A-ból B-be
Szöveges ítélet
Suzikim, nekem? Soha. Aztán mégis... Az el?z? tulaj kissé megszorult és három napja volt rá, hogy elpasszolja a kocsit. Elég jó áron tudtuk megvenni, így kissé engedtem az elveimb?l. Nagyjából tudtam mi vár rám, mert a cégnél régebben egy Subaru Justy-t hajtottam egy évig ami gyakorlatilag tök ugyanez volt, csak 1.3-as mocival, meg négykerékhajtással. Azt a kocsit amúgy bírtam, a f?városban kacskaringózni nem volt rossz, csak egy komoly baja volt, ami régi japán átok: az ülés nagyon alacsonyan volt benne. Természetesen a Swift is ezt nyújtja, beszálláskor úgy érezni, mintha a padlóra ülnénk. Kikecmeregni sem jobb. Hosszú úton fárasztó is ez a testhelyzet. Az autóban ülve (gugolva...) a mostanában igen divatos retro érzés részesei lehetünk. Igen, ez kb. a kései nyolcvanas évek formavilága, és anyagai. Enyhe vigasz, hogy a pár évvel öregebb Swiftekben még ennél is roszabb volt a helyzet. Itt azért már az alapkivitelben is jut némi kárpit az ajtókra, az üléshuzat is elfogadható. A m?anyagok kemények, szürkék, nem is takarnak mindenhol, hidegben, rossz úton zörögnek rendesen. Légzsák még a vezet?nek sem jut, az övek sem aktívak. A hely, mondjuk úgy elfogadható, hátra persze csak két ember ülhet viszonylagos kényelemben, fejtámla nekik már nem jut, a középs? öv kétpontos. A csomagtartó egy nagybevásárlásra már kevés, általában a hátsó ülésre is kerül egy két szatyor. A kormány kb. sósperec vastagságú, sokat is kell tekerészni a két végállás között, szervo nincs, nem lett a kedvencem. A váltó elég gyenge darab, néha nehezen veszi a hátramenetet, a menet közbeni gyors váltásokat reccsenéssel nyugtázza, alapjáraton jelent?s rezonancia jelentkezik a karon. A fék kritikán aluli. Olyan gyenge a hatásfoka, hogy az kimeríti a gondatlan veszélyeztetést, a gyártó részér?l. A futóm? jóindulatú, bár az ezres motor nem rángatja teljesít?képességének határaira. A városi forgalom ritmusa azért könnyedén tartható vele, autópályán a 110 elég neki. Sajnos f?leg városban használjuk és csak rövid távokon, így szinte be sem tud melegedni a motor. A fogyasztás így 5-6 liter között alakul, de két személlyel, csomagokkal az ?rségb?l Budapestig 4,6-ot mértem ami elég jó érték. Hidegen ijeszt?en remeg a motor, mint egy régebbi dízel, de az alapjárat stabil, összeségében starpabíró a kis japcsi moci. Mondjuk az olajat ajánlatos 15.000-ként cserélni, bármit is mondjon a gyári utasítás.
Az egész autó meglehet?sen egyszer? szerkezet. Nem kell feltétlenül a márkaszervízbe rohangálni vele, ahol jól lehúzzák az embert ´id?szakos átvizsgálás´ címén. Sokminden otthon is könnyen megbarkácsolható rajta. Az kopó alkatrészek olcsók, és minden trafikban beszerezhet?ek. Az egész konstrukción érz?dik, hogy egy cél érdekében alkották: A-ból B-be eljutni. Ezt tudja, nem többet, de ezt üzembiztosan. Összességében nem bántam meg, hogy megvettük, mert szabadságot ad az embernek, ha van egy kocsija. Jobb mint a BKV. ;)
Hibalista
- Kanyarban és fékezéskor (tehát amikor a kocsi orrára nehezedik a súly) valami nyikorog az els? futóm?ben (nem a fékbetétek) Eddig két szerel? látta, de g?zük sincs mi lehet...
- Újabban vizes a vezet?oldalon a sz?nyeg. A nedvesség forrását egyenl?re nem sikerült felderítenem.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ferrari F430 :) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
