Ez is csak egy autó!!!
Szöveges ítélet
Előző autóm is egy Suzuki volt, 2002-es évjáratú Swift 1,3 GLX-es. Mivel nagyon megbízható autó volt az is, így nem is volt kérdéses, hogy melyik autószalonba menjek be. Muszály volt cserélni, mert a válság miatt annyira megugrott annak az autónak a törlesztője, hogy már majdcsak ellehetetlenített, így ebbe a Splash-be tudták megoldani, hogy megérje számomra a csere. Nem feltétlenül akartam, sőt először nem is akartam Splash-t, inkább swift-et, vagy sx4-et, de hát így hozta a sors.
Kezdeném a negatívumokkal, amik igazándiból nem feltétlenül azok, hisz már mielőtt elhoztam az autót szembetünők voltak, így nem értem azokat akik ezek miatt fikázák ezt a márkát, láthaták nem volt kötelező elhozni. Én sem teszem csak elmondom, hogy mi nem tetszik. A fordulatszámmérő helye egy kicsit zavar, bár azzal vigasztalom magam, hogy mások tízezreket fizetnek, hogy egy ilyen fodulatszámmérőjük legyen. Zavar, hogy nincs igazi hűtővíz fokmérő, de ha úgyse olyan felforrós autók ezek, akkor mindegy, máskülönben meg ez a divat manapság a Japán autókban. Alúl nyomatékszegény az autó, így ha öregemberesen vezetek a terheléstől kicsit "kerreg" az autó, de ez sem nagy gond, hisz ezek az autók a pörgetésre lettek kitalálva. Hirtelen ennyi rossz tulajdonság jut az eszembe.
Akkor nézzük a pozítivumokat. A külső (a kocsi hátulját kivéve) és a belső nagyon tetszik, szép az autó úgy ahogy van. Rengeteg tároló rekesz és zseb van, bár én nem vagyok az a pakolgatos tipus. Az ülések nagyon kényelmesek elől is és hátul is és könnyű beszálni a kocsiba, annélkül hogy beakadnék valamibe. A csomagtartóba azért bőven befér 2-3 utazótáska, de lehajtott ülésekkel bármit lehet vele szálítani.
A hifi nagyon jól szól, tetszik, hogy a kormányról is vezérelhető.
A motor nagyon csendesen jár, alapjáraton szinte semmit sem hallani. Eddig a minimum hőmérséklet amiben éjszakákat állt -17 fok volt, akkor is kulcselfordításra indult, így már itthon a garázsban sosem retegek, hogy beindul e. Volt aki írta, hogy alig megy. Próbálja meg benyomni a gázpedált jobban, na akkor nagyon húz. Nagyon könnyű az autóval a manőverezés, kis helyen is megfordul.
Összeségében ez egy autó se nem túl rossz, se nem túl jó. Nálam egy a fontos, hogy mindig induljon és mindig megérkezen és ha esetleg valami hibája lenne olcsón javítható legyen. Ha olyan jó lesz, mint a többi Suzuki tipus, akkor sosem fogom eladni.
Hirtelen ennyi majd pár km után újra beszámolok, remélem akkor is csak pozítivumokról.
Hibalista
- Még semmi, szép is lenne ennyi km után. Ez nem egy francia autó.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ankers, Békéscsaba
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 2750 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1,3 GLX 2002-es | Következő autója? | Suzuki SX4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
