A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GLS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A királykék suhanás

Szöveges ítélet

A kocsihoz 2006 áprilisában jutottam hozzá és 65000 km volt benne. Azóta 62000 km-t tettem bele. Motorikusan nagyon megfelel. A gyári 69 LE nagyon jól húzatja ezt a könnyű gyári 780 kg-os kasznit. Igaz egy teljesen új 50-es rendszert és gázgyorsító dobot tetettem alá amitől most kb. 80 LE közelében lehet. Csak a kipufogóhoz lett nyúlva a motorhoz sosem. Ha már el kezdett rohadni a gyári hátsó dob akkor inkább lecseréltettem egy tuning dobra és akkor mondom miért ne legyen egy gyorsító középdobom. Lehet sokan elítélik minek tuningolni a kocsikat kipufogóra értve, de egy kicsikét növel a teljesítményen, kicsit pörgősebb lesz az egész kocsi, kicsivel jobban gyorsul, szerintem megérte. Azóta sem bántam meg. Tehát motorikusan semmi gondom vele, 10000-ként van benne olaj csere, az olajat egyáltalán nem zabálja. Fogyasztásra a gyár 6.8-at ír, de nekem számolás alapján 100 km-en 7-et fogyasztott a kipufogó tuninggal együtt. Autópályán 130-as utazótempónál 6-6,5-et eszik. Tehát szerintem fogyasztásra se rossz. -20 fokban is pöccre indult, ezzel sem volt eddig problémám, mindig elsőre beindult. Sohasem hagyott ott sehol az útszélén. Igaz a lóerőkre visszatérve lehet kicsit kevés, mert ha előzni akarok egy másik járművet, akkor azt lehet nem tudom megtenni abban a bizonyos sebességfokozatban, hanem vissza kell váltanom két fokozattal és akkor lehet érezni, hogy mennyire is gyorsul ez a kis kocsi. De az, hogy mennyit kapcsolok vissza az előzendő kocsi fajtától függ. Úgy gondolom, hogy a fútóműve rendkívűl kemény és veserázó ha például egy rossz vasúti sorompón mész át. A rugók jók, de szerintem kicsit lejjebb is lehetne a kocsi, mert a vékony 13 colos kerék és a sárvédő között nagyon nagy hézag van. Kicsit tehettek volna rá gyárilag szélesebb kereket is. Sok elektronika nincs benne. Az enyém 2001-es évjáratú, de már volt benne dupla elektromos ablakemelő és elektromos tükör, persze lehet ez alapkövetelmény, de más nagyobb márkáknál például még elektromos tükör sem volt. Tehát ezt is szeretem benne. Az én kocsimban nem gyári kagyló ülések vannak hanem a gerinc és combtámasz nélküli ülések. Hát valami borzalmasan kényelmetlenek. Ráadásul kényesek is, mert újra varrásra is alkalmasak. A gyári kagylós ülések szerintem kényelmesek. Szerintem nagyon rossz minőségűek a műanyagok. Egy idő után zörögnek, csörögnek, mozognak egy szóval borzalmasak. Műszakilag nagyon megbízható gépjármű, tényleg van hozzá bőven bármilyen alkatrész és nagyon olcsók ráadásul, de ami a lényegesebb, vannak ennek a kocsinak típushibái, mint például a nyikorgó első tárcsafékek. A tárcsafékek hangjával megbékéltem, de beázott a jobb hátsó fényszóró búra, amit egy után gyártottal pótoltam, ami azóta tökéletesen működik, izzót sem kell cserélni, előtte sokszor cseréltem tolató lámpa és index égőket. A másik tipikus hiba a kipufogó rozsdásodása. Ezért is döntöttem úgy, hogy lecserélem egy tuning dobra és gázgyorsító dobra és egy 50-es rendeszerre. Nem bántam meg. Nekem rossz lett a bal oldali ajtó elektromos ablakemelője, cserére szorult, de bontottban olcsón beszereztem és azóta is jó és gyorsabban húzza fel az ablakot mint az első gyári emelő. Ami hiba még, eltört a belső és külső zár illetve kilincsek a bal oldali ajtóban, de ezek is rögtön cserélve lettek. Azóta működnek.
Összevetve nagyon jó kis kocsi. Motorikusan elnyűhetetlen, de kasztnira lett volna még mit rádolgozni és más egyéb kegészítő dolgokra.

Hibalista

- Jobb és bal oldali tompított fényszórók. Persze azért is égett ki, mert xenon hatásúak voltak. Amúgy a gyári halogénnel semmi problémája nincs. Bal oldali elektromos ablakemelő. Bal oldali külső és belső zár,illetve kilincsek. Féltengely, gumiharang. Az 1 hónapos gumiharang csakúgy kiszakadt, lehet kő vagy valami más miatt, nem tudom. Jobb oldali hátsó fényszóró búra beázott, de most egy után gyártottra ki van cserélve ami tökéletes. Szokásos hibája az ekkori Swifteknek a kipufogó rozsdásodásuk. Kilyukadt a hátsó dob és leszakadt a leömlőt a középdobbal összekötő cső.

Ide hordtam szervizbe

Saját szerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (3) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 62000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Passat
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)