A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 Gls Winner 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Japán végrehajtó

Szöveges ítélet

Huszonkét éves koromra eljutottam odáig, hogy meg kell vásárolnom életem első autóját. Rögtön jött is az első két hatalmas probléma elsőként, hogy relatíve nincs pénzem, másodikként hogy relatíve értelmes embernek tartom magam. Sokat nem kellett osztanom szoroznom gyököt vonnom és bonyolult függvényeket használnom sem ahhoz, hogy körvonalazódjon bennem Suzuki az én autóm is. Nézegettem a hirdetéseket az interneten nagyjából átolvastam a fellelhető információk 300%-át (magyarul 3szor átolvastam mindent) mire szöget ütött bennem a gondolat, hogy tudomásom szerint Jucus barátom eladná drága 1.3-as Swiftjét Lajoskát. Mivel Jucus nem két napja barátom így ezt az autót már rögtön a vásárlás napján elhozta nekem bemutatni, egyszer vezettem is meg hát egyébként is ismertem Jucus szervizelés iránti elkötelezettségét így nem is maradt bölcsebb döntés mint Lajoskát a tulajdonomba venni (illetve párom nevére iratni). 350.000 forintért lett az enyém a gyermek kb 10 liter benzinnel a tankban valamint egy felnire szerelt téligumi szettel. Amiről itt most szó van az egy 1996-os kiadású limitált szériás 3 ajtós, 1.3-as Gls Winner típus, még a régi lemez szelepfedeles tehát echte japán motoros autó. Ha valaki a legszebb álmából úgy ébred, hogy fogkrémes az egész arca, forog vele a világ, kínzó hányinger gyötri és vízbe lógó kézzel konstatálja, hogy deréktól lefelé hugyban úszik minden, akkor is igen pontos kép áll össze a fejében arról, hogy milyen is egy Esztergomi Suzuki Swift. Na ezt tessék elfelejteni ennél a konkrét típusnál mert bár bizony semmi extra nincs benne a színén kívül, mégsem látni belőle többet heti 1-nél és nekem elhiheti mindenki néztem pedig rendesen míg Magyarországon laktam. Képeket majd mellékelek és becsülettel tegye fel a kezét mindenki otthon a monitor előtt aki rendszeresen lát ilyen autót. Bár évek óta volt már jogosítványom összesen lehetett vagy 1500 (lehet sokat írtam) kilométer a lábamban. Sebaj megvettük az autót Székesfehérváron aztán irány fel Budapestre. <- Írom még1x, hogy Budapestre ahová a vidéki lakosság 99,98% fosik felmenni mert ott aztán mindenki őrülten vezet és sok az 1irányú utca meg nem lehet parkolni és édes istenem te drága szent lélek, meg még a forgalom is sodor magával és majd jól meghúzzák az egyik lökhárítót mi lesz a családi vagyonnal nem kockáztathatunk ekkorát pfff.... Szóval nem haltunk meg és nem törtünk össze senkit sőt még minket sem törtek össze és szép lassan kezdett körvonalazódni: A RÉGI SWFIT EGY TÖKÉLETES AUTÓ-hoz elég közel áll, ha az ember nem vár el többet tőle mint amire lehetőséget nyújt és nem hasonlítja össze klasszisokkal újabb drágább autókkal. Őszinte és egyszerű! Ez az autó egy AUTÓ. Arra való, hogy elvigyen A-ból B-be és kész. Ez az autó olyan, hogy a sofőr vezeti! Érdekes dolog ez én elhiszem bárkinek de ebben bizony magunk nyomjuk a pedálokat, nekünk kell tekerni a kormányt, figyelni az út szélén elhelyezett táblákat stb... Ez az autó olyan Autó amibe ha egy másik autószerű valamiből ülünk akkor rácsodálkozunk, hogy a Swift is egy autó? Kicsit körvonalasan írtam le tulajdonképpen, hogy a régi Swift mai modern értelemben nem nevezhető autónak. Hála az égnek és a mai modern értelemben vett autókat nem is szeretem (csak távolról csodálom a műszaki megoldásaikat) ezért jó nekem Lajoska. Unalomig ismételten rettentően fürge, a szó jó értelmében véve igénytelen, relatíve olcsón fenntartható jószág. Teltek múltak a hónapok lassan megismertem az autót, tagja lettem Magyarország leghardcorabb Régi Swift Klubjának és menthetetlenül rabja lettem ezeknek a csodálatos Japán remekeknek. Aztán következett az a pillanat amitől most minden valamire való swift gyűlölő és úgy am blokk modern autó fan felrúgja most maga mögött a széket és hatalmas hahotázásba kezd: Elköltöztem külföldre mégis megmaradt a swift (azóta van már egy másik is de ez majd később) Sok suzuki hirdetésben látom, hogy külföldi munka miatt eladó, ezeket a mai napig sem értem teljesen. Illetve értem én mert látom napról napra, hogy ha a hülye magyar meglát egyszerre a kezében 3-4000 eurót azt se tudja hirtelen milyen autó hitelt vegyen megint a nyakába, hogy aztán tovább tudja játszani a pávát amit otthon már nem tehetett, de hát különbözőek vagyunk. Én amikor Észak-Olaszországból hazamegyek egy hétvégére olykor-olykor belefut több mint 2000km a swiftbe. Mi ezzel a baj? Értem én, hogy nem egy Grand Turismo de ha egyébként 90%-ban a 30km-el odébb lévő faluba járok csak az autóval dolgozni akkor minek vegyek egy nagy autópálya faló dízel szörnyet? (amúgy sem vennék dízel autót :D) Ebbe is minden belefér (ha szűkösen is) ami egy hétvégi Magyarországi látogatáshoz kell, zokszó nélkül tudja a 130-as tempót és ha az éj leple alatt kedvem szottyan egy órán át 170-el falni az Osztrák pálya kilométereit, akkor sem leheli ki a lelkét az első pihenőnél még így 17 évesen sem. Lajoska egyébként idén szeptemberben hazaköltözött egy kis időre, míg olyan 3-4000 euróból gyári új autóvá nem szépül aztán 1-2 év használat után kap egy szép konténert egy puha takaróval és egy isten háta mögötti Zalai falucskában el nem teszem lakat alá életem első autóját. A hézagpótló már megvan egy 2002-es 5 ajtós SOHC 16v személyében de az már egy másik történet.

Már csak egy apró történet annak aki kicsit belekóstolna a Swift hangulatba:

Van egy rész hazafelé, ahol 50-ről 70-lesz a korlát, kibővül 2 sávra az út, majd 90-a korlát bár a 70-es tábla után én 140-re szoktam állítani a mutatót, nem is ez a lényeg. A 31 km-es hazaúton forgalomtól függően kb 5 előzésre alkalmas útszakasz van (ha egyébként tud valaki 300m-en előzni) de itt az utolsó 8-10km-en leginkább 1 sem. Felettébb kellemetlen maga az érzés, amikor a retinámon átlopva a tudatomig ér az előttem haladó autó rendszámán a D betű, tehát német nemzetiségű. Robogunk szépen a forgalomban, majd feltűnik hogy a hátsó lökhárítómat kergeti egy faszagyerek VW Borával. Kúrvára idegesít, de hát mit van mit tenni, nagy a forgalom nem tudok sietősebben tovahaladni. Elérjük a hőn áhított 70-es táblát ahol el szokott szakadni a cérna, le is kanyarodott előlem az übervágen. Már majdnem összeérnek a lökhárítóink de minek rántsam ki az autót a külső sávba nem kell azt elsietni, egyenrangúak vagyunk az úton. 3-ból kettőbe visszapakolok de előtte még rárúgok 1-et a gázra, hogy meg legyen a fordulat egy sikamlós becsusszanáshoz, aztán takarodjon a lambda jel, szólaljanak meg a harangok, üvöltsön fel a motor, kezdődhet a "kinek nagyobb a farka játék". Amint a szinkrongyűrűk, a gázfröccs támogatásában véghezvittek mindent amit megkövetelt a haza, lassan áthúztam az autót a külső sávba, de már itt egyértelmű volt a kedves játszópajtásomnak, hogy itt ma bizony az én szerszámom végzi el azt a bizonyos arconköpést. Persze amint megcsípte Lajos a 140 1-esének a felső szárát már jött az útszűkület, 1 sávval betonelemek forró ölelésével úgyh itt már csak 40-el vágtattunk tovább de jó érzés volt.

Hibalista

- Legkomolyabb és legégetőbb javítás egy -15 fokos téli reggel keletkezett mikor elfosta a főtengely szimeringet így gazdagon áztatta a motorteret a finom 10w-40 de még így is elgurult 2 hetet napi használatban majd 15000 forint ellenében újra fitt lett a motor. - Ezen kívül a kopó fogyó alkatrészek cseréje "gazdagította" a szervízköltséget, bár mindezeket úgy cseréltem hogy simán elment volna velük még problémamentes több ezer kilométert de legyünk már egy picit igényesek az autónkra, még ha "csak" egy Suzukiról beszélünk is. - Akkumlátor 18000 - Komplett kipufogó rendszer középdobtól hátra 20000 - Első fékek cseréje tárcsástul betétestül munkadíjjal 15000 - Hátsó fékdobok felszabályzása 3000 - Gyertyakábelek, gyertyák, elosztófedél, rotor össz kb 16000 - Két első gázos lengéscsillapító 12000 (400 km-et futott bontott) - Komplett ülésgarnitúra egy 2002 körüli Gs Swiftből (egybetámlás kagylós oldaltartós fantasztikum) 30000 - Pótféklámpa 4500 - "Gyári" Enkei Gti kerekek (Swift Gti-ket szerelték velük gyárilag) 4.7 Kg/db az erősített kivitel!!!!! 40000 (Konkrétan 1,3 kilóval nehezebb rajta a 165-ös Kléber gumi) - 4db Kléber Dynaxer 165/65 52000 -

Ide hordtam szervizbe

Járt több szerelőnél is, többsége után a sírás kerülgetett. Minden látogatás után eldöntöttem magamban, hogy vagy megtanulom az adott dolog javítását vagy nekiállunk legközelebb a haverokkal mert akkor legalább olyan lesz amilyenre én akarom/tudom. Ha szar lesz azt is én csináltam, ha meg jó akkor azt is.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Swift
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)