A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swace (2021)

Swace 1,8 GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vegyes érzéseket kiváltó valami....

Szöveges ítélet

Vegyes érzéseket kiváltó valami....

Tavalyi év elején eljött az ideje az Astrám lecserélésre. Nagyon szerettem az Opel Astra J 1,7 CDTI-t. Nem egy erőgép volt, viszont kényelmes és megbízható, csak hát már elértem vele a 250e km-t. Napi kb 100 km-t ingázok, éves szinten 28-29e km. 3/4 város és 1/4 országút.
Kikötéseim az új kocsival kapcsolatban. A legfontosabb a megbízhatóság (nem elsőgenerációs hajtásrendszer), ne legyen 3 hengeres mütyürke valami, kombi és automata váltó (meguntam a dugóban történő váltásokat). Ezekkel a feltételekkel elég sok minden ki lett lőve... Nézegettem keresgéltem. Elsőnek a használt autó piacon, de mire egy normálisat találtam (nekem megfelelőt) már egy újnak az árában voltam. Egy ismerősem Toyota Corolla hybridét vezettem, előtte már nézegettem, akkor kezdtem érdeklődni utána. Használtan is eléri az új árát, ezért kezdtem érdeklődni a szállítási határidők után, szinte reménytelen volt 1-3 hónapon belül kapni egyet. Ekkor láttam meg a SuzukiToyota modellt, igaz a gyengébb motorral, de egy Astra J után ez sem tűnt gyengébbnek papíron. A Suzukiháznál kötöttem ki és próba vezetésen is kaptam. Összes teszt elolvasása és nézegetés során rendeltem egy Suzuki Swace GL+-ot Manhattanszürke gyöngyház metál színben. 3-4 hét után meg is kaptam.
Első lépésem egy gyári első és hátsó parkoló szenzorokat szereltettem be a szervizben. Nem volt olcsó, csak az anyag 300e Ft. A szervízben mondták, hogy minden anyagot a Toyotától vesznek/rendelnek.
Az első 1-2 ezer km-ig (talán 5 ezer) megbántam, nem tetszett és már gondolkodtam az eladáson... Szerintem ennyi idő kell az összeszokáshoz, mert ez a hajtás rendszer nem egy szokványos. Most 1 éves és 28e km után már áldom a választásomat... Meg kell tanulni vezetni, főleg a gázadást.
Kezdjük kívülről. Szerintem sokkal szebb, mint a mostoha testvére Toyota Corolla kombi. Mindenki ócsárolja a Parabola Led lámpát, de szerintem teljesen jó. A fényereje megfelelő és még esőbben is jól látok vele.
Belül a helyzet felemás. A tároló részek nem mindenhol megfelelő. Az ajtózsebek kicsik, max fél literes üdítő fér el. A könyöklő és annak a tárolója megfelelő. A beltér kialakítása szerintem igényes (igaz a lak felület porosodik rendesen) és nem zörög sehol. Ez a tény nekem az egyik legnagyobb elvárásom. A hangszigetelése minimális, de belül mégis halk a környezeti zaj. A média center és a klíma kezelése egyszerű és jól átgondolt. A sávtartót, csak az adaptív tempómattal használom. Együtt jól kiegészítik egymást. Nekem nincs problémám kóválygás miatt, lehet más beállítást használok. Sokszor használom városon belül és rendesen teszi a dolgát. A táblafelismerő tényleg semmire sem való, igaz ez engem nem zavar. Télen zseniális megoldás a kormány és ülésfűtés.
A motor+váltó+hybrid rendszer szerintem egy zseniális megoldás, de meg kell tanulni használni. Mint írtam az elején nem tetszett és bántam a választásomat. Most már tudom használni, és nem egy lassan vánszorgó vezetési stílusom van. Sokkak szerint elég nehéz a lábam. Igaz a kocsitól nem várom el egy 3s-os gyorsulást. Városban és országúton megfelelő ereje és dinamizmusa van, valószínűleg mert használom a vezetési mód választót. A fogyasztása ennek nyáron 3,9-4,3 liter. Szerintem ez egy nagyon jó érték és én nem küzdők a fogyasztás bajnok címért. Autópályán is dinamikusan megyek, gyorsulok. Egy balatoni utón 4 és fél fővel egy kevés csomaggal 5,2 l-es fogyasztás átlagban. A sebesség a max. megengedett +- 10%-ék. Minden átlagfogyasztást egy tankra levetítve számolok rátankolással.
A téli fogyasztás már magasabb, mivel több a fogyasztó bekapcsolva és az akkumulátort is kevesebbet használja. Minden alkalommal alapbeállítás nálam az ülés, kormány fűtés bekapcsolása. A hőfok a kocsiban 21,5-re van stabilan állítva „fast” üzemmódban. Ezekkel a feltételekkel a fogyasztás 4,9-5,5 l. Szerintem ez is nagyon jó egy 1,5 tonnás kocsihoz.
Összeségben én nagyon megvagyok elégedve vele, lehetne erősebb, de szerintem megfelelő és használható szinten van.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

SuzukiHáz. Lelkiismeretes és jó szerelők.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2022
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Astra 1,7 CDTI Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swace 2021 (2022)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)