A család örökös megmentője!
Szöveges ítélet
1997-ben új autóként lett vásárolva a swiftünk elsősorban anyukámnak és a családnak, de akkor még nem dolgozósautónak. Amikor vettük 1 éves voltam szóval az autó életének első 17 évéről nem nagyon tudok beszámolni, mivel csak utas voltam, akkor még nem ástam bele magam az autózás világába, de ahogy 17évesen plusz 11naposan levizsgáztam gyorsan (akkor volt ugye az autó 16 éves) azonnal elkoboztam a kocsit és főleg én kezdtem vele járni akkor volt benne 80.000km körül. Összevissza jártam vele az országba minden fele fesztiválra iskolába, majd egyetemre járásra, természetesen anyukám használta, majd volt egy időszak mikor autópályáztam vele heti szinten 300km-ert az utobbi pár évben lett a családban másik két modern dízel autó is, úgyhogy most ismét anyukám nyüstöli, plusz utánfutót huzni is sokszor be lett fogva és egyéb munkákra, ha gebasz volt a munkaautóval, olyankor tetőcsomagtartó, létra, szerszámok és ezzel ment apukmám szerelni. Gondozásban is utolsóként tekintek rá, mert tényleg iszonyat igénytelenül elvan a kocsi, csak tankolni kell bele, épphogy igyekszek odafigyelni az olajcserére, ezért az évek során elenyészőnek mondható az a pénz amit rá kellett költeni, az ajtózárak és rádiószerelést magam csináltam meg ha valami etört, kiakadt. Természetesen mindene lóg jelenleg, megint kotyog a féltengely, kipufogó is kezd rohadni, rozsda sem kiméli, lengkarok szilentek és gömbcsuklók állapotát meg se akarom nézni, kormány is 20 fokos szögben elfordulva tart egyenesen, ki kéne centirozni azt a szerencsétlen kinai téligumit is rajta, kormánymünek is igen érdekes hangja van kormány tekeréskor, hátsó rugó nagyon gyenge ha beül valaki hátra nagyon felfele világít, tiszta olajsár az egész motor alja és a váltó kívülről DE! bármikor beleülök tudom hogy beindul és mehetek vele. A másik két emlitett dízel autónkon érzem látom és tapasztalom a megbizhatatlanságot és pénztemető érzést illetve tudom, hogy azzá fognak válni, ha idő előtt nem lesznek majd eladva, pedig azoknak minden törödés 100%-ban meg van adva márkaszervizzel, müszaki hozzáértéssel és dízelhez való vezetési stilusba, meleg motorral megfelelő fordulatszámon lendkerék és részecskeszűrő végett. A dízel autókat csak azért említem a történethez, mert a suzukink kiméli a ki őket, húzza nekik az időt, hogy később következzenek be az elkerülhetetlen tdci-dci nyűgök és mindezt úgy, hogy nem kér érte semmit csak benizt és elvisz A-ból B-be bármikor, ha kell. Tervben van hasonló kaliberben előbb-utobb továbbra is anyukámnak és 30km-es körzetbe járkáláshoz egy Dacia Logan vásárlás, ha ez valaha megvalósul, nekem pedig időm engedi bütykölgetni tervezem a swiftet, mert bármikor B tervet tud jelenteni, ha ezek a modern csodák beszarnak (vagy már beszartak volt példa rá többször is).
Hibalista
- -kipufogó lerohadt 2x - -küszöböknél karsszériázni kellett - -önindtó 20év után - -akkumlátorok - -zárak, kilincsek - -ajtóérzékelő a lámpához - -külső féltengelycsukló - -szelepfedél tömités csere
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | logan 1.0 benzin |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
