A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GL 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

A mama kávédarálói

Szöveges ítélet

Családunkban 3 Suzuki is szolgált illetve kettő még most is szolgál, de a cikkalanyhoz volt eddig a legtöbb közöm, ezért róla írok a legtöbbet, de előtte egy pár mondat a többiről.
Az első:

A legelső típusú Swiftek közül való, (lapos hátsólámpa, rendszám a csomagtartó alatt, első lökhárítóba "integrált" indexlámpák) 1000 ccm-s, még mindig megvan, ez a nagynénéméké. Még nincs benne katalizátor, ezért 3 LE-vel erősebb a későbbi ezreseknél. Ez volt legeslegeslegelső autó, amit vezethettem 11 éves koromban (nem kell nagy driftelésekre gondolni, két bakkecske-ugrás, lefulladás majdnem árok, kuplungszag, szidalmazás, volán mögé csak 5 év múlva ülés). Az idő vasfoga már erősen kikezdte, 190 ezer kilométert tudhat maga mögött, rohad mindenhol, lyukas a kipufogdob, ettől olyan a hangja, mint egy EVO IX-nek, és évente két akksit elfogyaszt, de legalább nem veszélyes betolni a katalizátor hiánya miatt. A kuplungja meg olyan, mint amikor szarba lépünk...

A második:

A mamám 2002-ben selejtezte le a lassan már veteránautónak számító Wartot. A Suzuki cserkészkolbász-kormánya mögött ülve tényleg rémálomnak tűntek a Wartburggal töltött évek (ezt a mamám mondta) a végeérhetetlen várakozások a holládi parton, gúvadva a vízhőmérséklet jelzőre, a sok gyertyacsere, meg a fülelések, mikor indul már be az a nyamvadt harmadik henger. Ott állt a Suzuki a garázsban, aminek az oldalát koromfeketére füstölte az elődje, és amikor mamám először indította be a motort, olyan hangja volt, mint amikor az ember be van rekedve, és köszörüli a torkát, amikor először durrantott bele abba az öreg Gorenje hűtőbe, mert rüki helyett egyest kapcsolt (hogy hogy, azt nem tudom, aki ismeri a suzi váltósémáját, ugyancsak vakarhatja a fejét).
Aztán nekem is meglett a jogsim, és a Balatonra már egy idő után csak én vezettem a Suzukival. Hát nem mondom, 53 lóerő még ehhez a 750 kilóhoz is kevés (bár ha a mamám, a papám, meg én beleülünk, meg megpakoljuk, már el is értük a terhelhetősége határát), bárkit be lehet szaratni egy előzéssel, főleg akkor, amikor 100-nál visszagangolunk 3-ba, és a hangja megjön, de az ereje ugyanaz marad. A ca. félszáz lóerő (ugye, így mennyivel jobban hangzik?) emelkedőn már négyesben is megtiltja a gyorsulást, hármasban esetleg, de pl. a 7-esen a zalasárszegi emelkedőn már hármasban is csak tartani tudja a sebességet. Ez van, de az ezres suzukitól nem kell többet várni, nem panaszkodom, csak tényeket közlök.
Helykínálat: Hát igen. A hely az elég a jobb 1-ben is, de ha én beülök (195 centi vagyok), akkor mögém a következőket lehet csak ültetni/tenni:
-csecsemő ohne gyerekülés
-II., vagy I. világháborús hadirokkant
-kosár
-kutya (ezt sose engedném mondjuk)
-150 centi körüli emberek

Na persze ez azért túlzás, de tény, hogyha mögöttem nem túl jó világ van a hátsó üléssorban. Viszonylag sokat vezettem a mama suzukiját, meg is szerettem. Városba tökéletes, a Balatonra eljár vele az ember. Olykor még a lazázásba is belevitt! Ilyenkor a motort felpörgetjük 5000 környékére, és kuplungot a súrlódási ponton megtartva kicsit smirglizhető a 155/70R15-ös virsli.
A lámpánál allók ebből ennyit hallanak

höööööööööööööööör-nyik-nyik-nyik-hööööööööööööööööörrr

Bár ez kb olyan, mintha az ember azzal lazázna, hogy meg tudja nyalni az orrát.
Vezettem a Suzukit autópályán is, de ott már nem tetszett. Először is. A szervó nélküli kormány a legkisebb kézremegésre is megbillenti az autót, halálfélelem, főleg az M7-es harántirányú szintváltozásai miatt. Másodszor, a motor ordít, a szélzaj már a beszélgetést is megakadályozza, harmadszor; a verda 139-nél még lejtőn sem volt hajlandó többel menni, mintha csak azt gondolta volna: "Nem akarod te ezzel a azt a 140-et." Talán igaza is volt. Ez nem feltétlenül hátrány, hangsúlyozom, a mama nem azért vette a Suzukit, hogy a belső sáv királyává váljon vele.
És persze minden Suzuki ütőkártyája: a fogyasztás. Ha durván odaléptem neki (értsd: motor kihúzatása) a fogyasztás akkor sem igen ment 7 liter fölé. A nagy átlagban 5.5-6 volt az eredmény, városban 7-7.5. A csomagtartója a mamának éppen elég volt, de azért néha hiányzott a Wart verhetetlenül hatalmas puttonya.
Az évek során tehát igen megkedveltem a Suzukit, annak ellenére, hogy szerintem ha rácsaptam volna ököllel a motorháztetőre, az eléggé behorpadt volna. Ezeken kívül a kocsinak hátránya volt még a már említett vékony kormány, amit izzadt kézzel szinte lehetetlen volt tekerni, illetve a váltó, ami a rükit szinte soha, a kettest pedig ritkán vette elsőre (ilyenkor hangos kaccanást lehetett hallani).
"pár nap múlva fél szendergésemből, félrevert harang zúgása vert föl"... Azaz arra ébresztettek, hogy a mama balesetet szenvedett.
A baleset a 7-es nagyrécsei kereszteződésében történt, aki gyakran jár arra, az tudhatja, hogy az a környék egyik legveszélyesebb kereszteződése. A mamának szinte semmi baja nem lett, leszámítva a vérző térdét, amivel az ütközés során eltörte a slusszkulcsot, illetve berepesztette a műszerfalat. Ami történt: az említett helyen megállt egy autó, ami balra akart kanyarodni (no balra kanyarodó sáv). A mama megállt mögötte, de a mama mögött haladó Renault Scenic már nem; kb. 80-nal belerohant a Suzukiba hátulról, minek következtében az megtolta az előtte haladót, majd berepült a sisnyásba. Az előtte levő autó (szintén Swift) elhajtott a helyszínről...
A kocsi igen nagyot kapott hátulról. A csomagtartója teljesen összenyomódott, akkora lett a verda, mint egy Smart. Az eleje behorpadt, a hűtő leszakadt, az olajkarter megrepedt, valamint az ütközés erejétől a mamával-papával együtt hátratörtek az üléstámlák. Ha valaki ült volna hátul, akkor annak a térdét széttrancsírozták volna.
Nagyon sajnáltam az autót, amikor trélerre rakták, és elszállították. Mivel a javítása annyiba került, mint amennyiért annak idején a mama vette, már nem javíttattuk meg.
Az eset után a mama hónapokig autó nélkül maradt, bár kedve se igen volt vezetni. Aztán az egyik jó ismerőse viszonylag olcsón szerzett egy 2000-es évjáratú sötétzöld 1.3 GC-t. Azóta is azt hajtja.
Az a kocsi már sokkal-sokkal jobb. Van benne központizár, nem füstli vastagságú a kormány, van fordulatszámmérő, rádió (az előzőt úgy vettük, hogy ki volt lopva belőle) és jó a váltó. Persze a legnagyobb előny az 1.3-as motor 70 lóereje által szolgáltatott relatíve jó menettulajdonságok. Ezzel már be lehet vállani nagyobb (értsd: két kamion, vagy három-négy autó) előzéseket, autópályán már megvolt óra szerint a 160 km/h, ami szerintem egy ekkora kisautónak bőven jó. Nem is beszélve a jóval kiegyensúlyozottabb négyhengeres motornak, aminek szebb a hangja, és a váltó sem veri szét a térdem, amikor lámpánál állok. A fogyasztása pedig csak egy fél literrel több. 6-ból ez is kijön városon kívül, városban 7.5 a jellemző. Eddig csak 2000 km-t mentünk vele, de én meg vagyok vele elégedve. Persze lehet mondani, hogy papírautó meg stb..., de szerintem egy idős házaspárnak ennyi pénzért ennél jobbat nehéz találni.

Hibalista

- Egyszer elszakadt az egyik henger gyertyakábele. Ezt, meg a mamám által elveszített, vagy lepadkázott öt dísztárcsát leszámítva semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Nagykanizsa. A kötelezőkön kívül soha nem kellett vinni. Azért kap jó pontot, mert a főnök, aki a mamám jóbarátja, a balesete után a legjobb állapotú autót ajánlotta fel neki

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Wartburg 353W Következő autója? Suzuki Swift 1.3 GC
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)