kék villám - folytatás
Szöveges ítélet
Ennek a folytatása:
http://nepitelet.hu/autok/suzuki/splash_2008/kek_villam/
Mint korábban ígértem, folytatom a tapasztalataim bemutatását - időszerűnek tartottam, mivel a kis suzuki nemrég lett túl az első 100.000 km-én. Amióta nálam van, 2 éve, több mint 55.000 km-t raktam bele.
A Splash azóta is teszi hűségesen a dolgát - bármiféle meghibásodás nélkül, még egy izzó sem égett ki - ami számomra meglepő, mert korábbi járműveimnél ez pár havonta jelentkező probléma volt.
A kötelező szervizeléseken kívül költeni nem kellett az autóra, ez is kimerült a következőkben:
- motorolaj+szűrők
- 45.000 km intervallumos váltóolaj csere - 9.000 Ft
- 70.000 km-nél új féktárcsák+fékbetétek - munkadíjjal együtt 60.000 Ft
- 90.000 km intervallumnál gyújtógyertya csere - 15.000 Ft
- Kapott egy új akkumulátort (a biztonság kedvéért), mert a téli, hideg reggeleken már érezni lehetett, hogy elöregedett a lassan 7 éves akkumulátor - 20.000 Ft
Azt hiszem leírtam mindent, amik a kötelező szervizelésekkor el lettek végezve rajta - jól látható, hogy nagyon olcsón fenntartható kis jószág.
Fogyasztás:
Országúton (100 km/h): 4-5 liter között
Autópálya (140 km/h): 6-7 liter között
Városban: (50-60 km/h): 5-6 liter között (ez 3. sebességi fokozatban van így, 4.-ben 6 litert fogyaszt városi tempónál, ez a motor pörögni szeret! - de így van ez minden benzines motornál.)
Egyszer, jobban a fogyasztásra figyelve, sikerült kereken 4 liter/100km produkálnom vele: országúton és 90-el közlekedve, normál forgalom mellett.
Még mindig megdöbbent, hogy városban mennyire fürge tud lenni, mint 1 rakéta úgy képes kilőni, érezni rajta, hogy főleg városi használatra tervezték, és itt tökéletesen helyt is áll. Városból kiérve sincs gondban - tényleg, teljesen használható teljesítményt produkál, merészebb előzésekkor 1 sebességi fokozattal visszaváltva sosem éreztem komolyabb hátrányát a kisebb hengerűrtartalomnak.
Szóval aki ezt a kocsit lomhának tartja, az vegye figyelembe, hogy ez nem egy turbódízel, ráadásul egy kis hengerűrtartalmú benzines motor van benne - turbo nélkül, ezt a technológiát bizony pörgetni kell, hogy legyen ereje. Ez így működik, és nem mellesleg benzines motornál teljesen üzemszerű az, ha pörgetik - üzemmeleg benzines motornak pedig a fordulatszám nem árt. Versenyautóra viszont senki se számítson, de ezt nem is arra tervezték!
Talán egyszer autóbeszámítás lesz a sorsa, egy új Vitara, Baleno vagy Ignis-be, és akkor majd az új gazdája is nagyon jól fog vele járni! :)
Hibalista
- Semmi, még egy izzó sem égett ki.
Ide hordtam szervizbe
Eddig szerelővel csak a kötelező szervizelések alkalmával találkoztam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Stilo | Következő autója? | Az új Baleno, Ignis vagy Vitara |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |