A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swace (2021)

Swace GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kell ennél jobb autó?

Szöveges ítélet

Megöregedett alattunk a Hondánk, baja még nem volt, de a következő 2-3 évben azért már kellett volna rá költeni gazdagon. Így inkább elengedtük, hiszen vitte volna a pénzt, miközben az értéke nem nő.
Szép kerek szám volt a keret az utódra, amivel kapcsolatban a következő elvárásaim voltak. Fogyasszon kevesebbet, mint a Honda (6,5), legyen totálisan megbízható (mint a Honda), legyen automata (ellenben a Hondával), legyen benne LED-es lámpa, hogy jobban lássak a sötétben, legyen benne ülésfűtés és tolatókamera (meg persze a manapság már szokásos és elvárt dolgok).
Ilyen paraméterek mellett adta magát a legújabb Corolla. Ötajtóst nem akartam, mert kicsi az utastere. A szedánnak és a kombinak hosszabb a tengelytávja, de a szedán nem tetszik, ezért kilőve. Elindultunk tehát Corolla kombi irányba, aztán jött a felismerés, hogy éppen váltás volt a negyedik és az ötödik generációs hibridrendszer között, és az újabb sokkal jobban vezethető, csöndesebben hibridkedik és még kevesebbet fogyaszt. Így hát e felé terelődtem. De a váltás 2023 tavaszán volt, tehát legfeljebb egyéves kocsikat sasolgattam. Azok viszont éppen nem fértek bele a szép kerek keretünkbe.
Aztán jött a felismerés: de hát ugyanezt a kocsit lehet kapni Suzuki emblémával is. Felcsillant a remény. Hétvége volt, fölmentem a hahu-ra, találtam is két Swace-t, amiben már az új hibridrendszer volt és elég volt a GL+ felszereltség. Mindkettő 9,99M volt, az egyik fekete, a másik ezüstszürke. Mikor hétfőn néztem volna a telefonszámot, hogy hívjam őket, a fekete már nem volt meg, úgyhogy egy darabból kellet választanom. Messze laktam a dealertől, meg úgyis szalonautó volt, ezért úgy vettem meg, hogy ki se próbáltam.
Bár volt benne 7.200 kilométer, gyakorlatilag új autó, az ártárgyalás során belealkudtam az éves szervizt is. Érdekes, de a Suzuki jobb garis feltételeket ad, mint a Toyota, hiszen a Suzuki 3+7 év/200.000 km-t ad. Ez a mi jellemző éves futásteljesítményünkkel inkább 6,5 év/200.000 km lesz, de így is nagyvonalú.
Túl vagyunk vele egy balti túrán, meg itthon is kavartunk már vele, két hónap alatt körülbelül 6.500 km-t mentünk vele. Az átlagfogyasztás eddig 4,9, s mivel kánikula van, mióta megvettük, a klíma mindig ment. Az is igaz, hogy Continental EcoContact gumik vannak a kocsin, amik szerintem biztosan hoznak 2-3 decit, de így is pazar az érték.
Az Eco-Normal-Sport üzemmódok között nagyon hangsúlyos a különbség. Eco-ban döglött a gázpedál, ezt csak autópályán, tempomattal használom, akkor úgyis csak suhanunk. A Normal üzemmód a legjobb középút. Sportban meglepően nagyot tol, ha az ember odalép neki, érezni, hogy a villanymotor is besegít a nagy nyomatékával.
A korábbi hibrides CVT-s bégetés szinte egyáltalán nem hallható, az autó normál közlekedési stílus mellett kifejezetten csöndes, nyugodt. Le is szedálja az embert, mert alig van motorhang, nincsenek váltások, csak a nyugodt hömpölygés az úton.
Városban egészen szürreális, amit tud, egyrészt ilyen környezetben fogyasztja a legkevesebbet - akár 4 liter alatt -, másrészt a forgalomban töltött idő 80-85%-át is képes megoldani tisztán villannyal. Zseniális.
A raktere nagy, de még lejjebb lehet tenni a padlót, akkor már hatalmas.
Ami nem tetszik: kevés és kicsi a rakodóhely az utastérben, nem jár hozzá pótkerék (mankó se), csak defektjavító szett. Azt nem dobtam ki, de azért vettem bele a gyárival egyező méretű acélfelnit és rá egy négyévszakos gumit (nem tudhatom, mikor kapok defektet, ugye), így lett pótkerék is.
Amiben a Suzuki kevesebbet ad, mint a Toyota, az a felhőalapú frissítések. A Corollához ez jár, meg az app is, hogy telóról fel tudom fűteni vagy le tudom hűteni a kocsit és kisebb-nagyobb kommunikáció is lehetséges a kocsival, a Suzukinál ez még nem él. Tartok tőle, hogy olyan kevés Corollát adnak el Swace-ként, hogy a Suzuki nem is fogja törni magát ennek a bevezetéséért.
Ennek ellenére úgy érzem, hogy jó boltot csináltunk, ennyiért ez az autó jó vétel volt. Évtizedek óta reszelgetett, csiszolgatott technika van benne, láncos a motor, ami ráadásul nincs is túlhúzva, hiszen az élettartamra és a takarékosságra mentek rá. Nincs benne például önindító, generátor, ékszíj, ezek tehát nem fognak elromlani, nem kell őket cserélni. A fékek is sokkal lassabban fogynak, mert a fékezés nagy részét az autó megoldja villanymotorral.
Észrevettem egy furcsaságot: mikor a hatótáv kijelző azt mutatja, hogy 1-2 km-re elég a nafta, akkor csak 36-37 liter fér a 43 literes tankba. Értem én, hogy nem akarjuk, hogy kifogyjon a benzin, de nem túlzás ez? Aztán utánaolvastam. Azért van így kalibrálva, mert a benzinpumpát maga a benzin keni, ezért nagyon vigyáznak rá, hogy mindig legyen is kenése.
Egyelőre ennyi, folyamatosan frissítem majd az értékelést.

Hibalista

- Semmi, ez egy új Toyota.

Ide hordtam szervizbe

Egyelőre nem ment annyit, hogy szervizbe vigyem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2023
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 7600
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Civic Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swace 2021 (2022)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)