meglepő tulajdonságok
Szöveges ítélet
Azért vettük, mert origin japcsi!
tehát nem csak a márkajelzés, a cég székhelye japán, hanem a valós gyártási helyszín is Japánban van-volt. ezt nem gyártották európai helyszíneken, béna beszállítókkal/beleérve a német "csúcs??"-technológiát is/
Emiatt gyakorlatilag hibamentes üzemre számítunk, föláldoztuk a jóízlésünket a megbízhatóság oltárán. Sztem egy csúnya sziluettel bíró autó, gagyi kinézetű orral, elöl búcsúslámpákkal(főleg a lámpák rontják el az elejét)...
Bár ízlések és pofonok: manapság már megszokott ez a /kissé/magas építésmód és forma.
Sőt néhányan még Merivákkal, Polokkal, Yaris Versokkal, Xsara Picassokkal is mernek mutatkozni, anélkül hogy feketített ablakokat kérnének előre is, kiszálláskor pedig zsákot húznának a fejükre...azokhoz képest azért van stílusa, legalábbis a ´kombinak´:) a fara pl egészen szép!
Sőt ennek/mármint a Lianáknak egységesen/ legalább a belseje szép,sőt kimondottan formás és ergonomikus! és nem a szokásos spórolós műanyagos kivitelezéssel oldottak meg mindent, hanem pl az ajtókárpit szövet minden ajtón! személy szerint a digitális műszerfalat is kíválónak találom, gyönyörűen látható rajta minden,nagy számokkal jelzi a sebességet is.
alig 2 hónapja vettük, úh csak első benyomások:
egy öreg, de kíváló Lancia Themából ültünk át.
Az nagyon kényelmes autó,-más méret és kategória- és legnagyobb meglepetésre a Liana majdnem ugyanannyira kényelmes!-itt válik előnyére az ízléstelen magas karosszéria..fejtér..
az utastere csak leheletnyivel kisebb a Themánál,tehát bőséges! tényleg! nem Splashez mérten, hanem kényelemhez,nagyautókhoz szokva mondom ezt! -a csomagtartó már érezhetően kisebb,mármint egy nagyautóhoz viszonyítva-, de ezen kívül tökéletes.
nagyszerű rugózás a peres gumik ellenére is! mindent kivasal, lágyan rúgózik!-semmi japó keménykedés,rázósság-, csend (kivéve a motorhangot), semmi zörgés stb.
Rendes kárpitozott utastér, jól formázott,kényelmes ülések elöl-hátul. Meglepetésemre a lábtér is meggyőző, hátul is -ezt nem is értem hogy csinálták, mert bár Compact kategória méretű(azaz Golf-méretű) a Liana, a tengelytávja azért inkább kisautós,tehát nem indokolná a nagy lábteret..valamit ügyesen csináltak.
Tehát a térkinálat, általános kényelemérzet mindenképpen pozitív csalódás!
Viszont éppen a japán autóktól elvárt paraméterek terén kis negatív érzetet hagyott bennem:
motor: jó, közepesen erős, de hangos! ez vszínűleg a gyér hangszigetelés eredménye:a motorháztetőn pl nincs szivacs...
Azért mondom hogy ´csak´ közepesen erős, mert változó az ereje, fordulattól függően. Alacsony fordulaton kifejezetten erőtlen/kis köbcenti, 4 szelepes technika eredménye/, ezért nagyon könnyű lefulladni vele induláskor. Kijezetten megszokást igényel a kuplungkezelés, sokan inkább hogy elkerüljék a bakit, helikopter- vagy turbinás repülőgép-szerű indulást/versenymotor fordulaton sikít a motor, közben leég szerencsétlen kuplung/ választanak. Viszont közepes fordulaton és felette van benne szufla.
váltó: nem rossz, azt nem mondhatnám,de az én vezetési stílusomnál -motorfékezés-kijön egy hibája:
visszaváltás kicsi nehézkes,4-be, 3-ba kevésbé,inkább főként 2-esbe! oda szabályosan be kell ´roppantani´ a váltókart.
nem arról van szó, hogy én sportosan hülyén vezetek, csak szeretek motorfékkel lassulni:mert mint tudjuk(én így tudom,talán helyesen) az jó a féknek, és jó a motornak,erőátvitelnek is! (negatív erőhatások,egyenletesebb kopások stb)
szóval nem 60-nál akarom 2-be tenni,5000-es fordulatnál, hanem 40-nél,3000es fordulatnál. Ezt simán vennie kéne!
Pedig japán kifinomultság,precizitás-ezt főként a váltónál várnám..
Aki nem motorfékez,annak mindegy, felfelé könnyen,precíen lehet váltani.
a kormány a hosszbordákon,nyomvályúban elkezd oldalra húzni-ez valószínűleg a peres gumik miatt érezhető,nem kontrukciós hiba. elég erős szervo,könnyű kormányozni parkoláskor is.
Fék: hátul csak dob,elöl tárcsa természetesen. Azért ,legalább a látvány kedvéért elvárnék hátra is tárcsát..
Igen, csak a látvány és tudat kedvéért, mert funkconalitás terén nem lehet kifogásolható a berendezés: nagyon hatékony!
Összességében jó kis kocsi, és remélhetőleg abszolút megbízható, tartós!
Hibalista
- alig 2 hónapja használjuk-semmi hiba eddig/ezt is vártuk!/
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 99000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Thema | Következő autója? | Kappa v vmi origin japó Suzuki |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
