A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Splash (2008)

Splash 1.2 GLX CD, MP3 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Nem ferrari, de huáááá! :)

Szöveges ítélet

Úgy egy éve meguntam a buszos ingázást melóba menet, a napi kétszer fél óra városnézés mindössze 6-7 kilométer úton elég lehangoló…. 
A jogosítvány adott, úgy gondoltam itt az ideje, hogy egy autóval kényeztessem magam! Ennyi „luxus” még egy középosztálybeli magyarnak is jár talán! :P
Az első gondolatom - mint általában minden nem túl tehetős embernek - az a használt gépek piaca volt. Csalódást keltett azonban, hogy általában a magyar emberek mennyire nem tudnak vigyázni az autóikra: 4-5 éves autókon karcolások, sérülések, üléskiszakadás stb., erre nekem valahogy nincs igényem! 
Nincs mese, egy olcsó új kell! Írták korábbi cikk(ek)ben, hogy valóban más élmény egy új autó birtoklása, ezt én is aláírom, bár ez is csak olyan „köd” , mint a szerelem, idővel felszáll! 
Elolvastam szinte az összes korábbi - ehhez a típushoz vágó - cikket. Sokaknál az döbbentett meg, hogy úgy vásárolnak autót, hogy még a saját igényeiket sem veszik hozzá alapul.
A Splash azoknak való, akik az útjaik nagy részét városban töltik. Méreteiből adódóan nem egy nagycsaládos egyesület igényeinek teljesítésére szolgál, inkább a szinglik v a család második autójának tehető be.
Azért választottam ezt, mert ár/érték arányban verhetetlen szerintem a hazai piacon a suzuki, ezt az eladási statisztikák is alátámasztják. És a japán technika a világon a legjobb, még ha magyarok is rakják össze…
Nos, lássuk a tapasztalatokat a kicsikével:
Első dolog a motor kiválasztása. Szerintem az ezrest el lehet felejteni! Az autó közel egy tonna, tehát ebben már van vas (nem úgy, mint a kettes swiftbe, ami az előző papírautó, mert előtte is volt már egy). Ekkora súlyt nem lehet normálisan kis három hengeres vakarékkal mozgatni, főleg ha még klímára is van igény! Nálam nem volt, mert napi fél órát ülök benne maximum, ezt kibírom lehúzott ablakkal is! 
Felszereltség tekintetében érdemes minimum a GLX-be gondolkodni, legalábbis én úgy vagyok vele, hogy a 21. században már nem akarom kézzel tekergetni az ablakot, meg ajtót összekarcolgatva a lyukra játszás előtt kulccsal nyitni az ajtót! Ha fapadot akarok, lemegyek a játszótérre! :D
A Motor:
Az 1.2-es blokk erre a kocsira van kitalálva. Bejáratás után remekül húz, dinamikusan mozgatja az autót. Akinek fogyasztási gondjai vannak, az nem tud vezetni! Én 1800-2000 körül elváltom, kicsi az áttételezés, bőven elbírja. És így is sportosan vezetek férfiember lévén. Nekem 90% városi használat mellett beállt 6-6,5-re a kajaigénye, pedig ebben az is benne van, hogy néha versenyhelyzeteket teremtek másokkal, ilyenkor már én is huzatom 3000-3500-ig, de a max nyomatékot asszem e körül le is adja, nem érdemes tovább kínozni. A fogyasztásmérőt viszont senki ne figyelje, gyárilag el van kalibrálva, hogy kisebb értéket mutatva alátámassza a suzuki reklámhadjáratát az alacsony fogyasztásról. Inkább számoljunk utána papíron! Kb. olyan fél litert csal az óra szerintem. A motor annyit fogyaszt, mint akármelyik másik 1.2-es, nincs ebben csoda!
Más új autókhoz képest elég kemény a kuplung, és valóban én is tapasztaltam a mások által már leírtakat: kicsit késik az elektromos gázpedál. Kellett kb. egy hónap, mire teljesen hozzászoktam, rá kell állnia a lábnak. Az elején gyakori volt, hogy lefulladtam vele, vagy nagy fordulaton indultam, pedig nem vagyok kezdő sofőr, de aztán összebarátkoztunk. Most már szinte alapjáraton elindulok vele! 
A váltó:
Kevés hely lévén praktikus a középkonzol meghosszabbításánál. Pontosan, keményen vágódik be egyik fokozatból a másikba. Az 1-esnek és az 5-ösnek kell egy kis bekopás, míg teljesen jó lesz. A lükvercet kb 10-ből 1-szer nem veszi be, ilyenkor az ismert recept: kuplung felengedés, majd újra benyomás és kapcsolás, akkor már jó!  Egy javaslatot is tennék itt minden leendő tulajdonosnak: Én „kiharcoltam” ajándékképpen egy kartámaszt, ami nagyon jó dolog ehhez a típushoz. Plusz tároló rekesz egyrészt, másrészt a váltást csuklóból lehet intézni, ajánlom mindenkinek hozzá!
Kormány:
Jól behangolt a szervomotor. Kellemesen puha kis tempónál, és jól keményedik fel nagyobb tempóra. Az elején egy kis alulkormányzottság érzése fogja el az embert, de könnyű megszokni.
Futómű:
Talán az autó legnagyobb negatívuma. A túl magas építés mellé elég kemény és magas rugókat választottak a mérnökök. Így kicsit imbolyog az autó kanyarokban, a pattogás is kissé kellemetlen. Neten láttam típushoz való apex ültetést, és idővel nagyobb felnit és legalább 185-ös gummákat fog kapni az enyém, így orvosolom a problémát.
Kényelem:
Az ülések kényelmesek, bár a behangolás valóban időigényes, procedúrás folyamat. Az oldaltartásuk jó, majdnem hogy sportos. 
Mnyúzik:
Az egyik legnagyobb meglepetés az autóban a gyári CD lejátszó. Külön örülök, hogy az mp3 mellett a wma-kal is boldogul. A 4 hangfal remek minőségű zenét produkál! Beépített eq, miegymás… Nekem a csatlakozók nem hiányoznak, filléres CD-re kiírom amit akarok, és kész. Nagyot néznek az utcán, mikor nagy hangerővel elhaladok!  Egyszer egy két sávos lámpánál beálltam egy fábiás mellé. Akkorát nézett, hogy ki ez az állat a hupogó rapzenével, hogy elfelejtett elindulni zöldnél. :D
Belső:
Nekem tetszik a belső tér. Olcsók a műanyagok, de legalább kidolgozottak. Sokkal lehangolóbb mondjuk egy fabia vagy akár fapad polo belseje, ennyi pénzért elég korrektnek találom. Valóban nem túl nagy a csomagtér, de ugye már írtam, hogy kiknek való a kocsi. Nekik pedig bőven elég lesz. Szép a műszerfal, bár mások ötleteiből építkezik. A fordulatmérő kicsit gagyi megoldás, elfért volna a rendes órán, mint a fiat 500-nál. Jó dolog a kilométer visszaszámláló tankolásig, ez még egyes drágább német autókban sincs. A hőfokjelző nagyjából pontos, de az órával ugyanaz a helyzet, mint a benzinmérővel: nem túl precíz.
Vezetési élmény:
A magas üléspozíció hatására jó a kilátás. Könnyen vezethető, kezes kis jószág. Könnyű vele parkolni. Oldalra tekintve viszont már korlátozottabb a tájékozódás. Az A oszlopot nem hangolták valahogy a vezetőhöz. Nagy a holttér mögötte, így a kereszteződésekben előrehajolással kell betekinteni mögé. Balesetveszélyes, egyszer-kétszer az elején majdnem összetörtem ez miatt. :P
A hátsó ablak pedig nem túl tolatásbarát. Bár melyik kisautóban kielégítő maximálisan a hátrafelé tájékozódás. A nőket óvatosságra inteném, mivel az ő agyuk más logikát követ, mint a férfiaké. Csak óvatosan a tolatásnál!  (nem hímsovinizmus, hanem tudományos tény)
Sokan a gép alakja, méretei és kialakítása alapján abszolút női autónak titulálják. Szerintem teljesen unisex! 86 lóerő már elég acélos motor ebben a kategóriában, ráadásul gyári spojlerszett is kapható hozzá, ami férfiasan sportossá varázsolja a járgányt.
Szerviz:
A szombathelyi Castrumba hordom, ahol a vásárlás is történt. 1 hónaposan ingyenesen átvizsgálták, ráadásul ezt se felületesen tették. Már az egy éves szervizen is túl van a kicsike, panaszom különösebb nem volt rá, így egy olajcserével lezajlott a dolog. Szakszerűen, korrekt áron elvégezték a munkálatokat, meg voltam elégedve.
Összegzés:
Kedves és szeretetreméltó autó a Splash, nekem bejött. Ilyen árkategóriában ennél jobb új autót nemigen találni a hazai piacon. A pár negatívumát el lehet nézni, a pozitívumait pedig nagyon lehet szeretni! 

by: PiE137

Hibalista

- Eddig semmi, hál' Istennek! :)

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Castrum Szombathely

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5300
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Swift 1.6 Sport :)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Splash 2008 (2008)

További ítéletek (137 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)