A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Liana (2001-2007)

Liana 1,3 GLX 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Sosem leszünk barátok!

Szöveges ítélet

Csalódás a javából!

A népítéleteket olvasva, mindig fenntartással értékeltem bizonyos véleményeket, mivel nagyon kevés az elfogulatlan vélemény. Arról nem is beszélve, egyesek 3-4000 km használat után írnak elhamarkodott, akár lesújtó, netán ömlengő ítéleteket. Ezek fényében bevallom, még is bedőltem a Lianák ajnározásának.

Megpróbálom felvázolni miért.
2004-ben úgy hozta a sors, munkát kaptam kicsit nyugatabbra.
Ez azt jelenti, max. két hetente, de inkább hetente egy nagy futás oda-vissza, télen-nyáron. Egy menet1930km oda-vissza
Az éppen utolsó aktuális autómat 1994-es évjáratú, 1,3 F. E. –ot akartam leváltani. (Szándékosan nem írom ki a nevét, a márka és típus ítélete nem idevaló.) Na nem azért mert az F.-nek már valami nagy gondja lett volna, illetve lenne, csak hát a benne lévő 228000km és a nagy számok törvénye…..na és a Liana vásárlásának a lehetősége igencsak megingatott.
Ismerős kínálta fel a Lianát, 3 évesen, 26000 km-el. 2007 októberében.
Nem keveset vajúdtam, a Fiesta, „kis” Focus, Opel Astra és a Liana választásának lehetősége, és érvei között.
A Fiesta kicsinek tűnt, a Fokus, Opel drága, behatárolt anyagi keretet alapul véve maradt a Liana….
Nem kevésbé befolyásoltak a népítéletben olvasottak sem….
Nem először veszek használt autót. Elvittem minden hova ahova ilyenkor illik.
Szerviz, futóműves….
Mindent rendben találtak rajta
Én nem 1 évre veszem, ha veszem, járjuk körbe.
Igazából nem tudtam kimenni vele pályára, biztosítás, a soron kívüli átírás kikönyörgése……..vitte az időt, inkább csak B.pesten voltam kénytelen intézni a dolgaimat.
Úgy éreztem, talán együtt tudunk majd élni, hiszen még szeretnék odakinn dolgozni egy darabig, tehát el fogunk még tölteni egy pár órát, kilométert együtt.
Az „öreg” F. szerencsére a családban maradt.
Aztán jött a nagy futás először. Már a bepakoláskor ért az első csalódás.
Igazából a rakodási tér nem akkora mint amekkorának látszik. Kissé szűkös kombihoz mérten. Az öreg F.-ban sosem fáradtam el vészesen, pedig szinte mindig egy szuszra nyomtam le a távot, némi táplálkozási és egyéb szükségleti pihenőkkel megszakítva. Aztán Tatabányáig, és azóta sem sikerült kényelmesen beállítani az üléspozíciót. Ilyen háttámla beállítással 28 éve találkoztam utoljára egy trabantban! A szervo túlzottan felkeményedik, olyan érzést keltve mint amikor egy 105-ös Skoda függőcsapjai kenetlenek lennének. A kormány fogása is kellemetlen hosszútávon. Ennyire nem lehet valami műanyag, rossz fogású! Pedig az. Szóval B….ig sikerült úgy elfáradnom, hogy a „lecserélt előddel” a Török invázió miatt duplájára növekedett menetidők alatt sem sikerült ennyire. Aztán a Svájcban ért utol az első probléma.
Nem bírták a dombokat az első féktárcsák. Úgy felhullámosodtak mint a Balaton.
Irány a legközelebbi Német szerviz. Lecserélték. Természetesen gyárira. Vártam rá két hetet.
Aztán 1 hónap múlva kezdődött elölről. Itthon saját magam cseréltem le egy Bosch párra.
Ezzel az óta sincs semmi baj. Talán kicsit jobban kopik. Ez persze bármelyik autónál előfordulhat. De kétszer egymás után…?
Könnyű kiszámolni, az elmúlt egy év alatt mennyit mentem az autóval, a „kinti” közlekedést nem is számítva. Az együtt töltött kilométerek és idő alatt sem lettünk igazán barátok.
Az becsületére legyen, zokszó és más hiba nélkül ment bele a közel 72000 km.
Egy 14 éves autónak, negyed ilyen felszereltséggel még mindig több barátságos tulajdonságát tudom felhozni tényszerűen mint a Lianáét….. Én használom az autót, mert rá vagyok kényszerítve. Nem 100-200 kilométereket vagyok kénytelen hetente menni, hanem ennek a többszörösét. Arról nem beszélve, nem ez az első japán autó a fenekem alatt.
Bizton állítom, ezt az autót nem arra tervezték, hogy egy szuszra eltöltsenek benne 14-18 órákat, vagy levezessenek benne bő 1000-1200 km-ert egy szuszra. Az elődjével viszonylag leküzdhető akadály volt egy szuszra, na a Lianával ez szenvedés, majdnem hőstett számba megy.

Alább próbálom felsorolni pro és kontra.

Amit kritizálok:
Rossz vezetni. Fárasztó. Kényelmetlen, szinte beállíthatatlan üléspozíció.
Gyengén teljesítő, rosszindulatúan labilis a futómű kiélezett helyzetben.
A hátsó szélvédőről nem lefúja a menetszél a vizet-sarat, hanem magára rántja.
Gyenge egyenesfutási képesség.
Pocsék kormányszervo.
Pontatlan, sprőd váltó, főleg 5-től visszafele
Rosszul adagolható kuplung valamint gyenge, csapnivaló hatású fék. Az ABS működése is erősen kritizálható. A szerviz „szerint ez ilyen”.
Kicsit aláméretezett az 1,3-as motor a kasztnihoz mérten. Ezt mondjuk sejtettem előre.
Kemény menetzaj, de ez már csak kekeckedés…….
Jó étvágya van. 100-130 tempóban pályán lenyeli a 8-9litert.
(még az öreg F.OHV motorja is beérte ennél a tempónál 6,5-7,2 literrel. Az igaz, ha meglátta a Tiroli hegyeket inkább visszafordult volna.)
Elkezdet szelephézag hangja lenni. Olyan árat ajánlottak az itthoni szervizekben, hogy le kellet ülnöm! Ez nem Merci vagy BMW!
Majd odakinn! Fele ennyiért! Euróban! Legalább nem értik majd ha káromkodok.
Alul „kissé” elkezdett korrodálni. 10 évesen sem szabadna így kinéznie az aljának.
A kasztni fényezése nagyon vékonyka. Több helyen apró rozsdapöttyök feszegetik a lemez felöl, pedig a fényezésre odafigyelek, rendszeresen ápolom.
Esőben, utána is nyekereg egy ideig a futómű. De nyekereg ez hidegben is , melegben is.
Hihetetlen gyorsan elkezdtek kopogni a lengéscsillapítók. Ugyan még működnek, de ezt nem kellene ilyen hangossan.
Aláméretezett fűtés. A szélvédőről mire elkezdi leolvasztani a jeget –15C környékén, minimum 10 perc.
Hideg zónában nagyon kicsi a gyári aksi. Szerencsére nagyobb is belefér, csak a sarukon kellett módosítani.
Vidáman égve lehet felejteni a fényszórókat levett gyújtással.
Ha nem figyelsz, az ablakok is lent maradnak.
Akkor bezzeg csiripel amikor nem kellene………
Van még pár negatív észrevétel, de az már csak tortahab, elfogadom.
Csupán azokat a tapasztaltakat, benyomásokat vetettem fel, amit csak azok tudnak nem észrevenni és elfogadják kritika nélkül, akik pechjükre nem tudnak mivel-mit összehasonlítani. Nekem meg az a pechem, hogy van.
Közel negyven éve vezetek autót. (A „béke évek keleti csodáiból bevásárolt példányokat nem sorolom…. Csak amik utána, Honda Civic 146000km - Opel „kis”Astra 105000km - Opel „kis”Astra 94000km - Ford Escort OHV 131000km) Ezek levezetett kilométerek, és nem azért léptem túl rajtuk mert széthajtottam őket.
Nincs ebben a kategóriában tökéletes autó és nem is támasztok irreális elvárásokat. Mindegyikkel meg kell kötni az éppen aktuális kompromisszumokat. Éppen mire, miként, meddig szeretnéd, netán muszáj használni.
Nincs is ezzel probléma számomra. Ez idáig sikerült is többé-kevésbé igazodnom ehhez a szemléletemhez. Csakhogy…
Nem szívesen vallom meg, ennyire még nem bántam meg autóvásárlást.
Ez idáig ezzel az autóval szemben kötöm a legnagyobb és legtöbb kompromisszumot magammal.
A szervizelési lehetőség nagyon gyér nyugati szomszédainknál Suzuki témában!
(Pedig odaát is rohangál pár darab.)

Amit szeretek benne:
Talán az, hogy egyáltalán gurul.

Amit cserélni kellett. (A km óra állása szerinti számok.)
Első féktárcsák-fékbetétek 34000-nél
Első féktárcsák-fékbetétek ismét, 37000 -nél
Olaj a motorban, 10000-12000 km-ént
Olaj a váltóban 40000-72000 -nél
Ablaktörlőket többször
Fékfolyadék, hűtőközeg 58000-nél
Ékszíj ( biztonsági okból ) 58000-nél
Aksi, habár azt is csak biztonsági okokból 47000
Levegőszűrő, többször ( olajcseréknél )
H4 izzó, mindkettőt
Ezek bármelyik autónál kötelezőek, előfordulnak ebben a kategóriában.
Ezt még eltudom fogadni, a féktárcsák kivételével, minden felhang nélkül.

Hibalista

- Két pár féktárcsa, H4 izzó
-
-

Ide hordtam szervizbe

Ahol értették amit mondok, meg sem érdemlik, hogy leírjam a nevüket, mert az is reklám.
SAFHAUZEN expres car service.
A kintiek sem sokkal jobbak, de legalább megmondják ha nem tudják megoldani.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 26000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Escort Következő autója? Foggalmam sincs, de nem suzuki lesz az biztos.
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Liana 2001 (2001 - 2007)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)