A 125600.-ik
Szöveges ítélet
A 125600.-ik - SUZUKI SWIFT 1,3 GLX 1994
2007 Február
Ekkor vásároltam 1994-es évjáratú, magyar országon gyártott, fehér, 5 ajtós swiftemet 140.000 Km-rel. Előtte Wartburgunk volt, amivel rengeteget szívtam, így amikor saját autó vásárlására adtam a fejem, munkatársaim ajánlására döntöttem a swift mellett.
NEM BÁNTAM MEG!
Miután megvettem 1,5évig nagyon nem kellett hozzá nyúlni, illetve nem foglalkoztam vele (nem hiába mondják, hogy igénytelen autó), csak tankoltam, ment 4-5lityivel hosszútávon.
2008 ősze
A Rohadt rozsda
1,5év után műszaki vizsga előtt elvittem az autót kihegesztetni, első döbbenet ekkor ért, két oldalt a küszöb már javítva volt.
(Egy kerék cserénél megpróbáltam a küszöbnél felbakolni a kocsit, de mikor lassan engedtem rá az autót a tőkére a küszöb igencsak szakadt befele.)
De hogy? Nem kihegesztve, nem, papírral, ronggyal kitömködve, arra rá gittelve szépen lefestve. (de legalább is használtautó kereskedőknél főleg jól nézzünk meg mindent!) – na, hát ha már kasztnizták nézzünk át mindent, mondanom se kell két oldalt a küszöb javításra szorult be lemezeltük, mert küszöb cserére nem készültem. A következő problémás anyag darab az alsó kereszttartó volt, amelyet szintén majdhogynem újra kellett gyártani.30.000ből megcsináltattam. (Addig is tartott, későbbiekben részletezem.)
A műszaki vizsgára felkészült az autó. Na hát akkor vihetjük műszakira, úgy is volt egy vasárnap délután apámmal beültünk, hogy átvigyük a gépet lejárt forgalmival, lejárt jogsimmal a haverhoz, hogy intézze a műszakit, útközben szurikáták, hát uram önnek egyedül a személyi igazolványa ami nincs lejárva. Bünti, forgalmi elvéve mehetünk! KPM vizsga. Végül is simán, ment a kpm vizsga, ugye mondanom se kell: „…..kutya ugat!”
Ezek után minden szép és jó volt, majd
2009
Előbb nézzünk meg szerelési, javítási könyveket!
Ekkor tájt jelentkezett egy olyan hiba, hogy az autó, indításnál kiverte a főbiztosító dobozban a 40A biztosítékot. Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz, aki trabanton, wartburgon meg zsigulin nőtt fel. Mivel nagyon nem találta a hiba okát a gyújtás kapcsolón elvágott egy vezetéket, s így egy időre az autóm a jól ismert két drótot összeérintek módszerrel indult.
Aztán fogtam magam és megcsináltam, a hibát az okozta, hogy egy vezeték letestelt, mivel fiatalon minden hülyeséget be akartam rakni az autóba, belső fény, rádiószerelés, ilyen kapcsoló, olyan kapcsoló, valamint az előző tulajnál is voltak mókolások. Hiba megszűnt nem kellett 600Ft.-ért új biztosítékot venni, miután már 3ra beruháztam, a gyújtás kapcsolóban elvágott vezetéket egy csokival össze illesztettem.
2009 nyara
Javítás
majdnem sikerült totálkárosra vernem a gépet egy villanyoszlopnak és persze a meggondolatlanságomnak köszönhetően, de megúsztam annyival, hogy csak a betonkerítést kaptam el, egy jobb első helyzetjelző és lámpa csere, valamint horpadt jobb első sárvédő lett a következménye. Ehhez képest olyat pukkantam, hogy na mondom ennek az eleje c-vágány. De nem. Bontóba Lámpa 3000FT, helyzetjelző 2500 a 2db aztán egyszer sikerült kézzel betörnöm, mert hol ment, hol nem. A sárvédő otthon lett kikalapálva.
2009 Ősz
Szelepszár szimering csere
A folyamatos olajeltünögetésnek és kék füstölésnek köszönhetően Szelepszárszimering csere, mindennel együtt 17000Ft-ból kijött.
2010 Tavasz
AC-pumpa csere
Egy idő után hiába nyomtam a pedált az autó torpant fulladt hát rá jöttünk, a hiba okára, a folyamatos csak 5litert tankolok, meg még az E betű alatt simán haza megyek és a Benzin Etanol keveréknek az lett a következménye, hogy a Benzin szivattyú megadta magát, szerelő nyílást hagyhattak volna, mert a tankot le kell szedni. 97’-ből bontott 12000Ft. Az után gyártott hamar megadja magát kb 25000Ft, a gyári meg kúrva drága.
2010 December
Hátsó ráncfelvarrás
A gyári lökhárító és lámpák, lecserélve GTI csík lámpasorra és lőkösre.
2011 Július
Gyűrűzés
Ette az olajat kicsit, amit inkább az olajlehúzó gyűrű okozott. Kompresszió még megfelelő volt. Gyűrűsor, olaj, vezérmű szíj, szelepszár szimering csere szereléssel 35000Ft
2012 Január
A Rohadt rozsda
Munkahelyen megállok a parkolóban, kiszállok aztán távolról szemlélve valami nem stimmelt,a jobb hátsó futóműnél. Közelebb mentem, hát látom hogy a hátsó lengőkart elengedte a kasztni, elrohadt. Megcsináltatás: hegesztés 5000 Ft
(A lábán vittem el kb 2km-rre)
2012
November Műszaki vizsga
2012 December
A hiba valódi oka
Írtam, az AC pumpa cserénél, hogy az autó torpant, megfulladt, na már most ez a jelenség elég hamar jelentkezett az autónál, a megvétele után talán fél évvel. Azt próbálom leírni, hogy ugye a folyamatos gáz adásnál az autó folyamatosan egyenletesen gyorsul(t). Ez idővel megszűnt nála és, ha fél gáznál többet nyomtam 2. vagy 3, fokozatban megfulladt a motor, nem állt le csak érezhető volt, hogy valami nem kóser. Miután a fogyasztásom olyan 5-6 liter között volt és ment az autó, nagyon nem kerestem az alatt a majd 4 év alatt a hiba valódi okát.
Aztán a www.regiswiftklub.hu fórumán elkezdtem keresgélni, hogy torpanás fulladásnál ki milyen meghibásodásra talált, első lehetséges ok EGR (Kipufogófüstgáz visszavezető szelep) elkoszolódása, mivel ez az EGR szelep e-missziószabályozásra való, valamint a motor hűtésénél is szerepe van, ezért vagy kitakarítom vagy leszedem, mivel valamilyen szinten fojtja a motort, na mondom próbáljuk ki!Le falaztam. Sokat nem változott a helyzet. Tovább nézegetve a fórumot találtam egy tagot aki ugyan ezen problémával küzdött és, hogy nála a TPS (Throttle Position Sensor)-fojtószelepállás érzékelő- volt a ludas. Na akkor lássuk! A fórumról beszerzet infók, könyvek alapján ellenállás mérővel bemértük és hát nem igazán azokat az értékeket mutatta, vissza raktuk elmentünk kipróbálni, ugyanaz a probléma, oldalra álltam fordítottunk egy kicsit ennek az érzékelőnek az állásán. Aztán úgy elkezdett menni, mint az álom! Szóval szereznem kellett egy ilyen alkatrészt.
Utángyártott: 8000 Ft.- Körül nem igazán akartam ilyet
Új Gyári Denso: nem olcsó, nem írom ide
Bontott Denso: 2000 FT.-
Ezután a hiba megszűnt, újra swift(fürge) lett.
Hibalista
- AC Pumpa, TPS SENSOSOR
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 353W | Következő autója? | GTI 1,3 TWIN CAM 16Valve |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
