengelycsukló 10000Ft,
- Féktárcsa (pár) 5000Ft!
- Hátsó kipufogódob 6000Ft.
Ide hordtam szervizbe
Ifjú lelkes szerelő barátom (minden olcsón beszerez és megcsinál)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Öreg szaki (kötelező cseréknél)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | SKODA 120L | Következő autója? | Ugyanilyet vennék, újat |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)