A jó kezdet
Szöveges ítélet
Üdvözlök mindenkit, aki ezt a kis regényt olvassa. Megpróbálom minél valósághűbben leírni az autó tulajdonságait. Először is kezdeném a futóművel. Hogy milyen? Nagyon kemény, de barátságos is, soha nem tör ki váratlanul a feneke! Eléggé magas a szabad hasmagassága, szinte mindenhol elmegy. 130 km/h felett nagyon hangos. Figyelni kell arra is, hogy a kocsi tömege 780 kilogramm, így fékezésnél nagyon könnyen megcsúszik! A féktárcsák irreálisan gyorsan kopnak. A belső műanyagok erősen zörögnek, a csomagtartó alakja borzasztó, nem elég, hogy kicsi, de a futómű is erősen belóg, és még belső világítás sincs. Kicsit spártai belső, viszont jó elrendezés a műszerpulton, leszámítva a hátsó - értelmetlen - ablaktörlő automatika kapcsolóit. Eddig nem írtam róla túl sok jót, ne értsen félre senki,nem akarom szidni a ´kicsikét´, csak azt írom ami tényleg van. A GLS-ben isteni a plüss ´kagylósított fotel´, csak a biztonsági övre kellett volna figyelni egy kicsit, mert a kagylóüléseket kidörzsöli, illetve elvágja a biztonsági övet rejtő műanyagot (GLS). Lehet szeretni, de ahhoz elfogultság kell! Ha valaki autózni szeretne, akkor annak szívesen ajánlom, nem egy erőgép, de azért lehet vele sportosabban is haladni. Ha valaki a kényelmet szereti, akkor ne Swiftet (1998) vegyen. Műszakilag kifogástalan. (mindig vannak kivételek).
Bátran ajánlom mindenkinek akinek egy megbízható, olcsó fenntartású jármű kell, vagy aki első, kezelhető autót szeretne magának. De nem ajánlom családos embereknek és olyanoknak sem akik kedvelik a kényelmet.
Az autót nem én használom, de maradt a családban, most az anyukám használja naponta a háztól a metróig való eljutásra.
(5 km oda, 5 vissza)
Hibalista
- 8 garnitúra első fékbetét 8*4500HUF,
- 1 pár első féktárcsa 10000HUF,
- 1 pár hátsó fékbetét 4000HUF,
- 1db (BOSAL) lamda-szonda 16000 HUF,
- 4 garnitúra féltengely 4*15000 HUF,
- (a féltengelyek az emelés miatt mentek tönkre, később ezt is orvosoltam)
- gumik, olaj, szűrők, gyertyák, szíjak, apróságok...
-
- 160 000 kilométernél elkezdett a gyújtáselosztónál szivárogni az olaj.
Ide hordtam szervizbe
CSAK OTTHON!!!! Lehet, hogy nem profi, de nem ver át. (a szakmám).
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 41280 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Peugeot 305 | Következő autója? | Fiat Tipo, Fiat Marea, jelenleg: Subaru Legacy és Fiat Grande Punto |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
