Kell ennél jobb autó?
Szöveges ítélet
Megöregedett alattunk a Hondánk, baja még nem volt, de a következő 2-3 évben azért már kellett volna rá költeni gazdagon. Így inkább elengedtük, hiszen vitte volna a pénzt, miközben az értéke nem nő.
Szép kerek szám volt a keret az utódra, amivel kapcsolatban a következő elvárásaim voltak. Fogyasszon kevesebbet, mint a Honda (6,5), legyen totálisan megbízható (mint a Honda), legyen automata (ellenben a Hondával), legyen benne LED-es lámpa, hogy jobban lássak a sötétben, legyen benne ülésfűtés és tolatókamera (meg persze a manapság már szokásos és elvárt dolgok).
Ilyen paraméterek mellett adta magát a legújabb Corolla. Ötajtóst nem akartam, mert kicsi az utastere. A szedánnak és a kombinak hosszabb a tengelytávja, de a szedán nem tetszik, ezért kilőve. Elindultunk tehát Corolla kombi irányba, aztán jött a felismerés, hogy éppen váltás volt a negyedik és az ötödik generációs hibridrendszer között, és az újabb sokkal jobban vezethető, csöndesebben hibridkedik és még kevesebbet fogyaszt. Így hát e felé terelődtem. De a váltás 2023 tavaszán volt, tehát legfeljebb egyéves kocsikat sasolgattam. Azok viszont éppen nem fértek bele a szép kerek keretünkbe.
Aztán jött a felismerés: de hát ugyanezt a kocsit lehet kapni Suzuki emblémával is. Felcsillant a remény. Hétvége volt, fölmentem a hahu-ra, találtam is két Swace-t, amiben már az új hibridrendszer volt és elég volt a GL+ felszereltség. Mindkettő 9,99M volt, az egyik fekete, a másik ezüstszürke. Mikor hétfőn néztem volna a telefonszámot, hogy hívjam őket, a fekete már nem volt meg, úgyhogy egy darabból kellet választanom. Messze laktam a dealertől, meg úgyis szalonautó volt, ezért úgy vettem meg, hogy ki se próbáltam.
Bár volt benne 7.200 kilométer, gyakorlatilag új autó, az ártárgyalás során belealkudtam az éves szervizt is. Érdekes, de a Suzuki jobb garis feltételeket ad, mint a Toyota, hiszen a Suzuki 3+7 év/200.000 km-t ad. Ez a mi jellemző éves futásteljesítményünkkel inkább 6,5 év/200.000 km lesz, de így is nagyvonalú.
Túl vagyunk vele egy balti túrán, meg itthon is kavartunk már vele, két hónap alatt körülbelül 6.500 km-t mentünk vele. Az átlagfogyasztás eddig 4,9, s mivel kánikula van, mióta megvettük, a klíma mindig ment. Az is igaz, hogy Continental EcoContact gumik vannak a kocsin, amik szerintem biztosan hoznak 2-3 decit, de így is pazar az érték.
Az Eco-Normal-Sport üzemmódok között nagyon hangsúlyos a különbség. Eco-ban döglött a gázpedál, ezt csak autópályán, tempomattal használom, akkor úgyis csak suhanunk. A Normal üzemmód a legjobb középút. Sportban meglepően nagyot tol, ha az ember odalép neki, érezni, hogy a villanymotor is besegít a nagy nyomatékával.
A korábbi hibrides CVT-s bégetés szinte egyáltalán nem hallható, az autó normál közlekedési stílus mellett kifejezetten csöndes, nyugodt. Le is szedálja az embert, mert alig van motorhang, nincsenek váltások, csak a nyugodt hömpölygés az úton.
Városban egészen szürreális, amit tud, egyrészt ilyen környezetben fogyasztja a legkevesebbet - akár 4 liter alatt -, másrészt a forgalomban töltött idő 80-85%-át is képes megoldani tisztán villannyal. Zseniális.
A raktere nagy, de még lejjebb lehet tenni a padlót, akkor már hatalmas.
Ami nem tetszik: kevés és kicsi a rakodóhely az utastérben, nem jár hozzá pótkerék (mankó se), csak defektjavító szett. Azt nem dobtam ki, de azért vettem bele a gyárival egyező méretű acélfelnit és rá egy négyévszakos gumit (nem tudhatom, mikor kapok defektet, ugye), így lett pótkerék is.
Amiben a Suzuki kevesebbet ad, mint a Toyota, az a felhőalapú frissítések. A Corollához ez jár, meg az app is, hogy telóról fel tudom fűteni vagy le tudom hűteni a kocsit és kisebb-nagyobb kommunikáció is lehetséges a kocsival, a Suzukinál ez még nem él. Tartok tőle, hogy olyan kevés Corollát adnak el Swace-ként, hogy a Suzuki nem is fogja törni magát ennek a bevezetéséért.
Ennek ellenére úgy érzem, hogy jó boltot csináltunk, ennyiért ez az autó jó vétel volt. Évtizedek óta reszelgetett, csiszolgatott technika van benne, láncos a motor, ami ráadásul nincs is túlhúzva, hiszen az élettartamra és a takarékosságra mentek rá. Nincs benne például önindító, generátor, ékszíj, ezek tehát nem fognak elromlani, nem kell őket cserélni. A fékek is sokkal lassabban fogynak, mert a fékezés nagy részét az autó megoldja villanymotorral.
Észrevettem egy furcsaságot: mikor a hatótáv kijelző azt mutatja, hogy 1-2 km-re elég a nafta, akkor csak 36-37 liter fér a 43 literes tankba. Értem én, hogy nem akarjuk, hogy kifogyjon a benzin, de nem túlzás ez? Aztán utánaolvastam. Azért van így kalibrálva, mert a benzinpumpát maga a benzin keni, ezért nagyon vigyáznak rá, hogy mindig legyen is kenése.
Egyelőre ennyi, folyamatosan frissítem majd az értékelést.
Hibalista
- Semmi, ez egy új Toyota.
Ide hordtam szervizbe
Egyelőre nem ment annyit, hogy szervizbe vigyem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2023 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 7600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
