A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Splash (2008)

Splash 1.0 GLX CD 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Literes üdítő

Szöveges ítélet

Ez igazából szülői autó, de néha én is használtam. Mégpedig alapvetően azért használtam, mert városban sokkal jobban lehetett használni, mint a saját Borámat.

A sztori ott kezdődik, hogy az autó kérdésekben meglehetősen pragmatikus szülők a kilencvenes évek elején vettek egy fapados Suzukit. Új autót akartak, de nem voltak különösebb igényeik. Az igényeik leginkább anyagiak voltak: legyen olcsó, fillérekből fenntartható, és főként: fogyasszon keveset. Az egyliteres Suzuki ezt remekül hozta is, sőt, további előnye volt, hogy meglepően jól ment. (Kg/LE arány, nyilván.)

Amikor az öreg Suzuki már tényleg öreg volt, elérkezett az autócsere ideje. "Sajnos" 1.0 literes motorral már nem volt Swift, de volt Wagon R+, legalábbis papíron. A régi Swiftben volt valami bájos, de a Vagyonőr -- hát, az azért gáz lett volna.

Nade -- nagy szerencsénkre -- mire a szalonba vezetett a szülők útja, már kifogytak az egyliteres Wagon R-ek a raktárból, ellenben meg lehetett nézni az utódot, a Splasht.

Akkoriban még nem sok ilyen futott az utcán, volt is ámulat-bámulat. A Splash ugyanis a Wagon R-hez képest egy űrrakéta. Egy kedves, bájos űrrakéta. A régi Swifthez képest meg egy Delorean. De a Michael J. Fox-féle, a beépített időgéppel.

Először is, ez nagyobb. Sokkal. El lehet férni, elöl, hátul, minden dimenzióban. Mondjuk a csomagtartó továbbra sem óriási. Másodszor, ez jól néz ki. Játékos a formája, szerethető, a belseje pedig meglepően jó minőségű. A kocsányon lógó fordulatszám mérő kifejezetten ötletes, a derengő megvilágítása pedig még szép is. De a tövében gyorsan összegyűlik a por. Az anyagok minőségiek, az összeszerelés kifogástalan, gyakorlatilag zajtalan az autó. A külső zajokat kettős ajtószigetelés tartja kint -- mondom, ez nem a régi Swift.

A GLX felszereltség érdekes. Ami fontos, benne van -- kivéve a klímát. Ez a szülőket nem aggasztotta, ők úgyis mindig megfáznak a hűvöstől. De van 4 légzsák, ABS, minden elektromos (kp. zár, ablak, tükör), van rendes fedélzeti számítógép (fogyasztási adatok, hőmérséklet, stb), és egy sokat tudó gyári magnó: nemcsak MP3 és WMA file-okat játszik, de még kormánytávirányítója is van, ráadásul egészen ergonomikus.

A Splash jelentős előnye,hogy magasan vannak az ülései, mintha egy mikro-egyterű lenne. Ez egyrészt az idősebbeknek és az átlagnál kevésbé kígyótestű
fiataloknak előnyös a beszálláskor, de menet közben nemcsak ők élvezik, hogy rálátnak a forgalomra. A régi Swift ebből a szempontból nyomasztó volt, az utasok szeme a BKV-buszok tengelyével volt egy magasságban, és rettegni kellett, nehogy egy nyergesvontató eltapossa a

A motor elvileg ugyanolyan, mint a régi Swiftben, 1 liter, három henger, varrógéphang -- viszont 53 helyett 65 lóerő (több, mint 20% növekmény), dehát az autó tömege is épp ennyivel nőtt (770 > 970 kg).

A motor tulajdonképpen egész jól viszi a nagyobb kasztnit is, nyilván nem lesz belőle Porsche, de városban simán lépést tart a 4-es villamossal. A váltója áttételezése ötösben hosszú, városon kívül a 80 és 100 közötti utazósebesség kifejezetten a motor komfortzónájába esik. Itt tükörsima a járása, alig van hangja, érezni valami erőtartalékot is, a fogyasztása pedig dízeles 4 liter körül tartható. A hosszú ötös miatt még autópályára is ki lehet vele merészkedni, az óra szerinti 130 még egy Miskolc-Budapest távon sem okoz gondot, bár persze ilyen őrült tempónál a fogyasztás is megszalad, akár a bűvös 6 litert is átlépheti. A gázpedál viszont hülye szögben áll, nem kellemes hosszabb távon állandó sebességgel vezetni -- persze aki rendszeren Hamburgot járja, az inkább ne 1.0 literes Splash-ben gondolkozzon, hanem valami tempomatos középkategóriás dízelben.

Írnék egy pár gondolatot a futóműről is, de minek. A kanyarvadászat nem ennek az autónak a szakterülete, városban viszont teljesen jó ez a kicsit lágy, bólogatós, de az úthibákat elnyelő futómű. Bár az autó súlypontja viszonylag magasan van, nincs olyan érzése az embernek, hogy az első jávorszarvas láttán megborulna a kocsi.

Szóval a fő vadászterület a város, de az sem gond, ha időnként át kell gurulni a szomszéd településre ügyet intézni. Miközben az autó kezelése a csajoknak is egyszerű, a váltó egészen férfias. A kart jól meg kell ragadni, ha fokozatot akarunk váltani, de utána már szépen beklattyan a helyére. De fékezni, kuplungolni könnyű (a kuplungpedál mondjuk lelkesen sikkant minden egyes érintéskor), kormányozni meg pláne. Nemcsak a szervó adja a komfortérzetet, de az sem mindegy, hogy egy CD-lemeznyi helyen körbe tud fordulni az autó, köszönhetően a világrekorder fordulási kör átmérőnek.

A négy év alatt a Splash egyszer sem romlott el, de miért is tette volna, elvégre ez egy Suzuki. A szervizelés nem volt drága, a nálunk töltött uszkve négy év alatt gyakorlatilag csak olajat és szűrőket kellett benne cserélni.

Ami nem tetszik a Splash-ban, az a port gyorsan magához vonzó, sátorhelynyi műanyag műszerfal idom, illetve a kalaptartó: ez utóbbinak egyrészt nincsen madzagja, hogy a hátsó ajtó nyitásával magától felemelkedjen (a gyárnak ezúton is gratulálunk az autónként 10 forintos spóroláshoz), másrészt az éle enyhén kopaszodik: ez valami flokkolt anyag, ami kissé hullajtja a szőröket.

Összességében tök jó kis városi járgány az egyliteres Splash; szerethető a külseje, a motorja lelkesen varrógépezik, miközben a fogyasztása alig több, mint egy robogóé. A felszereltség GC-szinten már-már spártai (fekete kilincsek, kurblis első ablakok, manuális tükörállítás, matchbox-kerekek -- és még a jópofa fordulatszám mérő is hiányzik), de a mi GLX-ünk már szinte mindent tud, amit ebben a kategóriában el lehet várni. Újonnan jó vétel, de használtan egyenesen királyi: már 1M körül vannak használhatónak tűnő példányok, de 1.3-ba, 1.4-be aztán tényleg minden autó belefér, amit eladásra szánnak.

Hibalista

- Ez egy új Suzuki - természetesen nem voltak meghibásodások.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Miskolc

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Suzuki Kazincbarcika

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Swift 1.0 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Splash 2008 (2008)

További ítéletek (137 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)