A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.0 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Swift 1.0 lóti-futi 53 LE Feel the power! :-)

Szöveges ítélet

Amikor 2014 augusztusában ellopták a Renault 1.5 DCi Thálánkat, eléggé letörtek voltunk az asszonykámmal. Egyrészt sokat költöttünk arra a f+stalicskára és még akkor sem volt teljesen rendben az a guruló sz+rdarab!!!
Aztán pár hónap autó nélküliség és a rendőrség lezáró határozata rákényszerített minket az újabb autó megvételére, hogy megkönnyítsük az életünket és időt spóroljunk. Szűkös anyagi helyzetünk miatt (pont akkortájt rúgtak ki a munkahelyemől, de jó) és egy családtagnál levő swift pozitív tapasztalatai miatt döntöttünk mi is emellett. Egy ismerősöm nyugdíjas apukájától sikerült megvennem (280e papír volt), új fékek, új vezérlés és kuplung 2000 km-el azelőtt lett cserélve (JÓ FOGÁS VOLT!!!), belseje kissé karcos, a bal hátsó elem meg volt húzva, egy-két helyen kezdett rozsdásodni, de lekezeltük...
Csak rövidebb távokra használjuk, napi 8-10 kilométerre, néha-néha vidékre lemenni a szüleimhez (100 km-es út), meg ami adódik.

Pozitívuma, hogy megbízható egyszerű szerkezetű, 4,5-5 literrel elvan az én nagypapis tempómmal, nyugodt vezetési stílusommal. Városon belül dinamikusan vezethető, jól kezelhető,elöl kényelmesnek mondható ülések vannak, hátul pedig csak 1 gyerkőc utazik, neki megfelel. Olcsó fenntartási költsége van, sok az alkatrész hozzá. A biztosítása és az 53 lóerő miatt a teljesítményadója sem nagy tétel. A vékony kormánykereket az előző tulaj egy vastag kormányvédővel oldotta meg.

Negatívuma, hogy időnként nem veszi be a rükit, ilyenkor 1-esbe kapcsolok, utána már beveszi. Vékony rajta a festékréteg, hamar lepattogzik. Országúton csak óvatosan az előzéssel. Max. 120-al mertem vele menni (110-es szakaszon) de halálfélelmem volt és visszább vettem a gázból. Az ajtókon túl keskeny és merev műanyagú a zseb. Egy ismerősömnek elektromos ablakemelője van a Swiftjében, aminek tipushibája, hogy elromlik (nem jó szigetelés???)

Az embernek meg kell tanulnia "Suzuki módon" vezetni. Ez azt jelenti, hogy gyakran bevágnak eléd, nem mindig adják meg az elsőbbséget és lenézik a suzukisokat az utakon. Pedig szerintem ok nélkül, mert a "kisember" autója a Swift és szerintem nem fog mellé az ember, ha ilyet vesz. :-)

Frissítés:

Átment a műszaki vizsgán (nem sufnivizsga, hanem hivatalos autóklubos), az állapotlapjára felkerült, hogy elöl és hátul is a kereszttartók és a hossztartók korrodáltak, "H" minősítést kapott. Augusztusban tudom legkorábban orvosolni a hibáját.
Az első fékbetéteket cserélni kellett, a tárcsák jó állapotban vannak. A fékbetét szett 8 ezer forint volt plusz némi munkadíj a szerelésért...

Legutolsó frissítés, búcsú a Suzuki Swifttől:

Látogatóba mentünk egy vidéki autószerelőhöz, hogy átnézze ismét a kocsit.
A jobb oldali küszöb alatti rész eléggé el kezdett korrodálódni. Az autószerelő véleménye szerint kb. 100-150 ezer forint lenne a kilakatolása (szőnyegek, ülés kiszedése, kivágás, lemezdarab behegesztése, méretre köszörülés, festés, felületvédelem, szőnyeg és ülések vissza plusz munkadíj). Ami elkeserítő volt, hogy egy idő után (1-2 év) újra előjönne ugyanez a hiba, csak máshol. Jelen állapotában nem ment volna át a következő műszakin (2017. július) és inkább eladtam, mondjuk féláron, mint amennyiért vettem. Az eladási árat lefelé nyomta a leharcolt külseje-belseje és hogy a kuplung sem az igazi.
Ennek ellenére megbízható jószág volt, az új gazdája (állítólag) kijavíttatja a hibáit és odaadja a feleségének rohangálós autónak.
Ahhoz képest, hogy tinédzser korú autó, nagyon kevés hibája volt, mert egyszerű szerkezetű. Sajnos eljárt felette az idő.

Hibalista

- Eddig még semmi komoly - - Az anyós oldali ajtó nyitógombja néha rendetlenkedik, van, hogy csak belülről nyitható - - Egyelőre nem csináltatom meg ;-)

Ide hordtam szervizbe

Autószerelő végzettségű ember, a családunk barátja :-)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Thalia 1.5 DCi - ellopták! Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)