A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 GLX Manager II 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A magyar valóság

Szöveges ítélet

Mielőtt lehettem volna a voksom a "mi autónknál" sok más autót is megnéztem. Szempontok között szerepelt a kedvező fogyasztás, a viszonylag egyszerű, többnyire otthon is javítható szerkezet, a megbízhatóság, biztonság, a kényelem, és 700.000 Forint alatti vételár.
Beleszerelmesedtem a 190-es Mercedesbe, egészen pontosan a 190D változatba. Élveztem, ahogy a próbakörön bonellrugós ülés és a térlengőkaros futómű ringatott a csepeli, itt-ott foghíjas macsakaköves úton, ahol más autókkal előtte úgy pattogtam, hogy a vesekő még csak meg sem környékezhetett, viszont minél többet néztem meg belőle, annál inkább körvonalazódott bennem, hogy kis hazánkban csekény eséllyel találok olyat, amelyikre nem kell ráköltenem a gatyámat, mire használható állapotba hozom. Volt, amelyiknek átszaladt a csavarhúzó az alsó küszöbén, egy másik példány indításkor vastag korompamacsokat köpött, volt aki gyári fényezéssel hirdette meg a kocsit, majd 40km autózás után a helyszínen kiderült, hogy saját kezűleg fújta le (valószínűleg Spray-s flakonból) a kocsit, és erre igen büszke is volt.
Ezt megelégelve úgy döntöttem, hogy visszatérek a földre, a magyar valóságba. Kihúztam a listámról a kényelmet, és máris egyszerűbbé vált a keresés. 5-6 Swift után ráakadtam egyre, ami pályafutása alatt még egyszer sem volt sehol sem megtörve és minden lámpatest gyári volt rajta. A Manager II felszereltség magában foglal némi extrát, hogy a fapad ne legyen annyira fapad. ABS, 2 légzsák, 2 elektromos ablak, központi zár, fényszórómagasságállítás járt a kocsihoz és egy utólagos, de egészen használható, KEETEC márkájú riasztó. A riasztó nyomógombjai között volt egy, amelyik a csomagtartót hivatott volna nyitni, ezen felbuzdulva beépítettem egy nyitószervót és egy gázteleszkópot, így most már az a funkció is működik.
Az első ülések ergonómiája katasztrofális volt, mert az oldatartásra hivatott szivacsbetétek pont a vesémet nyomták, ezért lőttem a bontóban egy hasonló kárpitozású, de oldaltöméssel nem rendelkező vezetőülést. Ott vannak még az elektromos ablak kapcsolói, amit a hásó utasok rendkívül könnyen elérnek, az elöl ülőknek viszont vállukat kiakasztva kell hátratekeredniük, hogy működtessék. Sogornőm szerint ufóknak tervezték a kocsit.
A kasztni fényezése itt-ott lepattogzott már, ezt az előző tulaj, ill. én szorgosan festegettük a boltban kapható javítófestékkel. Persze ugyanaz az árnyalat nem kapható készen, ezért szépen látszanak a javítások.
A futóműve nem a legújab soklengőkaros csoda, viszont azt tudja 14 év után is, amit új korában tudott.
A motorjára nem lehet panaszom, egy deci olaj sem fogy 2 olajcsere között, és benzinből is 6 liter alatt csipeget.
A váltója már más tészta. a 2-es és 3-as szinkronja már vásárlás óta nem tökéletes. Én megszoktam és nem romlik az állapota, ezért egyelőre marad ahogy van.
Összességében elmondahtó, hogy mindíg teszi a dolgát, sosem sír, ideális használati eszköz.
...képek még érkeznek

Hibalista

- Első féktárcsa ütött --> tárcsa+betét szett csere (LPR): 14.000 HUF - Kipufogó középdob lyukas volt --> csere utángyártottra (kb. 2 év élettartam): 12.000 HUF szereléssel - Bal első ajtókapcsoló csatlakozója elrohadt --> új csúszósaruval orvosolva: 100 HUF - Kormánykerék 10 óra 10 percnél elmorzsolva (erős kezű előző tulaj) --> Vateráról jó állaptú: 5.000 HUF - Ablaktörlő mechanika nyöszörög --> végső megoldásom nincs rá, de időnként megzsírozom, olajozom. - Bal első elektromos ablak lajhár módjára megy föl --> szétszedés, állítgatás, zsírozás után sem lett jobb, javaslatokat várok :) - Gyújtáselosztó alatt olaj gyöngyözött --> O gyűrű cserélve: 260 HUF

Ide hordtam szervizbe

Kipufogószervíz, XX.ker Határ út. --> gyors, szakszerű munka, silány alkatrész

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 93000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 21500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)