Tökéletes Ár/Érték arány
Szöveges ítélet
2004 októberében vettem az 5 ajtós Lianát miután túléltem egy leszorítós árokba bukfencezést. Természetesen körbejártam előtte több kereskedést is. A vásárlásnál nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy a leendő autó az árához képest biztonságtechnikailag minél többet nyújtson. Akkor már minden Suzuki el volt látva két légzsákkal és ABS-szel. Nagyjából az árra vonatkozóan is volt elképzelésem (~3M).
Akkor jelent meg a Lacetti (légzsákok, ABS, 1.6-os motor). Ez végül megfelelt volna az elképzeléseimnek de a hitel rossz THM-je miatt kiesett. A Toyota Corolla cirka 600e-rel került többe amúgy az is tetszett, Ford Focus is tetszett de úgy emlékszem ott sem volt ABS 3 Millióért. Az Almerák is ABS nélkül kerültek forgalomba alapból, igaz ott ment volna extrában úgyhogy az is kilőve 3M-ért. És így tovább majdnem minden kereskedésen.
Amiért megtetszett a Liana:
-90 LE alu motor, ez azért nem annyira rossz. Vannak márkák, akik az alap autóikat most is 75 meg 80 Le-vel árulják nem kis pénzért
-ABS, két lufi, szervó (nem olyan pözsós amit meg sem lehet mozdítani)
-Beépített gyári hifi kormányról vezérelve, szerintem ez is jó kis extra volt akkoriban
-4 elektromos ablak, ez nagyon jó dolog
-Elektromos tükrök
-Klíma
-És végül az ára: 3.150.000 Ft, nem rossz hitel (6.12 %-os THM-re)
-Plusz kényelmes, tágas belső tér és ésszerű csomagtér. Alapban a csomagtér nem túl nagy (279 l teljes értékű pótkerékkel), de a kalaptartó (amin egy szombreró is elfér ) levételével simán a duplájára nő. És még egy jó dolog. A hátsó ülések támlája több állásban dönthető, ezzel nagyon sok plusz literrel lehet megnövelni a csomagteret. Lehet így a hátul ülők kicsit kényelmetlenebbül utaznak, de a lehetőség adott és sok csomag pl. kockabőröndöknek éppen ez a pici dőlés kell ahhoz hogy beférjenek. Kíváncsi volnék, hogy más autókban hogyan alakul ez a bővített csomagtér kérdés.
-Kedvező fogyasztás 6.5 l (75000 km-en tesztelve). Érdekesség, hogy hasonló használatnál az 1.3-as Swift (ugyanazon motorral mint a Lianáé) alig fogyaszt kevesebbet, 6.3-at. Ez a felépítmény az önsúly a kényelem és a variálhatóságbeli különbségek figyelembe vételével nehezen feldolgozható (merthogy van egy Swift a családban). Ráadásul az áruk is kis híján azonos igaz 4 év különbséggel.
-Olcsó szervíz
A belső finomságokról:
-A műszerfal puha műanyag, jó tapintású
-Az ajtók felső ívén van textil, nem visszafogottan
-A kapaszkodók és a szemüvegtartó finoman, lassan megy vissza a helyére (ezzel nem lehet halálra ijeszteni a sofőrt)
-A sebességváltót finom bőr veszi körül
-Az autónak nagyon jó a hőszigetelése. Ezt télen-nyáron érezni.
-Van két szivargyújtó aljzat
-Kabátakasztó
-Térképolvasó lámpák szép japán felirattal
-A szellőzőrendszer állítói fokozatmentesen és nagyon finoman állíthatók. A szellőzés kapcsolói elektronikusan működnek egy pöccintésre. Ráadásul az ablakra irányításával bekapcsolódik automatikusan a klíma és a belső keringetést is felülbírálja a rendszer. Az összes beállítás az ablakról való elvétellel visszaáll az eredeti pozíciójába (ügyes kis trükk 2004-ből 3 misiért)
-A hátsó ülések biztonsági övei teljesen kihúzva megfeszíthetők (ennek nem tudom a megfelelő műszaki nevét). Ezzel gyakorlatilag mozdíthatatlanná lehet tenni egy gyerekülést amit a háttámla finom billentésével még fokozni lehet. (Érdekességként az új Swiftben nincs ilyen funkció ezért kellett oda Isofixes ülést vennem a feleségem autójába). Amúgy a Liana is Isofixes.
A negatívumok:
-Magas menetzaj. Én már megszoktam de el tudnék viselni egy halkabb autót.
-Autópályán erős oldalszélnél nem túl stabil. Ezt a magas felépítménnyel magyarázhatnánk. Mindenesetre ez elég zavaró.
-Vastag A oszlop, de ez majd jól jön borulásnál.
-Állítólag nagy értékvesztés de én azt mondom csak annyival ér most kevesebbet, mint amennyivel többe került a megvásárlásakor egy Corolla, Focus stb…
Egyébként azt gondolom, hogy a modell neve jól jellemzi a japcsik előre gondolkodását. Bőven előre gondolkodtak. Ha jól emlékszem egy kritika mintha felfújt Swiftnek is említette volna egyszer. Azóta meg lehet nézni a konkurensek hasonló törekvéseit. Grande Punto, Új Clio, Új Opel Corsa stb. Mindegyik gyártó felfújja az autóit, akkor most miről beszélünk? A Liana nem akart feltörni a középosztályba és nem is nevezhetjük sem egyterűnek sem kombinak. Itthon rossz helyre pozícionálták a kritikusok ezt jól kifejezi a 2480-as tengelytávja is. Egyszerűen megelőzte egy kicsit a korát. Ma teljesen elfogadott ez a forma és az a törekvés miszerint a kisautót tegyük kompaktá. Lásd még Honda Jazzt, szinte egy-az egyben ugyanaz és az sem tartozik az olcsó autók közé, mint ahogyan a Liana sem volt az akkor abban a ki tudja melyik szegmensben.
Úgy gondolom, hogy az 5 ajtós Liana majdnem kompromisszummentes családi autó még 1.3-as motorral is. Jó az Ikeából lapbútor hurcolására, balatoni kirándulásra levett kalaptartóval. Tatás közlekedésre, de ha kell telepakkal klímával és természetesen bőgő motorral 140-nel nyomulni a sztrádán. Mindezek mellett visszafogott fogyasztás és nagyautós komfortérzet és kényelem társul. Aztán nincs is túl sok az országban ezért különcöknek kifejezetten ajánlom.
Hibalista
- -Jobb első fényszóró kontakthibás a mai napig
- -Eddig ismeretlen okból kétszer leállt menetközben, de az már jó 30000 kilométerrel elébb volt, szerviz nem tudta kideríteni a hiba okát
- -Most elfagyott a hátsó szélvédőmosó, de ezért én vagyok a felelős
- -4 év után kiégett a jobb első helyzetjelző
-
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Treff Szolnok
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Biztosan japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
