A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 Automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis városi gonosztevő

Szöveges ítélet

Az autót elvileg 92000 kilométerrel vettem, de mivel a Suzinak csak 100-ig mér az órája, ezért szkeptikus vagyok egy kicsit. Valszínűleg 192 van benne, a szervízkönyv 80.000ig vezetve volt, az 4 év alatt ment bele. A motorja mindig pöccre indul, télen sem kell sokáig forgatni, viszont az automata hidegen csúszik elég rendesen, de csak egy pár tíz méterig, aztán jó.
Menettulajdonságai majdnem nevetségesek, de egy személlyel elég fürge, sebes, mint a neve is mutatja. (gyk: swift=fürge)
Bár egy literecskétől nem túl rossz az az 53 lóerő, 1,4-es, 60 lovas Astrát kínnal, de megeszi, dízeleket is lesprinteli, lámpánál az automata miatt ellép. Az kis 3 sebkós automatáját nagyon szeretem, gyorsan kapcsol, és elektronikusan vezérelt, tehát lazulósan már 20 alatt 2-be, 40 alatt 3-ba dobja, padlógáznál 60-nál rakja 2-be, 110-nél 3-ba... Közte meg mikor hogy, gázállástól és sebességtől függ. 80-nál még vígan visszavált egy padlógázra. Kell is, mert nyomaték az sehol. Meg kis pöttöm blokk, sokat zabál 100 fölött. Apropó fogyasztás: 90-nél kb. 4 liter, vagy még annyi se, megyek 60 kilómétert úgy, hogy a mutató nem mozdul, egyszer tartottam vele a kb. 140-es átlagot (óra szerint 160 alatt egy picivel a vége) egy jó 30 kilóméteren, akkor meg rendesen megindult lefelé, saccra 9 körül ehetett. Városban agresszív vezetési stílus(omm)al lazán megeszi a 8-At, de 6-7 körül enne épelméjű módozatban. Az átlag 4,5-7,5 között alakul, ha hosszabb távra indulok, 6-al szoktam számolni, és mindig alulmúlja.
Kényelem szempontjából nem egy csudajó, de 500 km-t egy nap megtettünk vele, 4 felnőtt+1 gyerek, és nem volt egy kínzókamra. Szvsz 4 személynek épp elég, hiszen nem túl rövid a beltere, magam mögött lazán elférek, csak vállban szűk egy kicsit, azaz keskeny szegény. Már tervbe van véve egy kényelmesebb ülésszett beszerzése, és még sok minden.
Hallomásból, és itt olvasva is az jön le, hogy megbízható kis gépezet ez, és tényleg, 6 éve ismerem ezt a kocsit, de szerelőnél nem sűrűn járt. A hangja is jobb lett sokkal egy direkt szűrővel, kicsi sportdob van alatta, így a 3 henger már-már Benelli TNT-t, vagy Speed Triple-t utánoz...
Nekem szimpi kis autó, de igazán nem ajánlom senkinek. Mert ugye nincs 8 mázsa, kb. másfél collos cső tartja a tetőt, nem túl vaskos az alváz... Bár egy előttem az útszéli parkolóba satufékkel nénivel alkudni beálló kamionost rendesen elkaptam, úgy 20-30 körül, és kis lakatolás, lámpa, helyzetjelő, valamint némi acélmerevítő-hajtogatás lett a vége. Szóval nem túl nagy sebességű ütközésnél szerintem még biztonságosabb, mint egy régebbi nagy valami, ami szinte "lepattan" az akadályról. Ez gyűrődik szépen, és a fent említett ütközésnél még az öv sem vágott túl nagyot rajtunk.
Szóval jó kis kocsi, de csak a városhatár tábláig, onnan nem egy életbiztosítás. És megbízható, de nagyon!

Hibalista

- Elszakadt a kalaptartót emelő madzag :) Cipőgyári szupererős cérnára cseréltem, otthon, jómagam... Költsége: :)
- A télen eldugult az ablakmosó fúvókái közül kettő, dróttal kipiszkáltam, költsége: :)
- Az ajtókat saját kezűleg kárpitoztuk, azóta a bal-hátsó központi zárja bohóckodik, nem nyílik ki rendesen, ajtónyitásra pedig vándorol a "zárt" állás felé. Majd megoldom!
- Beletört a kulcs a gyújtáskapcsolóba, jópár órás meló volt, de megvan!
-
- Igazán SEMMI nem romlott rajta el! Csak beülök, kulcs elfordít :), és ha nem törik bele, akkor megy. Benzint és olajat kér, ennyi. Meg néha zsírt, és szerető gondoskodást!

Ide hordtam szervizbe

Komolyabban nem kellett szerelni, olaj, szűrőcsere, ékszíjfeszesség-állítás, gyújtáskapcsoló szanaszétszerelés, mind saját kezűleg.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Egy kisebb törés kiegyengetése, kárpitozás, szőnyegezés bátyám közreműködésével.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 192000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Micu Galant vagy Lexus IS lesz
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)