Vegyes érzéseket kiváltó valami....
Szöveges ítélet
Vegyes érzéseket kiváltó valami....
Tavalyi év elején eljött az ideje az Astrám lecserélésre. Nagyon szerettem az Opel Astra J 1,7 CDTI-t. Nem egy erőgép volt, viszont kényelmes és megbízható, csak hát már elértem vele a 250e km-t. Napi kb 100 km-t ingázok, éves szinten 28-29e km. 3/4 város és 1/4 országút.
Kikötéseim az új kocsival kapcsolatban. A legfontosabb a megbízhatóság (nem elsőgenerációs hajtásrendszer), ne legyen 3 hengeres mütyürke valami, kombi és automata váltó (meguntam a dugóban történő váltásokat). Ezekkel a feltételekkel elég sok minden ki lett lőve... Nézegettem keresgéltem. Elsőnek a használt autó piacon, de mire egy normálisat találtam (nekem megfelelőt) már egy újnak az árában voltam. Egy ismerősem Toyota Corolla hybridét vezettem, előtte már nézegettem, akkor kezdtem érdeklődni utána. Használtan is eléri az új árát, ezért kezdtem érdeklődni a szállítási határidők után, szinte reménytelen volt 1-3 hónapon belül kapni egyet. Ekkor láttam meg a SuzukiToyota modellt, igaz a gyengébb motorral, de egy Astra J után ez sem tűnt gyengébbnek papíron. A Suzukiháznál kötöttem ki és próba vezetésen is kaptam. Összes teszt elolvasása és nézegetés során rendeltem egy Suzuki Swace GL+-ot Manhattanszürke gyöngyház metál színben. 3-4 hét után meg is kaptam.
Első lépésem egy gyári első és hátsó parkoló szenzorokat szereltettem be a szervizben. Nem volt olcsó, csak az anyag 300e Ft. A szervízben mondták, hogy minden anyagot a Toyotától vesznek/rendelnek.
Az első 1-2 ezer km-ig (talán 5 ezer) megbántam, nem tetszett és már gondolkodtam az eladáson... Szerintem ennyi idő kell az összeszokáshoz, mert ez a hajtás rendszer nem egy szokványos. Most 1 éves és 28e km után már áldom a választásomat... Meg kell tanulni vezetni, főleg a gázadást.
Kezdjük kívülről. Szerintem sokkal szebb, mint a mostoha testvére Toyota Corolla kombi. Mindenki ócsárolja a Parabola Led lámpát, de szerintem teljesen jó. A fényereje megfelelő és még esőbben is jól látok vele.
Belül a helyzet felemás. A tároló részek nem mindenhol megfelelő. Az ajtózsebek kicsik, max fél literes üdítő fér el. A könyöklő és annak a tárolója megfelelő. A beltér kialakítása szerintem igényes (igaz a lak felület porosodik rendesen) és nem zörög sehol. Ez a tény nekem az egyik legnagyobb elvárásom. A hangszigetelése minimális, de belül mégis halk a környezeti zaj. A média center és a klíma kezelése egyszerű és jól átgondolt. A sávtartót, csak az adaptív tempómattal használom. Együtt jól kiegészítik egymást. Nekem nincs problémám kóválygás miatt, lehet más beállítást használok. Sokszor használom városon belül és rendesen teszi a dolgát. A táblafelismerő tényleg semmire sem való, igaz ez engem nem zavar. Télen zseniális megoldás a kormány és ülésfűtés.
A motor+váltó+hybrid rendszer szerintem egy zseniális megoldás, de meg kell tanulni használni. Mint írtam az elején nem tetszett és bántam a választásomat. Most már tudom használni, és nem egy lassan vánszorgó vezetési stílusom van. Sokkak szerint elég nehéz a lábam. Igaz a kocsitól nem várom el egy 3s-os gyorsulást. Városban és országúton megfelelő ereje és dinamizmusa van, valószínűleg mert használom a vezetési mód választót. A fogyasztása ennek nyáron 3,9-4,3 liter. Szerintem ez egy nagyon jó érték és én nem küzdők a fogyasztás bajnok címért. Autópályán is dinamikusan megyek, gyorsulok. Egy balatoni utón 4 és fél fővel egy kevés csomaggal 5,2 l-es fogyasztás átlagban. A sebesség a max. megengedett +- 10%-ék. Minden átlagfogyasztást egy tankra levetítve számolok rátankolással.
A téli fogyasztás már magasabb, mivel több a fogyasztó bekapcsolva és az akkumulátort is kevesebbet használja. Minden alkalommal alapbeállítás nálam az ülés, kormány fűtés bekapcsolása. A hőfok a kocsiban 21,5-re van stabilan állítva „fast” üzemmódban. Ezekkel a feltételekkel a fogyasztás 4,9-5,5 l. Szerintem ez is nagyon jó egy 1,5 tonnás kocsihoz.
Összeségben én nagyon megvagyok elégedve vele, lehetne erősebb, de szerintem megfelelő és használható szinten van.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
SuzukiHáz. Lelkiismeretes és jó szerelők.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Astra 1,7 CDTI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
