A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Liana (2001-2007)

Liana 1.6 GLX 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ritka kincs

Szöveges ítélet

Az autót 2010-ben vásároltam, óra szerint 74000 km volt benne és nagyon jó állapotúnak tűnt. Azóta beigazolódott, hogy valóban jó állapotot fogtam ki.
Három év alatt belement 60e eseménytelen kilométer.
A gyárilag előírt dolgokon kívül (olajcserék; 100e-nél gyújtógyertya; 100e-nél klíma és generátorszíj), csak egy szilentet és a gyári akkut kellett lecserélnem.
A rozsda sem jelent meg sehol -- akiknél rozsdafolt bukkan elő, azok valószínűleg törött (majd magyarosan javított) példányt vettek...


Pozitívumok:
-olcsón fenntartható (az autószerelők nem ebből élnek meg)
- az M16A motor nagyon jól sikerült darab: nincs vele gond, 130 000 km fölött sem mérhető semmilyen olajfogyasztás (5W40 szintetikus olajjal) a cserék között;
- a fűtése télen nagyon jó: hamar melegszik és iszonyatosan tud fűteni;
- a klíma 8 évesen is nagyon hűt, tölteni sohasem kellett;
- a magassága miatt belül tágas, nagy a fejtér és nem alacsony az üléspozíció;

Negatívumok:
- a futómű erősen a japán utakra hangolt (japán összeszerelésű az autó), a rossz utakon rázós;
- a fényezése könnyen karcolódik;

2014.04.04: Az autó 9 éves lett, most 145 000 km van benne. Elvittem olajcserére (mivel nem magam cserélem az olajat): ennek az az előnye, hogy ilyenkor legalább egy szerelő is látja. Engem megnyugtat, hogy felemelik az autót, alánéznek, megpörgetik/megrángatják a kerekeket és újra elmondják, hogy minden rendben van. (meg azt is, hogy az ilyen autóktól ők éhen halnának...) Mivel a vásárlás óta már több mint 70 ezer kilométer mentem vele, a szervizbe vittem egy garnitúra első fékbetétet, hátha cserélni kell. (ki tudja, az előző tulaj cserélte-e valamikor). A szerelő megnézte: szerinte a fékbetétben még van 50 ezer (ami nekem két és fél év): mindegy, amit megvettem, eláll, nem romlik meg. :-)

Hibalista: 9 évesen kiégett a bal hátsó féklámpa izzója (még a gyári volt benne), 100 forintért vettem bele egy újat. (4 év alatt, mióta használom, ez az első kiégett izzó)

2015.03:
165 000 km: Vettem hozzá első fékbetéteket is, mivel mióta nálam van (90 000 km) még nem cserélték, de valószínűleg az előző tulaj sem. Mikor kihajtotta a szerelő a féknyerget, kiderült, hogy még a gyári, eredeti betét van benne: a kopottság alapján még vagy 40 ezret kibír (a tárcsa meg még egy ilyen betétet.) Csak néztem: főleg a budapesti forgalomban használom, ahol nyomni kell a féket.Érdekes anyagokat használtak a gyártáshoz ezek a japánok...
A motorján még olajpára sincs. Pedig nem megkímélt autópályás kocsi, sok rövid utat kell nyomnom (gyerekek, iskola), meg sok a városi kilométer.
A futómű rendben van, egy szilent lesz csak cserés az első stabilizátor rúdnál. (2500 Ft. + munkadíj amire számíthatok)

2017.05: Eladtam egy új autó miatt :-). 12 évesen, 213 000 km volt benne. Az utóbbi két évben sem volt vele gond. Ami fájt, az első lengőkarok cseréje: 86 000 forint (életemben nem kellett ekkora pénzt szervizben hagynom!), de sajnos - ahogy utána néztem - ez természetes a hazai utakon ennyi kilométer után.
A gyári első fékbetéteket végül is 180 ezernél kicseréltettem: egy horvátországi nyaralásnál, a szerpentineken a 40 fokos nyári melegben megéghettek és csikorogtak. Viszont a tárcsák még az eladásnál is a gyáriak, szerintem 250 ezerig húzzák az új tulajnál.

Mi lehet a végszó? Problémamentes autó volt, nekem bejött.

Hibalista

- A hátsó stabilizátorpálca egyik kotyogó szilentjét kellett cseréltetni. (6000 Ft.) - 6 évesen az akkumulátor is cserére szorult. (18 000 Ft.) - 11 évesen (185 000 km) az első lambdaszondát kellett cserélni. (15 000 Ft) - 11 évesen (198 000 km) az lengőkarszilenteket tették tönkre a "kiváló minőségű" hazai utak.Itt sajnos nincs csak szilent, a komplett lengőkar cserés (86 000 Ft volt a két lengőkar cseréje, munkadíjjal együtt: ez fájt, nem szoktam ilyesmihez)

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Tafák

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 74000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 91000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? S-Cross?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Liana 2001 (2001 - 2007)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)