A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Liana (2001-2007)

Liana 1.6 sedan 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Milyen lenne egy japán Zsiguli? Szerintem ilyen:

Szöveges ítélet

Suzuki fan vagy és felhorgadtál a címen? Nem kell aggódni, nem fikázni akarom a márkát, csak objektívan leírom amit gondolok róla. És nem csak a rosszat fogom!:-)

A kocsi nem az enyém, anyám élettársa vette. Szó szerint csak vette, mert én választottam neki. Mást akart, én viszont tisztában vagyok az autózási/autóápolási, stb. szokásaival, így jobban meg tudtam ítélni, hogy mire is van szüksége. Szerencsére nem tévedtem (es hagyta magát rábeszélni is:-)). Egy olyan autót kerestem amit üthet-vághat (nem egészen szó szerint értendő), ha hetekig nem mossa le akkor is még kinéz valahogy, és ha nem szervízelteti a minimálisan szükséges mértékben sem, akkor sem adja be a kulcsot (mondjuk ez utóbbiban tévedtem, mert erre ennél a kocsijánál már odafigyel - néha még túlzásba is viszi - igaz, nem neki kell az aknába lemászni).
A Liana ezeknek az elvárásoknak 100%-ban megfelelt - írom le most már 30000 megtett kilométer/majdnem 2 év távlatából.

Akkor nézzük, hogy miért is hasonlítottam a Zsigulihoz (bár ez a fent leírtakból részben már kiderül).

Kívül: a fényezés jó, a barna(?) metál szín a piszok elfedésében sokáig partner. Japánosan vastag, azaz a legkisebb le-/felverődés is előtárja a lemezt alul. A japánok jól kiszámolták, hogy mennyi a legminimálisabban szükséges festékréteg ami még szükséges, de nem pazarlóan sok. (A Skodámon kb. 3X vastagabb.) Ezzel együtt, ha a régi Swifteket veszem alapul, akkor talán 10 éves koráig nem kell rozsdával számolni.
Az esztétikát, formatervezést hagyjuk; mondjuk inkább, hogy "érdekesen jellegtelen". Már teljesen megszoktam.
A csomagtartó elég nagy - inkább "elég" mint "nagy". Cserében azonban hátul óriási a lábhely a kategóriájában - ezt a kompromisszumot örömmel tudom vállalni. A nagy hasmagasság (lásd az első bekezdést) is sokszor hasznos azokon az utakon ahol megfordul a kocsi. Ennek persze megvan a negatívuma is, de arról majd később. Jók a nagyméretű lökhárítók amik oltalmazón körbeveszik a kasztnit - már volt rájuk szükség -, illetve tolatásnál csak saccolni lehet hol van vége a dalnak. Mondjuk az orrát sem látni igazából. Már csak az ajtókról hiányzik a védőcsík (ezt modellfrissítésnél már pótolták).

Az autó felszereltsége valahol a fullos közelében lehet; klímán és oldallégzsákokon kívül minden benne van amit abban az időben szerintem lehetett egy Lianához rendelni. Vagy nem, fene tudja... A digitális műszerfal nem túlzottan szimpatikus - ahogy olvasom másoknak sem - nem tudtam igazából a mai napig sem megszokni. Csak fáziskéséssel tudom értelmezni rajta a kijelzéseket, leszámítva a kilométerórát. Mindegy, ez ilyen, soha nagyobb gondja ne legyen. A belső tér kopogós, olcsó műanyag; nem is kell kopogtatni, már ránézésre is árulkodó. XXI. század, a legtöbb "diszkont" autó ilyen - pont a Suzuki lenne kivétel?:-) Rosszabb úton, hidegben már zörög ez-az, de ez nem (csak) az autó hibája. A felszereltségi szint mellett (pl. több belső lámpa) kifejezetten bosszantó, hogy - amellett, hogy eldugott helyen van - a lámpamagasság-állító nincs megvilágítva, így sötétben (mert az ember ugye akkor használná) tapogatózni és saccolni kell. A süllyesztett gombok dettó (hátsóablakfűtés, ködlámpa). De azokat legalább látom ha bekapcsolom a belső világítást. Igaz, csak a gombon jeleznek vissza, megtehetnék a műszerfalon (is/vagy). Az ülés átlagos, háttámlája "japánosan" fokozatokban állítható; ezt nem szeretem, a tekerőssel sokkal jobban be lehet lőni a kívánt szöget. Pofás ötlet a fűtőszálba integrált rádióantenna. A fényszórók ereje jó; nem olyan szupi mint a Fábiámé, de rendben van. A hátsó lámpatestek impozánsak, de ha kisebbek lennének, akkor esetleg lehetne nagyobb a csomagtér nyílása... A kormány fogása okés, nincs vele különösebb gondom; a váltógomb is elmegy szódával. Utóbbi kapcsolása/kapcsolhatósága már nem ilyen pozitív - és akkor térjünk rá a vezethetőségi tulajdonságokra.

Szóval a váltó akadozva kapcsolható (szintetikus váltóolajjal jobb); nem igazán van jól megvezetve, de még elmegy. Ami már nagyobb gond az a visszakapcsolás: eddig szinte soha nem sikerült egy mozdulattal előzésnél ötösből négyesbe tenni. Ez pedig plusz egy másodperc amit rá kell számolni. Na nem mintha sokra mennék a visszakpcsolással, négyesben sem gyorsít sokkal dinamikusabban mint ötödikben. Érdekes a motor karakterisztikája: indulásnál meglódul, majd mintha nagyon gyorsan el is fáradna, 2000-től jóval lassabban kúszik fel a fordulat. Nem szoktam 4000 fölé pörgetni - lehet, hogy azt kívánná? Ha igen, tőlem nem kapja meg, mert akkor inna is sokkal jobban. Ebben a tekintetben egyébként nagyon kellemes, 7-8 liter közotti átlaggal lehet vele autózni (110-120-ig). A fölött nem igazán próbáltam mert nem érzem kellőképpen stabilnak az úton (nagy hasmagasság többek közt). Na és persze a motorhang: ekkor már (120) üvölt rendesen - nem véletlenül hasonlítom a címben a Zsigához. De igy legalább a gördülési/szélzajt úgy-ahogy elnyomja, amit többek közt az elefántfül tükrök is keltenek. Cserébe legalább holttérmentesek. És a belső tükör is kellőképpen nagy, ezeken nem spóroltak - piros pont. Szóval zajszigetelés az nuku, vagy csak nagyon jól elrejtették; minden mákszemnyi felpattanó kavicsocska koppanását hallani a lemezeken, illetve a műanyag kerékjárati dobokon.

A fék jó, nincs agyonszervózva, az ABS nem túl érzékeny; a tárcsa-dob kombinációt tekintve elégedett vagyok vele. Sokkal kevésbé a kuplunggal, amelynek gyakorlatilag nincs köztes útja: mintha átmenet nélkül kapcsolná össze a hajtásláncot. Sűrűn rángatom emiatt a kocsit, egyszerűen nem tudom megszokni. Talán ha többet vezetném akkor jobban menne, de így, más kocsikból átülve, nem.

A motortér jól áttekinthető, minden könnyen hozzáférhető, ami előnyös az otthoni szervízelhetőség szempontjából. Ráadásul itt mindenről pontosan lehet tudni, hogy micsoda; utoljára a Ladámon tudtam ilyen jól eligazodni. Mondhatnám azt is, hogy egyszerű mint egy faék - jó értelemben. Ezért is választottam a címben lévő párhuzamot: egy jó, megbízható, strapabíró, igénytelen autó mint a Zsiguli volt - japán minőségben némely tekintetben, ha nem is minden szempontból. Erre valóban tudok úgy tekinteni mint egy használati tárgyra; érzelmi viharokat nem kavar bennem. Talán nem is baj. (Ebből a szempontból a Lada más volt, de abba belejátszik a gyerekkori nosztalgia is.) Tökéletesen alkalmas arra a feladatra amire tervezték, és ha eljön az idő a cseréjére nem hiszem, hogy nehéz lesz a szakítás, mindenféle "buta érzelmi kötődések" miatt.:-)
Újonnan valószínűleg soha nem vennék ilyen autót (a tulaja becslésem szerint 3,5 millió körül fizethetett érte; mi megkaptuk telepen 1,7-ért, annyit meg szerintem 4 évesen, 28000 kilométerrel, kisebb, főleg csak esztétikai sérüléssel, bőven megért), de ha más már bebukta az értékvesztést előttem és nem tette tönkre, akkor bármikor jöhet.:-) Jó, tudom, már nem gyártják, de biztos lesz utódja.

Hibalista

- Első lambda szonda. Fűtésszabályzó megvilágítása. Egyébként csak kopó alkatrészek. Motorikon néha felvillan, van, hogy úgy is marad. Hibakódot kiütve egy ideig nyugiban lesz.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Sós - Bag

Tulajdonképpen OK. Rendesek, megfelelő a hozzáállasuk, csak sok időbe telt mire megcsinálták. Meg persze nem olcsó, de melyik az?

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Olaj, szűrők, stb. - magam. Komplikáltabb dolgok egy maszeknál. Nem osztályozom, mert jó ismerősök, így igazságtalan lenne.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 28500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fabia 1.4 diesel - még az is megvan Következő autója? Skoda? Seat? De nem most lesz...
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Liana 2001 (2001 - 2007)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Az eddigi legjobb autóm!

Liana 1,6 GLX Sedan - 2002
2008.03.24 15000   5,0

A púpos lovacska

Liana 1.3 GLX ac 5a - 2005
1999.11.30 57000   5,0

"BIG BOCI": kedves, nagy és kényelmes

Liana 1,3 GLX - 2004
1999.11.30 10000   -

"Ronda", de felülmúlhatatlan!

Liana 1.6 sedan - 2004
1999.11.30 16000   5,0

"Buci-bigyó"

Liana 1,3 GLX - 2005
2008.07.21 36000   -

"Fekete nyíl"

Liana 1.6 GS 5ajtós - 2004
1999.11.30 40000   -

A "kis fejedelem"

Liana 1,6 szinte full - 2005
1999.11.30 16000   2,5

A Trójai BenzinFaló

Liana 1,6 Sedan - 2002
1999.11.30 40000   4,0

A japán minőség sem a régi, a cél:4-6 évenként csere?

Liana 1,3 GLX Sedan - 2005
1999.11.30 79200   5,0

A legjobb Suzuki, mégis a legkevesebb van belőle

Liana 1.3 GLX - 2005
1999.11.30 4000   4,0

A legjobb autó Európában a Liana - nem kell, hogy fájjon

Liana 1,3 GLX - 2005
1999.11.30 30000   5,0

A legnagyobb csalódás

Liana 1,6 GS AC - 2005
1999.11.30 2500   1,0

A megbízható DOXA!!!

Liana 1.6GLX 5ajtós - 2004
2009.02.20 45000   5,0

A megbízható társ!

Liana 1.6 GLX - 2004
2011.07.05 70000   -

A megvalósult álom

Liana 1,3 GLX - 2005
1999.11.30 9000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)