Kompromisszumok nélkül!
Szöveges ítélet
Az autót 2005-ben vásároltuk újonnan. A kiválasztási szempontok között a legfontosabbak a megbízhatóság, az alacsony üzemeltetési költség és az autó mérete voltak. Először egy ismerősünknél láttam meg, és mondhatni beleszerettünk. Amikor egy kereskedésben a vásárlás feltételei után érdeklődtünk, az információk birtokában döntöttünk: Ilyen kell! Hab a tortán a japán gyártásból fakadó összeszerelési minőség. Az autót a megrendeléstől számítva 2 hónap múlva vehettük át. Így sem a megrendelt Grey Pearl Metallic 1,3 GLX AC, hanem egy pezsgőmetál 1,6 GS tulajdonosai lettünk, mivel az Európába szállított típusok között a hajón már nem volt ilyen. A kereskedő ezért félmilliós árkedvezménnyel adta oda az autót. Alacsonyabb áron kaptuk meg, mint az 1,3-as listaára volt! A "rábeszélést" azóta sem bántuk meg. A felszereltség is magasabb, a nagyobb motorral nem járt magasabb fogyasztás, a plusz lóerők pedig sokszor jönnek jól. Ebben a kategóriában ezen az áron hasonló felszereltségű autót nem lehetett és talán most sem lehet kapni. A felszereltség teljes, talán csak a kitörésgátló hiányzik.
A vásárlástól eltelt két és fél év és közel 70 ezer km alatt az autóra nem kellett a kötelező szervízeken felül költeni, minden úgy működik, mint új korában. A szervizek költsége baráti, a Casco biztosítás díja is alacsonyabb a kategóriatársakénál. Szerencsére az autó sérülésmentes, nem szeretném megismerni az eredeti japán karosszéria-alkatrészek szállítási határidejét!
Az autót mindennap használjuk. Megbízható, kényelmes, akár hosszú távon is. A leghosszabb egyben megtett út 980 km volt, 4 fővel, tetőcsomagtartóval 7,5 l-es átlagfogyasztással. Bármikor újra vállalnám. 120 felett a menetzaj már magas, a zajokat jobban elszigetelhették volna az utastértől. A gyári Yokohama gumik nagyon jók voltak, de viszonylag hamar, két teljes szezon alatt elkoptak. Tavasszal új nyári gumikat kell beszereznem. A hátsó futómű érzékeny a magyar utakra, minden márkatársnak javaslom az évenkénti műszeres ellenőrzést!
Apró hiányosság, hogy az autóban viszonylag kevés a rakodóhely az apróságok számára, valamint az ötajtós csomagtartójának mérete is lehetne nagyobb. Ez utóbbi növelhető a támlák döntésével, vagy tetőboxal.
Mindent összefoglalva: nagyon szeretjük, igazi családtag és hűséges barát. Zokszó nélkül teszi a dolgát. Még gondolatban sem kacérkodtunk azzal, hogy lecseréljük!
Ami 2007.december 31. óta történt ( ekkor írtam a Népítélet rovatba először ):
Átléptük a 100 eKm-t. Továbbra is a megtestesült megbízhatóság. Minden nap használjuk, de egyetlen egyszer sem jutott eszünkbe, hogy cserbenhagyhat. Az előző autóimnál sajnos ez nem így volt: reggelente gyakran eszembe jutott, hogy indulunk, vagy maradunk?
A vásárlás óta eltelt 3 év nyolc hónap, és semmi meghibásodás. A szervízlátogatások kizárólag a kötelező penzumokra, valamint a gumiszervízre korlátozódtak. Ezeken kívül volt egy visszahívási akció, ahol a sebességváltó karhoz tartozó biztosító elemek egyikét kellett cserélni, természetesen ingyen kb. 30 perces szervízben tartózkodással. Elfogyasztottam két garnitúra gumit ( téli - nyári ), így mindkettőből vennem kellett újakat. Ezt kicsit sokallom, de betudható a vezetési stílusomnak:))) A hátsó futómű beállítását el kellett végeztetnem, de valószínűleg minden gumicsere után meg kell tennem. Úgy látszik, nagyon érzékeny, hamar elállítódik és ez meglátszik a gumik kopásán. Kiégett a harmadik izzóm is. Kettő a rendszámtábla világításban - jóféle ujjgyakorlat-, valamint egy a hátsó ködlámpában. Azt hiszem, 100 ekm alatt ez nem sok:))) A futómű 0-10 °C között néha kicsit nyiszorog, de a kötelező szervízek alkalmával mindig kérem ezen gumialkatrészek kenését, így sokáig csendben maradnak. A márkaszervízzel továbbra is meg vagyok elégedve. Pontosak, megbízhatóak és elfogadható áron dolgoznak.
Csak így tovább, Liana!
Ami 2012. április 1-ig történt:
2009-ben „elgázosíttattam”. 215 eFt-ba került, és fél év alatt behozta az árát. Azóta is csak megy és megy, plusz karbantartás a gázrendszer szűrőcseréje kb. évente. Gázból a fogyasztás kb. 8,5 – 9 l / 100 km, ami a mai üzemanyagáraknál 20 Ft / km-re jön ki.
Első fékbetéteket cseréltem kb. 130 ekm után, nemrégen pedig kb. 180 ekm-nél első kerékcsapágyat kellett cseréltetnem. Ez utóbbin kívül eddig még nem volt rendkívüli szervizlátogatás
Hibalista
- első kerékcsapágy 12 eFt + 8 eFt munkadíj
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Blaskovics Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 185000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort Turnier 1,8 16V | Következő autója? | nem tervezem |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
