Ritka kincs
Szöveges ítélet
Az autót 2010-ben vásároltam, óra szerint 74000 km volt benne és nagyon jó állapotúnak tűnt. Azóta beigazolódott, hogy valóban jó állapotot fogtam ki.
Három év alatt belement 60e eseménytelen kilométer.
A gyárilag előírt dolgokon kívül (olajcserék; 100e-nél gyújtógyertya; 100e-nél klíma és generátorszíj), csak egy szilentet és a gyári akkut kellett lecserélnem.
A rozsda sem jelent meg sehol -- akiknél rozsdafolt bukkan elő, azok valószínűleg törött (majd magyarosan javított) példányt vettek...
Pozitívumok:
-olcsón fenntartható (az autószerelők nem ebből élnek meg)
- az M16A motor nagyon jól sikerült darab: nincs vele gond, 130 000 km fölött sem mérhető semmilyen olajfogyasztás (5W40 szintetikus olajjal) a cserék között;
- a fűtése télen nagyon jó: hamar melegszik és iszonyatosan tud fűteni;
- a klíma 8 évesen is nagyon hűt, tölteni sohasem kellett;
- a magassága miatt belül tágas, nagy a fejtér és nem alacsony az üléspozíció;
Negatívumok:
- a futómű erősen a japán utakra hangolt (japán összeszerelésű az autó), a rossz utakon rázós;
- a fényezése könnyen karcolódik;
2014.04.04: Az autó 9 éves lett, most 145 000 km van benne. Elvittem olajcserére (mivel nem magam cserélem az olajat): ennek az az előnye, hogy ilyenkor legalább egy szerelő is látja. Engem megnyugtat, hogy felemelik az autót, alánéznek, megpörgetik/megrángatják a kerekeket és újra elmondják, hogy minden rendben van. (meg azt is, hogy az ilyen autóktól ők éhen halnának...) Mivel a vásárlás óta már több mint 70 ezer kilométer mentem vele, a szervizbe vittem egy garnitúra első fékbetétet, hátha cserélni kell. (ki tudja, az előző tulaj cserélte-e valamikor). A szerelő megnézte: szerinte a fékbetétben még van 50 ezer (ami nekem két és fél év): mindegy, amit megvettem, eláll, nem romlik meg. :-)
Hibalista: 9 évesen kiégett a bal hátsó féklámpa izzója (még a gyári volt benne), 100 forintért vettem bele egy újat. (4 év alatt, mióta használom, ez az első kiégett izzó)
2015.03:
165 000 km: Vettem hozzá első fékbetéteket is, mivel mióta nálam van (90 000 km) még nem cserélték, de valószínűleg az előző tulaj sem. Mikor kihajtotta a szerelő a féknyerget, kiderült, hogy még a gyári, eredeti betét van benne: a kopottság alapján még vagy 40 ezret kibír (a tárcsa meg még egy ilyen betétet.) Csak néztem: főleg a budapesti forgalomban használom, ahol nyomni kell a féket.Érdekes anyagokat használtak a gyártáshoz ezek a japánok...
A motorján még olajpára sincs. Pedig nem megkímélt autópályás kocsi, sok rövid utat kell nyomnom (gyerekek, iskola), meg sok a városi kilométer.
A futómű rendben van, egy szilent lesz csak cserés az első stabilizátor rúdnál. (2500 Ft. + munkadíj amire számíthatok)
2017.05: Eladtam egy új autó miatt :-). 12 évesen, 213 000 km volt benne. Az utóbbi két évben sem volt vele gond. Ami fájt, az első lengőkarok cseréje: 86 000 forint (életemben nem kellett ekkora pénzt szervizben hagynom!), de sajnos - ahogy utána néztem - ez természetes a hazai utakon ennyi kilométer után.
A gyári első fékbetéteket végül is 180 ezernél kicseréltettem: egy horvátországi nyaralásnál, a szerpentineken a 40 fokos nyári melegben megéghettek és csikorogtak. Viszont a tárcsák még az eladásnál is a gyáriak, szerintem 250 ezerig húzzák az új tulajnál.
Mi lehet a végszó? Problémamentes autó volt, nekem bejött.
Hibalista
- A hátsó stabilizátorpálca egyik kotyogó szilentjét kellett cseréltetni. (6000 Ft.) - 6 évesen az akkumulátor is cserére szorult. (18 000 Ft.) - 11 évesen (185 000 km) az első lambdaszondát kellett cserélni. (15 000 Ft) - 11 évesen (198 000 km) az lengőkarszilenteket tették tönkre a "kiváló minőségű" hazai utak.Itt sajnos nincs csak szilent, a komplett lengőkar cserés (86 000 Ft volt a két lengőkar cseréje, munkadíjjal együtt: ez fájt, nem szoktam ilyesmihez)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tafák
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 91000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | S-Cross? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
