Szerethető kisautó
Szöveges ítélet
Lassan két hónapja gyűrom a kis Suzukit. Külföldről hazatelepülvén, új budapesti munkahelyemre való bejárás céljából újítottuk az autót, a másik kocsink túl nagy a mellékutcákon való napi hancúrhoz. Először használt autóban gondolkoztam (mint minden alkalommal, amikor autót veszek), de végül az új autó máshoz nem hasonlítható birtoklási élménye győzött (szintén, mint minden alkalommal, amikor autót veszek).
Nekem egy autóban kell valami, ami megfog, élménnyé teszi a vezetést. A Splashben megtaláltam. Kényelmes az én 180 centimhez is, árához és kategóriájához képest minden benne van, ami kellhet a napi két órás ingázás során, és élvezem vezetni. Ebben az autóban van valami, amit lehet szeretni. Ezt nem lehet szavakba önteni. Van aki érti, hogy mire gondolok, van aki soha nem fogja. Ez az az érzés, ami nekem teljesen hiányzott a Daewoo Nubira III.-ból, de ami benne van például az olasz autókban. Ez a kisautó dinamikus, halk, keveset fogyaszt, játék vezetni, a hifije jól szól, jó fogású a kormánya, még elviselhető a pattogása rossz utakon. Természetesen mindent az árához viszonyítva mérlegelek. Amikor az asszony hozzájut és vezetheti, nagy mosolyt látok az arcán. Ő is nagyon szereti.
Az ömlengés után, most következzenek a tények:
Az autónk felszereltségének részét képezi az ABS, négy légzsák, elektromos tükrök és ablakok, légkondi, kormányról vezérelhető MP3 CD-rádió négy hangfallal, bőr kormány és sebességváltó, távirányítós központi zár, stb. Mindezt kb. 2,8 millióért. Belül sok a kopogós műanyag, de jól formázottak és modern mintázatúak, így elviselhető a látványuk, nem mint pl. a Chevroletté lett Daewoo kisautók szörnyűséges interiőrjében. A fogyasztást én csak a városban, sokat állva a dugókban tudtam megmérni: 8 liter kereken. A motor teljesítménye nagyon jó az autó méretéhez viszonyítva, szépen egyenletesen is jár és halk. A légkondi nagyon sokat elvesz a teljesítményből, de dugóban állva ez nem igazán érdekes. A beltér elég nagy, főleg elöl. Mögöttem is elfér egy felnőtt, de hosszú távra már nem kínoznék ott senkit. A gyerekeknek viszont bőven elég a hely a hátsó üléseken, mondjuk úgy tíz éves korig. A csomagtartó picúr, egy átlag bevásárlás még azért elfér benne, de madaras tesóba ne ezzel menjünk fél évre előre megvenni a betevőt, hacsak le nem hajtjuk a hátsó ülésnek legalább az egyik felét. Apropó ülés lehajtás; nagyon ügyes a hátsó ülések mozgatása. Egy mozdulattal dönthető mindkét oldal, és a csomagtartóval teljesen egy síkba kerül a háttámlájuk. Még a fejtámlákat sem kell kivenni.
Azt tudom mondani, hogy megérte az árát. Amire én használom, arra tökéletes, remélem tartós is lesz. Egy háromtagú családnak, akik nem akarnak vagy tudnak nagyobb méretű autót megengedni maguknak, ideális választás lehet, mert az autó jó és szerethető. A hátsó ülés egyik felét ledöntve még akár hosszabb útra is lehet vele vállakozni.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hollós - Campona
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1050 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Sportage - még megvan | Következő autója? | Hja, majd meglátjuk pár év múlva. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
