A gokart
Szöveges ítélet
Először nem szerettem. Ennek is megvan az oka. Előtte egy 929-es 140 lovas Mazdával jártam. Pokoli gyengécske és fapados volt utána. Aztán megszoktuk egymást.
A versenymániásoknak üzenem -én nem vagyok az-:
Pörgetni kell, úgy van erő. Grande Punto, Stilo, régi Punto Renault 19-es simán megvolt vele. Sőt egy 1.6 16V Vectra is szerepel a listán. Nemhiába 68 le és 850 kg. Könnyű, fordulékony alacsony, vezetni gokartos élmény. A kormány, a futómű direkt, jól irányítható. Bár a kormánygömbcsuklók megsínylették a hazai utakat. Cserélni kellett őket.
Alacsonyabb sebességnél stabil, 110 felett olyan lebegős érzés, ami erősödik. Kb. 160 a vége de nem próbálgattam.
A fék megfelelő a teljesítményhez. Az új pofák sokat számítanak. Ajánlom a cseréjét a nyunyukis társaknak. Jelentős fékhatás javulás várható tőle.
A fogyasztás normál üzemmódban 6 l körüli. Sok városi araszolással. Országúttal volt, hogy kijött 5,5 is.
Igaz rá a mondás: Keveset tud, de azt biztosan. Fapados, de -legalábbis nekem kényelmes- Szeretem, hogy minden a helyén van, minden működik. Nem rajongok az elektromos ketyerékért, ami elromolhat...Bár az igaz, hogy a Mazdában sosem romlott el semmi, nem úgy, mint az olasz meg francia verdáknál...Tisztelet a kivételnek.
Amúgy sose hagyott még cserben.
Mondjuk bosszantani bosszantott. Gumicserénél nem jött le a kerék. Megszakadt a tőcsavar benne. Hazahozott még a lelkem 1 csavarral. El tőcsavarért. Aztán éjjel-nappali szervíz: Le kellett flexezni.
Szarul rakták össze a vezérlést a szíjcserénél. Morgott rendesen. Szervíz. Nagy baj nem lett belőle. Szerencsére.
Mindenesetre saját bőrömön érzem, hogy érdekes érzés suzkukisnak lenni. Mindenki le akar tolni az útról. Néha nem értem. pedig megyek rendesen, nem tötyörgök. Vannak olyan emberek akiken kitör a versenyláz, ha meglátják ezt a típust. Aztán nem mindig jön ki a lépés nekik...
Egyszóval kis fogyasztású, alacsony fenntartási költségű megbízható autó, amely, ha rendesen karbantartják kimegy a világból.
Reloaded 1.:
Sajnos a múltkori írásom óta történt egy –s más az autóval. Kezdetnek egy öreg fazon a 15. kerbe belémszállt oldalról. Szerencsére nem lett nagyobb baj /a szerelő szerint mázli, hogy nem csavarodott a kaszni/, így megúsztam egy hátsó ajtó cserével meg némi lakatosmunkával. Persze a biztosító fizette.
Pár hét múlva rongyoltam 80 körül, mikoris kanyarban úgy éreztem, hogy a kormány szinte a kezemben marad, úgy lóg. Axiális kormányösszekötő kaputt. A szervízben derült ki, hogy a két első kerékagycsapágyat a szentlélek tartja a helyén. Csere. Akkor meg már kicseréltettem a féktárcsákat és a betéteket. Volt még egy kuplung bovden csere is.
Szóval otthagytam egy rakat pénzt. Ezen kívül hangoskodik a féltengelyem is /jobb első/, de az még ráér a cserével.
De volt vicces sztori is a nagy szívások után. Egy alkalommal komoly harcba keveredtem egy zöld Daewoo Matizzal. Nyertem:) Hogy milyen autókkal nem versenyeznek az emberek!?!(én is csak a nagyon arcoskodókat büntetem magam, magamtól nem állok oda nyomkodni, kisautó ez no)Dehát kis pénz kis foci, nem?:)
Féltengelyt kicseréltem. Mindkettőt, így sokkal barátibb a hangja, meg a futása. Azóta nem volt nagy esemény, hacsak az nem, hogy átléptem a 10.000 km-t mióta nálam van. Szeretem most is. Futóműre vigyázni kell, mert érzékeny. Sokan türelmetlenkednek mögöttem rossz úton, dehát ez van...Annyira nem sietek, hogy szétverjem. Jó kis gép szerintem. Ja és jó hatással van a BRISK Premium LOR15 LGS tuninggyertya. KB. 10 rugó a 4 db a Frigate tuningban.Jelentősen javul a gyorsulása és a rugalmassága. Nem reklám, tapasztaltam...Fogyasztás nem lett kevesebb, de nem azért vettem. Télen 7 l körül járok. Asszem ez a normális, gépkönyv 7,5 l-t ír.
Hibalista
- Sok mindent cseréltem rajta, mivel eléggé elhanyagolt állapotban volt /kopó- fogyó alkatrészek/
-
- 4 gyertya, légszűrő, olajszűrő, motorolaj, váltóolaj. Ez az alap.
- Hátsó fékpofák /már elfogytak/
- 4 gumi, hátsó tőcsavarok, anyák.
- Vezérműszíj+feszítőgörgő
- Kormánygömbcsuklók
- Tervezem az első féktárcsákat és betéteket. Még 5 ezret kibír.
- Szerencsére alkatrészek nem vészesen drágák.
-
- Reloaded 1.
- Legújabb szívások: 2 első kerékagycsapágy, kormányösszekötő, és a régóta halogatott első tárcsa+betét ja meg egy kuplungbovden. Basszus és mingyá olajcsere...
- 2 féltengely /külső/, tuninggyertya
-
Ide hordtam szervizbe
Újpest Autóház
Nagyon rendesek, jól, olcsón és megbízhatóan dolgoznak!
Mindenkinek ajánlom őket!
Csalódtam az Úp. Autóházban. Eleinte /nyitáskor/ rendesek voltak, de újabban megjegyzéseket tesznek, meg olyan horrbilis árakat mondanak, amitől a pofád leszakad. Nem tetszik a hozzáállásuk. Attól, hogy öreg autóm van és nem 10 milliás délkóreai fos még nem kéne leszólni mindenkit.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ellenben féltengely szervíznek ajánlom a Six Ball Kft-t, nagyon korrektek és olcsók. Meg értenek is hozzá.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 929 | Következő autója? | Pagani Zonda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
