...csak tudnám, hogy miért szidják...
Szöveges ítélet
A "mi autónk" 7 évesen került hozzám, most már tíz is elmúlt. Ez az az autó, amelyben ha van olaj és benzin, világ körüli útra lehet indulni, nem fog cserbenhagyni. Félek is az új autóktól: ma már állítólag nem a mérnökök, hanem a marketingesek szabják meg az alkatrészek élettartamát.
Az etetése (itatása) vegyes használat mellett kb 12 Ft/kilométer (gázzal) - pedig egyáltalán nem óvatoskodom a gázpedállal.
Régebben jóval er?sebb autóim voltak, így a Swifttel meg kellett tanulnom azt, hogy mostantól el?zés el?tt váltani is kell, de ha valaki tisztában van azzal, hogy a fordulatszámmér? nem dísznek van az orra el?tt, az gyengébb kocsival is képes szégyenkezés nélkül közlekedni. Én pl. hetente kb 40-50 autót el?zök meg (nem többsávos utakon), míg általában csak egy-kett? érzi azt, hogy túl lassú vagyok hozzá képest.
Az évek során kialakult a bels? sávban 40-el töttyög? suzukis rémképe. Ez NEM a Swift, hanem a pilóta betegsége - tessék nyugodtan a küls? sávba utasítani (reflektor/duda), majd ha megtanulja vezetni az autóját, ismét bejöhet. Egy swifttel lehet igen dinamikusan is közlekedni.
Minimális tuning és leveg?sz?r?-csere után a gyorsulása 11 másodperc körül van (nem benzinnel, gázzal), zöld lámpánál van ám meglepetés olykor. Az els?kerék-hajtás hátránya, hogy hirtelen gyorsuláskor a meghajtott kerekek nem tapadnak rendesen, itt rendkívül hátrányos a Swift keskeny gumija.
Optikai tuningként leszedtem az összes márkajelzést és feliratot, így hátulról a Swift Sedan könnyen összetéveszthet? a drágább autókkal, el?zések után talán ezért nem akarnak letolni az útról a sokmilliós, er?s autókban pöffeszked? mazsolák. Elölr?l azonban még így is könnyen felismerhet?, ezért gyakran el?fordul, hogy egy-egy megkezdett el?zést hirtelen gyorsulással próbál meghúsítani némelyik bunkó.
Semmi igazán rosszat nem tudok mondani róla. Ha nem lenne tíz éves és a balesetekben ne gy?r?dne oly könnyen papírgalacsinná állítólag, nem adnám el soha.
Hibalista
- Három év alatt: 1 db hátsó kerékcsapágy (42.000Ft), 2 db gumiharang valahova elölre, új kipufogó, új akkumulátor.
Ide hordtam szervizbe
Haver: szerelés ingyen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Toyota GT 1979 | Következő autója? | Ignis 4WD |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
