A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GLS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerethető zöldike

Szöveges ítélet

Kezdjük ott, hogy 2012-ben megkaptam a jogsit, így szerettem volna magamnak egy szerethető, olcsón fenntartható kis autót, mely hiba nélkül elvisz A-ból B-be. Természetesen Japánok között válogattam, a kiszemeltek egy Nissan Micra, egy Honda Civic 1.4, és egy Suzuki Swift voltak. A három közül a Swift volt a legjobb árban (220.000Ft), és mellesleg Nagyapámnak is Swift-je volt, és csak jót tudott mondani róla. Bevallom őszintén, a Civic jobban tetszett, meg gondoltam hogy azért az 1.4 jobban megy mint az 1.0, de a Hondáról annyira nem tudtam sok mindent, a Micrát a későbbiekben kizártam, így hát a Swift maradt. Az autóról 3 kép volt, jól nézett ki, de egy kicsit gyanús volt, hogy valami udvaron, nagy fűben állt. Gondoltam, mindegy, veszteni valóm nincs, az autóban csak 95000km volt, nem túl régi szériából származott (1999), hát elmentem megnézni. Elég hosszú utazás után oda értem, a tulajdonos elmondása szerint az autó már kb. 9 hónapja nem volt használva, és azóta ott állt az udvaron. Nagyon koszos volt, nagyon tartottam a rozsdától is. Hozott hát végül egy zsír új akkumlátort, belerakta, és itt jött a rész amire vártam, a beindítás. 3 forgatás után a motor egészséges hangon beindult. Kértem, hogy legalább addig míg bemelegszik, hagy járassa, hátha valami kiderül. De nem, a motor teljesen egészséges volt, szépen dorombolt a 3 henger. Leteszteltem a váltót is, az is szépen vette a fokozatokat, így végül üzletet kötöttem az eladóval, kicsit alkudtam is, 200.000Ft-ért magaménak mondhattam a Suzukit. Hazafelé úton természetesen kíméltem, aztán mikor hazaértem, Édesapám segítségével lecseréltük a motorolajat, hát mit ne mondjak, nem volt túl szép látvány. Az ezt követő napokban mindig egyre jobban vártam, hogy menyjek vele egy kört, teszteltem mit tud, van-e valami baj... Hát a fékek elég gyengének bizonyultak. Rendeltem hozzá fékszettet és fékolajat, Apám ismét segített mindenben. Akár hiszitek akár nem - az ezres erőmű elégnek bizonyul, az 53 paci igenis elég a 750 kilós karosszériához. A 3 henger hangját valami V6-os sportkocsihoz tudnám hasonlítani mikor pörgetem. :D Egyébként kímélem, és minden nap elteltével egyre jobban hozzám nőtt. Aztán 2013-ban felemeltük a Swiftet, és bekövetkezett amitől féltem - a rozsda. Igen, sajnos az én Suzukim ha 99-es volt ha nem, rozsdásodott, de valószínűleg ebben a több hónapos állás is közrejátszott. Fogtuk Apámmal, és kihegesztettük, nem csináltunk trehány munkát, 1 egész napot ráköltöttünk. A hegesztés után ráfújtunk 5 doboz alvázvédőt, aztán megkopogtattuk egy csavarhúzóval máshol is, hátha belyukad valahol, de hála Istennek azon a padlólemezen kívül nem volt semmi baj. A küszöbök is egész szép állapotban voltak. Rendkívül tetszett, hogy nem úgy mint sok más Swift, ezen nem voltak karcolások, meghúzások és egyéb sérülések. A motorral és a váltóval nagyon meg vagyok elégedve, a fékek most már faszául fognak, a rugózás elég keménynek bizonyul, de tetszik, hogy nehezen lehet megcsúszni vele. Az enyém GLS kivitelű, mely sok extrát jelent, olyanokat, mint a központi zár, elektromosan állítható türkök és fényszórók, elektromos ablakok, és légzsákok. Az enyémbe (valószínűleg) utólag beszerelt GTi sportülések vannak, melyek kiválóan tartanak oldalt is. Nagyon tetszik, hogy nincs kifurkálva az ajtókárpit és a kalaptartó sem mindenféle sufni hangszóróknak. Valószínűleg még nagyon nagyon sokáig nálam marad, mert nagyon megszerettem.A színe sötét zöld, mely nekem tetszik, bár nem a legjobb, de tetszik. Gyorsulás terén sokakat megleptem vele, a kis motor nekem 16 másodpercen belül fent van 100-on. A fogyasztás rendkívűl jó, országúton (4-es főút) 4,5-öt, autópályán 5,5-öt, városban 6-7 litert mértem. Én személy szerint ajánlom mindenkinek, minden korosztálynak, egy nagyon szerethető autó, mely meghálja ha törődnek vele. Aki pedig fikázza, és még nem is ült ilyenben, az próbálja ki. Megéri.

Hibalista

- Első komplett fékszett és hátsó fékpofák (20000HUF) - egyébként semmi.

Ide hordtam szervizbe

Én

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Apám

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)