A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GLS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis szivató

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején!
Fiatal srác vagyok, és egy hete pont 3 éve, hogy elhatároztam magam autóvásárlásra. A keret 300 mátyás, a lényeg a megbízhatóság, és a jó fogyasztás. Kb 1 hetet nézegetem a használtautó oldalakat, és két kiszemeltem van. Egy ezredes Swift meg egy 1.3as 5gen EG Honda Civic. A családban már volt egy Swift korábban, egy 91'es 1.6.16v Japó Sedan, és nagyon szerettük, de megöregedett, sok helyen kezdett rohadni, így már régebben eladásra került sor. Honda vagy Suzuki? Mi legyen? Haverok a Sziviket ajánlották "merhogy ábba júbbán néizel ki", de mivel már Swifttel volt tapasztalat, és vszleg jobban is fogyaszt, másnap elmegyek megnézni a Kicsit. Amit megfigyelek: érkezésemkor még jéghideg a motor. Ez jó jel. Motorháztető felpattint. A kis ezres fossa az olajat. Hol? Hát persze hogy a vezérműtengelyszimmering, ugyanúgy mint minden Swiftnél. Próbakörön minden patent, az eladó valamit dumált mellettem miközben vezettem, de sajnos nem sok maradt meg belőle. Megálltunk, alánéztem, nem tűnt (!) rozsdásnak, így elhoztam a szuzkát jóval a kereten belüli áron. Persze esztétikai hibák adódtak, mint néhány kirc-karc, de egy városi autón ez nem csoda.

Enyém a szekér. 109900km-t mutat a km számláló. Hazaérek, és szemügyre veszem a járgányt. Szép állapotban van,kívül is, belül is, a verdát szinte csak városban fogom használni. 6-7 ezer kilométerrel később kezdtem észrevenni, hogy egyre hangosabb a kocsi. Otthon alánéztünk a bátyámmal, és igen, sajna a katalizátor mögött és a dobnál is kifújt. Elmentünk a tesóm közeli haverjához (autó szaki) hogy rendeljen kipufugót. Egy héttel később, ugyanitt fel is rakta a segítségemmel, a számla 20 ezer. Továbbáltam, naprol-napra csak gurult ès gurult a Stift. A fogyasztásról annyit, hogy egyszer fullra tankoltam egy Mol kútnál (35 liter) és ezzel elmentem 550km-t úgy hogy akkor volt az E betű fölött a mutató azaz még volt benne 1-2 liter [6,5 átlag városban, NEM SPÓROLÓS LÁBBAL]


140.000nél járunk. A fékek nagyon gyatrák voltak, cserére szorultak, hát megrendeltem és felraktam az egész szettet egyedül, nem egy bonyolult dolog. A beavatkozás óta tökéletesen fognak a fékek, és nagyon jól adagolhatóak.

Ma 160.000-nél járok. Eddig mit tudok elmondani? Megérte a Suzuki mellett dönteni. Ahogy vártam, jól fogyaszt, és NAGYON megbízható. Nagyobb baja csak a rozsda, nemsokára vár rá egy fontos beavatkozás, a hátsó kerékjáratok (belül) lassan átlyukadnak, és a padlólemez is heggesztésre szorul, ha ezt kiküszöbölöm, már csak az első nyúlványokat kellessz kilakatolni, de azokat is minél hamarabb. Ez az egyetlen nagyobb betegsége a Swifteknek. Hiába '99es az enyém, ugyanúgy rohad mint egy '89-es példány. Menettulajdonságaira nem lehet senkinek panasza, nem hiába "A kis szivató" címet adtam a történetemnek, ezzel próbálok arra utalni, hogy 2 liter feletti, "precíz", "isteni" Német autókat lámpától lámpáig csak a tükörbe látok. A 3 henger és a 6 szelep szépen dolgozik, 15 alatt 100on vagyok. Nekem elég kényelmes, egyszer utaztunk 3an a Balcsira, 130as 140es tempóval, senkinek nem volt panasza, s nekem sem, mivel 6 liter alatt kajált 100on a Szuzka a hosszú úton. Napról napra javítgatom a kisebb esztétikai hibákat, 13as alufelnik [lehet nevetni] csillognak rajta és vettem rá gyári GTi Spoilert és ködlámpákat is

Beleszerettem. Ez minden. Aki olcsón fenntartható, jól fogyasztó, szerethető autót akar, ami még megy is, annak ez a perfekt választás.

Hibalista

- Komplett Fékszett (első tárcsák és betétek + hátsó fékdobok + fékpofák) [35000HUF] - Kipufogó (katalizátortól) [20000HUF] - Ezen kívül csak kopó alkatrészek mint vezérlés vagy motorolaj stb.

Ide hordtam szervizbe

Én

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? esetleg mellé valami kis Japó gépet
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)