A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Lj80 (1977-1984)

Lj80 4x4 nyitható jeep 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Ezt az autót lehet szeretni

Szöveges ítélet

Az autótól közúton nem kell sokat várni. Ezt az autót a Japánok kei időszak elején tervezték, akkor még 360 köbcentis motorral. Ez a szabályozás változásával fokozatosan 800 köbcentire nőtt, tehát nem kell csodát várni az aszfalton.
Terepen már kicsit más a helyzet. A rendkívül kis túlnyúlások, a kis tengelytáv, valamint a kis súly miatt meglepő dolgokra képes, sok nevesebb terepjárót is meg lehet viccelni vele. Ha rendszeresebben mozogsz terepen, akkor egy jobb terepgumit kell alátenni, és csodálatos társad lehet. A motorja egyszerű mint egy szög, az erőátvitele is hasonlóan egyszerű, egyedül talán a hátrameneti erőltetést nem kedveli.
Ha valamivel gyakoribb a földút, esetleg túrázgatni szeretnél vele, akkor kicsit meg lehet piszkálni ezt-azt. Pl. a motorja az utód 410-es 1000-es motorjával egy az egyben cserélhető, egyedül a gyújtáselosztót kell az LJ-re cserélni, mert a motorháztető útban lenne. Ezzel jelentősen megnő az erőérzet. A végsebesség nem nő, mert az áttétel változatlan marad. Ezen a váltó 410-esre való cseréjével lehet segíteni, de itt már a karosszériához is hozzá kell nyúlni, mert a váltókar máshol jön be az utastérbe.
A futómúnél a gyári difizár nagyon gyenge. Huzamosabb használatra alkalmatlan. Érdemesebb másikat, utólagosat beletenni akár autómatát, akár zárhatót. A laprugók a három évtized alatt eléggé elhagyják magukat. Lehet vásárolni párszáz ezerért laprugóköteget, de ha olcsó alternatívát szeretnél, akkor a laprugós trabant első laprugói tökéletesem aláillenek. Kicsit keskenyebbek a lapok, de ezt nem nehéz orvosolni. Pár lapot ki kell venni, és mehet be alá. Ezzel a hasmagasság is látványosan emelkedik, és a rugózás nagyon lágy lesz, engedi a hidat mozogni.
Ha a kinézet annyira nem fontos, akkor további lehetőség a Suzuki Altó 1.1-es motorját beletenni. Itt viszont a befecskendező miatt a motorháztetőre egy hatalmas púpot kell kialakítani. Ezzel a motorral viszont mindig lesz erő, és nem kell közbetét, vagy másik váltó.
Ha nagyot akarsz alakítani rajta, akkor bele lehet tenni a swift 1.3-as, vagy 1.6-os motorját, a samurai 5 sebességes váltójával. Itt már egy kicsit nagyobb alakításra van szükség. A kormánymű nem, vagy csak nagyon nehezen fér el, így azt is cserélni kell. A tartóbakok mellett jó, ha cseréljük a terepváltót is egy 410-esére, amit ha meghagyjuk a gyári hidakat, akkor lehet függőlegesbe forgatva betenni, vagy a hidak cseréjével, és a karosszéria újabb alakításával gyári helyzetbe beletenni. A nagyobb motorhoz elengedhetetlen a nagyobb teljesítményű hűtő is, mert a kis gyári LJ hűtő kevéske lehet.
Ha már mindenünk ki lett cserélve, akkor ideje gondolni a megállásra is. A gyári 4 dobfék nagyon hamar elállítódik, elkopik. Ebben az időben még nem volt autómata utánállítás, így a kopás mértékével nekünk kell állítani a fékdob és a betét közötti hézagot. Az interneten lehet találni átalakító készleteket, házi leítrásokat a fékek tárcsafékre cseréléséről. A Samurai első féktárcsáinak felhasználásával pikk-pakk tárcsafékes lehet az LJ, így a megállás sem gond ezután.

Az autó állandóan a figyelem központjában van. Az elterjedtebb (már ha ezt lehet ennél az autónál mondani) vászontetős változat kabrió érzése az ajtók levételével, és a szélvédő döntésével fokozható. Ilyenkor azért jól jön egy szemüveg.

Hátránya a méretéből adódó korlátozott belső tér. Ebben az autóban az elöl ülők is szűkösen élik meg az utazást, hátul szinte még rövid távra sem ajánlott.


Hibalista

- Mivel ez egy 30 éves autó, elég sokmindent cserélni, javítani kellett rajta. Amihez a nem mindennapi használat is rátett egy lapáttal.

Ide hordtam szervizbe

Barátok, haverok, ismerősök.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1981
Kényelem (4) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Lj80 1977

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)