Kobold (magyarul: gonosz manó)
Szöveges ítélet
Egy Maruti és egy Swift után úgy éreztem, nem érhet csalódás. A Splash végre jól is néz ki, új konstrukció, nyilván kényelmes és takarékos lesz. Várakozásaim csak részben teljesültek.
Vétel:
A vásárlás problémamentesen zajlott, a Suzuki Rómainál udvariasak, készségesek voltak; átfutott a fejemen: túl szép... Hát igen. Az autó törött volt, amit elfelejtettek mondani. A karosszériát, a futómű geometriát szépen rendbe hozták, de a bal első féltengely görbe maradt (utólag derült ki, 70 ezerért, nem tesz semmit), a sebváltó bowdenbe bejutott a kosz, télen be is fagyott, és feltehetőleg a klímából is ezért szökött meg egy év után a gáz. Szóval Rómait tessenek elkerülni szerintem...
No akkor az autó maga:
Pro:
Csendes; az első ülések nagyon kényelmesek, álom a ki- és beszállás, hála a magas pozíciónak; takarékos (vegyes használatban egy-két személlyel 5 liter, nyáron, autópályán, 4 személlyel és klímával is 6 alatt, igaz csak 100-110-es tempóval); könnyen vezethető, hála a szervóknak; a parkolás - miután megjegyeztük a határainkat, mert látni nem lehet se az orrát, se a végét - gyerekjáték, szóval jól fordul; a csomagtér jól kihasználható, hála az osztottan is dönthető üléseknek, ügyes a csomagtér padlója alatti rakodódoboz is; a zene szépen szól és könnyen kezelhető; a motor teljesítménye nekem épp elég ahhoz, hogy A-ból B-be elvigyen, (mivel hiányzik belőlem a versenyszellem,) nagyobb fordulaton jól húz és rugalmas
Kontra:
A kilátás tragikus - és szerintem ez életveszélyes: vastag és rossz helyen lévő A oszlop, lőrésszerű hátsó ablak, lepedőnyi C oszlop; a tél örök küzdelem a párával és a hideggel; van ugyan "fedélzeti számítógép", de minek: bekapcsolt fényszóróknál, nappal semmit nem lehet látni az LCD-n, hacsak épp rá nem süt a nap (mert ugye elsötétül a háttérvilágítás, állítási lehetőség ide vagy oda); pocsék kézifék, és ezen az sem változtat, hogy "manapság mind ilyen" a szervizes szerint, vagyis 3 katt: fog egy kicsit, 4, 5 katt: még mindig kicsit, majd amikor már azt hiszed, hogy kiszakad, akkor valóban befékez; a motor kb. 2200 fordulat alatt halott (nem vagyok erőművekhez szokva, lásd Maruti és ezres Swift), de ezt nem tudom megszokni még most se; kopogós, ócska fogású műanyag a műszerfal (ennyiért?); ha már van elektromos ablak, akkor miért nem húzza fel, mikor bezárom az autót; miért kell a csomagtartóból kirámolva a koszba tenni a holmit, hogy megnyomjam a távirányítót a bezáráshoz - ahelyett, hogy akár a bal fülemmel lecsapnám a fedelet és kész?
Szumma szummárum:
A Splash a kortárs marketing iskolapéldája a szememben: megkapó forma, hosszú felszereltségi lista (elektromos biszbaszokkal felturbózva) - csak éppen a lényeg sikkad el itt-ott a csillogás mögött.
Hiába a sok csillag a törésteszten, ha rémálom a városi közlekedés és a kanyarodás, mert nem lehet rendesen kilátni; hiába a fűthető tükör, ha bent fázni kell, hogy a szélvédő páramentes maradjon, vagy hallgatni a zúgást a 4-es ventilátorfokozatnál és így tovább.
Nem tudtam megszeretni, hiába takarékos és kényelmes: amint lehet, eladom.
Hibalista
- Belső világítás, klíma, sebváltó bowden - de ezek feltehetőleg a korábbi (vétel előtti) sérülés következményei; nálam semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Római (itt is vettem)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Suzuki Vitai, Bicske
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1.0 GL | Következő autója? | Kicsi, de nem Suzuki |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
