A magyar valóság
Szöveges ítélet
Mielőtt lehettem volna a voksom a "mi autónknál" sok más autót is megnéztem. Szempontok között szerepelt a kedvező fogyasztás, a viszonylag egyszerű, többnyire otthon is javítható szerkezet, a megbízhatóság, biztonság, a kényelem, és 700.000 Forint alatti vételár.
Beleszerelmesedtem a 190-es Mercedesbe, egészen pontosan a 190D változatba. Élveztem, ahogy a próbakörön bonellrugós ülés és a térlengőkaros futómű ringatott a csepeli, itt-ott foghíjas macsakaköves úton, ahol más autókkal előtte úgy pattogtam, hogy a vesekő még csak meg sem környékezhetett, viszont minél többet néztem meg belőle, annál inkább körvonalazódott bennem, hogy kis hazánkban csekény eséllyel találok olyat, amelyikre nem kell ráköltenem a gatyámat, mire használható állapotba hozom. Volt, amelyiknek átszaladt a csavarhúzó az alsó küszöbén, egy másik példány indításkor vastag korompamacsokat köpött, volt aki gyári fényezéssel hirdette meg a kocsit, majd 40km autózás után a helyszínen kiderült, hogy saját kezűleg fújta le (valószínűleg Spray-s flakonból) a kocsit, és erre igen büszke is volt.
Ezt megelégelve úgy döntöttem, hogy visszatérek a földre, a magyar valóságba. Kihúztam a listámról a kényelmet, és máris egyszerűbbé vált a keresés. 5-6 Swift után ráakadtam egyre, ami pályafutása alatt még egyszer sem volt sehol sem megtörve és minden lámpatest gyári volt rajta. A Manager II felszereltség magában foglal némi extrát, hogy a fapad ne legyen annyira fapad. ABS, 2 légzsák, 2 elektromos ablak, központi zár, fényszórómagasságállítás járt a kocsihoz és egy utólagos, de egészen használható, KEETEC márkájú riasztó. A riasztó nyomógombjai között volt egy, amelyik a csomagtartót hivatott volna nyitni, ezen felbuzdulva beépítettem egy nyitószervót és egy gázteleszkópot, így most már az a funkció is működik.
Az első ülések ergonómiája katasztrofális volt, mert az oldatartásra hivatott szivacsbetétek pont a vesémet nyomták, ezért lőttem a bontóban egy hasonló kárpitozású, de oldaltöméssel nem rendelkező vezetőülést. Ott vannak még az elektromos ablak kapcsolói, amit a hásó utasok rendkívül könnyen elérnek, az elöl ülőknek viszont vállukat kiakasztva kell hátratekeredniük, hogy működtessék. Sogornőm szerint ufóknak tervezték a kocsit.
A kasztni fényezése itt-ott lepattogzott már, ezt az előző tulaj, ill. én szorgosan festegettük a boltban kapható javítófestékkel. Persze ugyanaz az árnyalat nem kapható készen, ezért szépen látszanak a javítások.
A futóműve nem a legújab soklengőkaros csoda, viszont azt tudja 14 év után is, amit új korában tudott.
A motorjára nem lehet panaszom, egy deci olaj sem fogy 2 olajcsere között, és benzinből is 6 liter alatt csipeget.
A váltója már más tészta. a 2-es és 3-as szinkronja már vásárlás óta nem tökéletes. Én megszoktam és nem romlik az állapota, ezért egyelőre marad ahogy van.
Összességében elmondahtó, hogy mindíg teszi a dolgát, sosem sír, ideális használati eszköz.
...képek még érkeznek
Hibalista
- Első féktárcsa ütött --> tárcsa+betét szett csere (LPR): 14.000 HUF - Kipufogó középdob lyukas volt --> csere utángyártottra (kb. 2 év élettartam): 12.000 HUF szereléssel - Bal első ajtókapcsoló csatlakozója elrohadt --> új csúszósaruval orvosolva: 100 HUF - Kormánykerék 10 óra 10 percnél elmorzsolva (erős kezű előző tulaj) --> Vateráról jó állaptú: 5.000 HUF - Ablaktörlő mechanika nyöszörög --> végső megoldásom nincs rá, de időnként megzsírozom, olajozom. - Bal első elektromos ablak lajhár módjára megy föl --> szétszedés, állítgatás, zsírozás után sem lett jobb, javaslatokat várok :) - Gyújtáselosztó alatt olaj gyöngyözött --> O gyűrű cserélve: 260 HUF
Ide hordtam szervizbe
Kipufogószervíz, XX.ker Határ út. --> gyors, szakszerű munka, silány alkatrész
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
