Ideje máskép gondolni a Suzukimra!
Szöveges ítélet
Kerek egy éve vásároltam a Suzuki SWift Sedanomat. Sok időt foglalkoztam azzal, hogy mi legyen az első autóm. Cél az volt, hogy egy olcsó, megbízható, fürge de mégis alacsony fogyasztású autó legyen. Így esett a választásom egy swiftre. Elég sok darabot megnéztem, bújtam az újságokat, netet. Végül rábukkantam egy ´93-as szép darabra. Még a viszonylag nagy távolság sem jelentett akadályt, de megérte elnézni! Mindössze (valószínüleg) 63,000 km volt benne, és végül 380-ért hoztam el. A hibátlan kasztni csak egy-két kisebb karcolást rejtett, de a 15 évének elnézhető! A külső forma az elődhöz képest ötletesebb, gömbölyített. A 90-es évek japán stílusa fogott meg leginkább. A beltér egyszerű, miden könnyedén elérhető, még az olcsó műanyagok is szépnek mondhatóak. Az ülés azonban egy kínpad. Egyik Suzukis haverom mondta, hogy készüljek fel, mert az első hetekben fájni fog a hátam. Na, ez így is volt. Sehogy nem találtam meg az ideális üléspozíciót. Végül fekszek az autóban, de a 177 cm-es magasságommal így nem látok ki a kormánytól. Na, meg a kormány! Nem értem, ilyen vékony kormányt minek tesznek be egy személyautóba. De szerencsére a ráncfelvarrot (95 utáni) swiftetkbe már egy vaskosabb kormány van, egy ilyen kormányra még beruházok. Zörgés? Zörgés az van bőven. Szinte minden nyikorog, csattog (ajtókárpit, kesztyűtartó,középső box...). De ez részben az ültetett futőműnek és a peres gumiknak köszönhető. A helykínálat elfogadhatónak mondható. Hátul is legendő a hely, de csak 2 személynek. Csomagtér is nagy, de nem pakolható a kis nyílás miatt. Az autóban egy 1.3 8 szelepes 71 lóerős motor dolgozik. 0-100-ra 12 s körül mászik fel a mutató. A lendületes haladáshoz forgatni kell a motort, mert amúgy elég lomha. A váltó könnyen kapcsolható, rövid úton jár. Fogyasztása a 15-ös felnik miatt 7 liter körüli , de viszont a fent említett haverom 6 alatt is elmászkél vele gyári 13-as görgőkkel. A futómű megérez minden kisebb kátyut, kanyarstabilátás elég rossz, de a 4cm-es ületetésnek és a gyárinál 4cm-rel szélesebb felniknek köszönhetően ez javult egy keveset. Kormányzása kicsit nehéz szervó nékül, de más autókhoz (pl.: Fiat Tipo) képest mégis könnyűnek mondtható. Az eltelt egy év alatt minden nap használtam, és problémák nélkül megtettem vele 15ezer km-t. Az autónak egy nagy hibája van, ez pedig a népítélet. Magyarországon akinek nincs, vagy nem volt Suzukija csak szidja a márkát és használóit alaptalanul. Az ő szemükben az olcsóság=rossz, igénytelen minőség. Ez így van vagy nem így van? Döntse el mindenki maga, de előtte próbáljon ki hosszútávon egyet. A kis, vagány Suzuki nem tudom meddig lesz nálam. De mit hoz a jövő? Csóróságot? Akkor marad. Sok pénzt? Akkor is marad első számú, mászkálós autónak.
Hibalista
- A vásárlást követő szervízelés 13-ból megúsztam (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, ékszíj, feszítőgörgő).
- A tél folyamán lerohadt a hátsódob, de egy gyári méretű Paragi sportdobbal orvosoltam a dolgot.
- Olajszivárgás is volt, a 15 éves szelepfedéltömítésnél szivárgott.
- A riasztó időnként rosszalkodik.
Ide hordtam szervizbe
Haverom
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én is bütykölgettem otthon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift (új, 2005-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
