A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swace (2021)

Swace GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy lépés előre, meg egy hátra…

Szöveges ítélet

Úgy látom első fecske vagyok. Egy hónapja van meg, most sokat megyünk, friss az élmény. A véleményt akár a Toyota Corolla Touring Sportról is írhatnám, mert a két autó ugye azonos. Egy autó megítélése kapcsán fontos, mihez mérjük: korábbi autóim Ford Focus MK2 1.6 TDCI Ghia (2010), Suzuki Vitara 1.6 GL+ (2016) és Suzuki S-Cross 1.4T GL+ (2018). Közvetlen S-Cross után váltottam, ez nem volt tervben de egy felelőtlenül előző BMW-s lenullázta anyu autóját (szerencsére most már mindenki jól van). Neki akartam elsőre Swiftet venni, de mondták, hogy 6-8 hónap a várakozás, és más márkáknál sem jobb a helyzet. Végül a Suzukinál kiderült, Swace egy hónapon belül megvan, így ez lett nekem, az S-Cross meg ment anyunak. Előtte gyors utánanéztem azért az eredetinek, de Toyota nem is volt elérhető kombiban, pedig azt lehetett volna erősebb motorral is venni. A hibrid a napi 2x25 km-es elővárosi ingázáshoz jól jön, a hétvégi utazásokhoz pedig a nagy csomagtér, bármiféle plug-in hibrid meg sosem hozta volna be nálam a felárat - pláne most a rezsicsökkentés korlátozása után.

A korábbi Suzukikhoz képest sokkal minőségibb minden, az ülések tömésétől az esőérzékelős ablaktörlőn át a tanksapka nyitásáig. Tényleg nagy ugrás előre, de azért van egy-két furcsaság, ezért nézzük részleteiben.

Ami az autó kialakítását illeti: tágas valódi családi, kisbabával jól jön a nagy és jól variálható puttony. Ami szokatlan, hogy az autó ennyire alacsony: minden parkolásnál figyelni kell a padkára, a családi házunknál a kapubak veszélyes a társasházi lakásuknál is nagyon a határon van, hogy a teremgarázsba egyáltalán fel-le tud-e menni. A beszállást nehezíti, hogy elől a műszerfal alja tök feleslegesen kitüremkedik, hátul pedig a lefelé ívelő tetőbe könnyű a fejet beverni és a hátsó ajtó sem nyílik túl szélesre, bébihordóval lehet játszani. Lehet a két emelt kocsi után szokatlan, de miért kell ennyire alacsonyra építeni egy családi kombit?

Teljesítmény és fogyasztás: a próbakör alapján is meggyőződtem róla, hogy jól megy, városban kifejezetten rugalmas, kisebb gázadásra is jól elindul. Hétköznapi használat során nem pörgeti a motort, a "hibrid bőgés" egyáltalán nem zavaró - nem is értem sokaknál ezt a hisztit. Autópályán 130-nál kb. 1800-2200 közti fordulaton jár a motor, itt sem száll el a fogyasztása, normál gyorsítást pedig lehozza 2500-3000-on. Akár 90-nel is percekig suhanhat elektromosan, városban pedig 50-60%-ban így hajt. Kifejezetten csendes, szerethető és az automata is nagy könnyebbség főleg araszolásnál. A baj az, hogyha időként többre van szükség, akkor nincs tartalék, padlógázra sem húz jobban, nincs hová "visszaváltani", ilyenkor a motor csak pörög 5000-es fordulaton, de mérsékelt a gyorsulás. Autópályán egy gyors besorolást, országúton egy szűkebb előzést azért át kell gondolni. A kiváló hajtáslánc és a villanymotor azonnali ereje szépen elfedi azt, hogy az összteljesítmény mennyire gyenge valójában. Közel másfél tonna, kb. 120 lóerő - belegondolva végülis ennél az összes eddigi autóm többet tudott súly/lóerő arányban. Hosszabb autópályázásnál vagy emelkedőn, ahol már kifullad a pici akkumulátor és marad a 98 lóerő velünk együtt két tonnára. Szerintem ez így alulméretezett, ezt a hajtást inkább egy Yaris-ba vagy Swiftbe tenném, amivel városban/elővárosban járnak az emberek inkább és kisebb a tömege is - nem egye ekkora utazóautóba. Fogyasztása nagyon jó, de ugye itt jön be, hogy ki miről váltott: A mindenféle hibridséget nélkülöző S-Cross nálam közel ezt tudta: 6,3-6,5 autópálya 130, 5 alatti tisztán országúti és várossal kombinálva szinte mindig 6 alatti fogyasztott (legtöbbször ingamenetben 5,3-5,5). A Swace kb. fél-egy literrel kér kevesebbet a részszakaszok mérése alapján nálam. Most nyáron összesen 4,3-at fogyasztott úgy, hogy közben csak hosszú utakra megyünk. Talán ha majd ősztől többet megyek városban és nagyobbak lesznek a dugók, akkor nyerhetek ezen felül valamit, de eddig nem győzött meg: pont annyival fogyaszt kevesebbet, amennyivel gyengébb (és mellé még ugye alacsonyabb is).

Ami a kényelmet és a felszereltséget illeti: itt is nagyon vegyes érzéssel tölt el. Rugózása sokkal kényelmesebb, kevésbbé pattogós, mint az elődöké. Minden kicsit jobban néz ki, minőségibb, mint a korábbi Suzukikban. A beltér minősége is feljebb van, de azért közel sem prémium, a VW konszern bármelyik márkája minimum hozza ezt a szintet, de inkább többet ad már ebben az árkategóriában is. Az egyenesen röhej, hogy míg az S-Cross GL+ felszereltségi szintjébe már 4 éve befért a kulcsnélküli nyitás és a normális LED-es fényszóró, itt ezeket kispórolták. Az ember előkotorja a kulcsot, azzal kinyitja az ajtót, akkor nem értem, az indítás már minek kulcsnélküli?! Sima kétgombos a távirányító, tehát még a csomagteret sem lehet külön nyitni. A lámpa egyenesen hülyén néz ki ezen a szinten, pici pontszerű menetfény a sarokban, mellette kicsi index, és aztán a rendes világítás. Érzésre annyira gagyi, S-Cross de már az újabb Daciák is normális, a búra vonalát követő menetfény csíkokat adnak jóval kevesebbért. Nem véletlen, hogy a GL+ felszereltségnél egyetlen kép sem volt sem a sajtóanyagban, sem a katalógusban de még a hahu-s GL+ hirdetéseknél is sokszor a GLX van lefotózva. Érzésre a lámpa is jóval gyengébb, mint az S-Crossnál volt, ami nem csoda, mert nem vetítőlencsés (azt csak a GLX tudja), hanem ősrégi parabola fényszóró LED-del kombinálva. Külön poén, hogy kilistázva az alkatrész árakat a kevesebb mint 10% a különbség a két Valeo lámpa közt. Ezek helyett a nap mint nap használt fontos extrák helyett kapunk egy csomó itthon használhatatlan kütyüt, táblafelismerőt, ami össze-vissza ír ki mindent, sávelhagyás figyelmeztetőt, ami tök random bepittyeg, sávtartót amivel kóvályog a sávban, ?motorosan állítható? deréktámaszt stb. Ehelyett rendes lámpa meg nyitás-zárás jobb lett volna. Érdekes konstrukciós hiba, hogy míg a Vitara/S-Cross esetén tágasak az ajtózsebek, mind négy ajtóban elfér a 1,5 literes PET palack, addig ide a 7 decis kulacsomat nem tudom hová tenni - rohadt bosszantó, pedig ez még csak nem is pénz kérdés. Vicc, hogy egy szemüvegtartó sincs. GL+ szinten a csomagtér világítás is katasztrófa (házi berheléshez már rendeltem is a LED szalagot), lábtér világítás meg egyáltalán nincs, nem úgy mint a korábbi Viatarában/S-Crossban. Az infotainment tud néhány látványos animációt, de igazából a legtöbb funkció és gomb felesleges, a rendszer maga meg se nem szép, se nem gyors. A kamera képe visszalépés.

Bánom, hogy a GL+ felszereltséget választottam, de az értékesítő is mondta, hogy az is előrelépés lesz, meg benne van minden, ami kell - fura plusz 4 millióért lefelé váltani. De a fő érv persze a GL+ mellett az volt, hogy előbb lesz kocsi. Azokban a napokban emelt egyébként árat a szalon, mire eldöntöttem a vételt, honlapon utána egy hónapig még mindenütt 8,7-ért árulták, nekem metálfénnyel 9,3 lett a vége.

Összességében elmondhatom, hogy szerintem ez egy jó autó, de nekem az árhoz képest kicsit felemás érzés: a nagyobb csomagtartó, jobb rugózás valamivel kevesebb fogyasztás mellé jóval kisebb teljesítmény, zavaróan alacsony hasmagasság pár bosszantó hülyeség és sok értelmetlen spórolás párosul. Vagy lehet, hogy a sokak által lesajnált S-Cross volt túl jó autó? Elég vicces, hogy a Vitarát anno kevesebb mint a feléért vettem újan, az S-Cross minden fontos extrával, takarékos és erős motorral alig 5 millióba került a szalonban ez pedig forgalomba helyezéssel 9,5 volt. Nem rossz az autó, de nagyon nem mindegy, mihez mérjük, ki miből ül át: egy 1.4-1.6 szívómotoros autó (pl. régebbi Opel Astra) után biztos gyors, erős takarékos, modern jól felszerelt 1.4-1.5 turbósból már csak annyival eszik kevesebbet amennyivel lomhább. Szerintem aki ebben a kategóriában gondolkozik és nem sürgős a dolog, érdemes megvárni a jövőre érkező új Corollákat a frissített erősebb motorral, esetleg rászánni a +2 centis hasmagasság miatt pénzt a Trek felszereltségre, mert ez a Suzuki emblémás Corolla nem az évszázad biznisze, hacsak nem azért, mert kapható! :)

Hibalista

- Eddig semmi, csak egy ingyenes 1000 km-es átnézés volt, most gondolkozom egy a bejáratás utáni köztes olajcserén.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Molnár - Győr: mindig elégedett vagyok velük.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2022
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4031
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? SX4 S-Cross 1.4T GL+ Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swace 2021 (2022)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)