Összehasonlítás
Szöveges ítélet
Az elmúlt 8 évben kipróbáltam legalább 10 féle autót. Mindegyiket újonnan sikerült megvennem, persze akciós, plusz még kedvezményes áron - csak így éri meg. Végigmentem a palettán: VW Polo, Renault Clio, Citroen 3, Toyota Yaris, Daewoo Aveo, Swift II... Mondhatni, van összehasonlítási alapom. És most már egy éve lassan, hogy a Splash-nél maradtam. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez a kategóriájában a legjobb autó. De összességében, ár-megbízhatóság szempontjából nekem ez vált be legjobban (persze hozzá kell tennem, hogy új, 0 kilométeres autót kaptam 2,3 millióért!!!). Eszméletlenül nyúzható autó. Nem lehet tönkretenni, megy hóban, sárban, fagyban, kánikulában. Egészen biztos, hogy ha elindulok vele - bárhová - akkor oda is fogok érni, mert a Splash el fog vinni! És a mai utakon, a mai alkatrész és főként szerviz áraknál ez a legfontosabb.
1000-es motorral eszembe nem jutott venni. A három henger max. arra jó, hogy valaki a városban kóricáljon vele. Nem értem, ilyen autót minek vesz valaki, aki hosszabb úton jár. Közben meg panaszkodik, hogy 27 személlyel és klímával nincs teljesítmény! A diesel-ekről csak jót hallottam, de maradtam a jól bevált benzinesnél. A felszereltsége nagyon jó, az 1,2-es motor klasszisokkal jobban megy, mint az 1,0-ás. Hosszabb túrákra is le lehet menni vele, persze ilyenkor okosan kell gazdálkodni a hellyel. Vagy több kocsival kell menni. Mondjuk még egy Splash-el. A váltója pontosan teszi a dolgát, egyből beletalálok bármilyen sebességbe. A féke kicsit kemény, óvatosabban kell nyomni, mert könnyen lefejelhető a túl közeli tükör. A zenegép ebben a kategóriába simán nyerő, a legugrálósabb úton sem ugrik a lemez. Az egész autó jól tartja az utat, nagyobb sebességnél van, hogy erősebb oldalszél meghimbálja - nekem nem tűnt soha vészesnek.
Egy ideig biztosan ez az autóm marad. Talán a gyárban, összeszereléskor tesznek különbséget, és az alacsonyabb felszereltségűeket nem húzzák meg teljesen, de nekem még nem sikerült előcsalogatnom belőle, kopogást, zörgést, recsegést, nyikorgást. Sem belül, sem a fékekből, sem a motorból. Elhiszem, hogy akinek ilyen problémája van, az szörnyen bosszantó, de nekem csendes a járgány. Nagyon!
Tóth Tamás
Hibalista
- Féklámpa izzó, kilyukadt az ablakmosó tartály.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Diósgyőr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kia Seed | Következő autója? | Bármi lehet |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
