A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Liana (2001-2007)

Liana 1.3 GLX AC CD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tökéletes Ár/Érték arány

Szöveges ítélet

2004 októberében vettem az 5 ajtós Lianát miután túléltem egy leszorítós árokba bukfencezést. Természetesen körbejártam előtte több kereskedést is. A vásárlásnál nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy a leendő autó az árához képest biztonságtechnikailag minél többet nyújtson. Akkor már minden Suzuki el volt látva két légzsákkal és ABS-szel. Nagyjából az árra vonatkozóan is volt elképzelésem (~3M).
Akkor jelent meg a Lacetti (légzsákok, ABS, 1.6-os motor). Ez végül megfelelt volna az elképzeléseimnek de a hitel rossz THM-je miatt kiesett. A Toyota Corolla cirka 600e-rel került többe amúgy az is tetszett, Ford Focus is tetszett de úgy emlékszem ott sem volt ABS 3 Millióért. Az Almerák is ABS nélkül kerültek forgalomba alapból, igaz ott ment volna extrában úgyhogy az is kilőve 3M-ért. És így tovább majdnem minden kereskedésen.

Amiért megtetszett a Liana:

-90 LE alu motor, ez azért nem annyira rossz. Vannak márkák, akik az alap autóikat most is 75 meg 80 Le-vel árulják nem kis pénzért
-ABS, két lufi, szervó (nem olyan pözsós amit meg sem lehet mozdítani)
-Beépített gyári hifi kormányról vezérelve, szerintem ez is jó kis extra volt akkoriban
-4 elektromos ablak, ez nagyon jó dolog
-Elektromos tükrök
-Klíma
-És végül az ára: 3.150.000 Ft, nem rossz hitel (6.12 %-os THM-re)
-Plusz kényelmes, tágas belső tér és ésszerű csomagtér. Alapban a csomagtér nem túl nagy (279 l teljes értékű pótkerékkel), de a kalaptartó (amin egy szombreró is elfér ) levételével simán a duplájára nő. És még egy jó dolog. A hátsó ülések támlája több állásban dönthető, ezzel nagyon sok plusz literrel lehet megnövelni a csomagteret. Lehet így a hátul ülők kicsit kényelmetlenebbül utaznak, de a lehetőség adott és sok csomag pl. kockabőröndöknek éppen ez a pici dőlés kell ahhoz hogy beférjenek. Kíváncsi volnék, hogy más autókban hogyan alakul ez a bővített csomagtér kérdés.

-Kedvező fogyasztás 6.5 l (75000 km-en tesztelve). Érdekesség, hogy hasonló használatnál az 1.3-as Swift (ugyanazon motorral mint a Lianáé) alig fogyaszt kevesebbet, 6.3-at. Ez a felépítmény az önsúly a kényelem és a variálhatóságbeli különbségek figyelembe vételével nehezen feldolgozható (merthogy van egy Swift a családban). Ráadásul az áruk is kis híján azonos igaz 4 év különbséggel.
-Olcsó szervíz

A belső finomságokról:

-A műszerfal puha műanyag, jó tapintású
-Az ajtók felső ívén van textil, nem visszafogottan
-A kapaszkodók és a szemüvegtartó finoman, lassan megy vissza a helyére (ezzel nem lehet halálra ijeszteni a sofőrt)
-A sebességváltót finom bőr veszi körül
-Az autónak nagyon jó a hőszigetelése. Ezt télen-nyáron érezni.
-Van két szivargyújtó aljzat
-Kabátakasztó
-Térképolvasó lámpák szép japán felirattal
-A szellőzőrendszer állítói fokozatmentesen és nagyon finoman állíthatók. A szellőzés kapcsolói elektronikusan működnek egy pöccintésre. Ráadásul az ablakra irányításával bekapcsolódik automatikusan a klíma és a belső keringetést is felülbírálja a rendszer. Az összes beállítás az ablakról való elvétellel visszaáll az eredeti pozíciójába (ügyes kis trükk 2004-ből 3 misiért)
-A hátsó ülések biztonsági övei teljesen kihúzva megfeszíthetők (ennek nem tudom a megfelelő műszaki nevét). Ezzel gyakorlatilag mozdíthatatlanná lehet tenni egy gyerekülést amit a háttámla finom billentésével még fokozni lehet. (Érdekességként az új Swiftben nincs ilyen funkció ezért kellett oda Isofixes ülést vennem a feleségem autójába). Amúgy a Liana is Isofixes.

A negatívumok:
-Magas menetzaj. Én már megszoktam de el tudnék viselni egy halkabb autót.
-Autópályán erős oldalszélnél nem túl stabil. Ezt a magas felépítménnyel magyarázhatnánk. Mindenesetre ez elég zavaró.
-Vastag A oszlop, de ez majd jól jön borulásnál.
-Állítólag nagy értékvesztés de én azt mondom csak annyival ér most kevesebbet, mint amennyivel többe került a megvásárlásakor egy Corolla, Focus stb…

Egyébként azt gondolom, hogy a modell neve jól jellemzi a japcsik előre gondolkodását. Bőven előre gondolkodtak. Ha jól emlékszem egy kritika mintha felfújt Swiftnek is említette volna egyszer. Azóta meg lehet nézni a konkurensek hasonló törekvéseit. Grande Punto, Új Clio, Új Opel Corsa stb. Mindegyik gyártó felfújja az autóit, akkor most miről beszélünk? A Liana nem akart feltörni a középosztályba és nem is nevezhetjük sem egyterűnek sem kombinak. Itthon rossz helyre pozícionálták a kritikusok ezt jól kifejezi a 2480-as tengelytávja is. Egyszerűen megelőzte egy kicsit a korát. Ma teljesen elfogadott ez a forma és az a törekvés miszerint a kisautót tegyük kompaktá. Lásd még Honda Jazzt, szinte egy-az egyben ugyanaz és az sem tartozik az olcsó autók közé, mint ahogyan a Liana sem volt az akkor abban a ki tudja melyik szegmensben.

Úgy gondolom, hogy az 5 ajtós Liana majdnem kompromisszummentes családi autó még 1.3-as motorral is. Jó az Ikeából lapbútor hurcolására, balatoni kirándulásra levett kalaptartóval. Tatás közlekedésre, de ha kell telepakkal klímával és természetesen bőgő motorral 140-nel nyomulni a sztrádán. Mindezek mellett visszafogott fogyasztás és nagyautós komfortérzet és kényelem társul. Aztán nincs is túl sok az országban ezért különcöknek kifejezetten ajánlom.

Hibalista

- -Jobb első fényszóró kontakthibás a mai napig
- -Eddig ismeretlen okból kétszer leállt menetközben, de az már jó 30000 kilométerrel elébb volt, szerviz nem tudta kideríteni a hiba okát
- -Most elfagyott a hátsó szélvédőmosó, de ezért én vagyok a felelős
- -4 év után kiégett a jobb első helyzetjelző
-

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Treff Szolnok

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift Következő autója? Biztosan japán
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Liana 2001 (2001 - 2007)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)