Ésszerű választás a Suzuki Liana
Szöveges ítélet
Sokan sokfélét mondanak a formáról, van akinek fa rakás jut az eszébe róla, másoknak gondozatlan cserjesor. Akinek számít a véleménye azok szerint nagyon is tetszetős formája van. Oldalról szerintem nagyon is rendben van, a küszöb spojlerek láttán gyakran látom az értetlenséget a mellettem állók arcán. Én azt hiszem sejtem mit akar mondani ez a japán-japán autó forma.Nem szükségből vettem ezt, ilyet akartam és azt kaptam amit vártam.
Motorikusan az 1,6-os 106LE az 1,2t-s szerkezetet megfelelően mozgatja, az átlagnál dinamikusabban lehet vele közlekedni, jól gyorsul és mindig van benne még egy kis erőtartalék. Az elektronika is mentes a meghibásodásoktól én még egy izzót se cseréltem az együtt töltött 2 év és 45.000km alatt, most 145.000 van benne, elég meggyőző. Ha hibát akarok keresni, akkor mostanában a hideg éjszaka utáni (-4 -15C) első indításkor újra felvillan egy pillanatra az abs visszajelző lámpája, más nem jut eszembe. De ezt is annak tudom be hogy így 6 év és közel 150ekm után gyengül a gyári akkumulátor ereje.
Az összeszerelés minőségére nincs panasz, látszik, hogy valaki szívügyének tekintette a gyárban ezt a modellt. A motortérben minden katonás rendben, sehol egy olajszivárgás vagy kifolyt fagyálló, minden olaj, minden folyadék a helyén marad a számára kitalált tartályban, másfélszázezer kilóméternél szerintem Istenes.
Természetesen a Liana sem a személyautók szent grálja, van akinek élete eddigi legjobb autója (mint pl. nekem) és van, akinek egy ilyen megvásárlása az öngyilkosság előtti utolsó lépcsőfok. Vannak komoly előnyei és hátrányai, mindenkinek saját érdeke, hogy kiválassza a számára megfizethető legjobb autót.
Ami nem jó benne:
- Hidegben fekvőrendőrön vagy ugratás közben csikorog, nyiszorog a hátsó szilent blokk, bajt nem okoz, a hidegben egyszerűen bizonyos alkatrészek hőtágulása nagyobb vagy kisebb mint a mellette lévőké
- A kuplung egy külön történet, két év alatt sem jöttem rá, hogy mit kéne csinálni jobban. Finom rángatás érezhető mintha a motor egyszerűen túl erős lenne a kuplung szerkezethez, vagy csak egyszerűen nem szereti.
- A pedálokon időnként jól érezhetően rezgések jönnek át a motorból, amik csiklandozzák az ember talpát. Talán nem tökéletes a kuplung szerkezet kettős súlypontú lendkereke - talán.
- Sedan esetén a csomagtartó nyílása nagyon kicsi a nagy hátsó lámpák miatt. Bútorszállításra nem igazán alkalmas. Plussz a hátsó ülések hiába dönthetőek le, ha azok mögött egy tűzfal szerű merevítés van, amin egy fura trapéz formájú kb 60x50cm-es ablak van csak. Azon szinte semmilyen átlagos szállítámány nem fér át. A csomagtartó lezárásakor további figyelmet igényelnek a fedél karjai, amik jelentősen benyúlnak a térebe.
De ezek közül igazából egyik se olyan, ami kicsit is rossz érzéssel tölt el, elfogadom, hogy így van megcsinálva és kész. Az autó alapjában véve nagyon jól megtervezett, talán az egyik legjobban a gyártás idején, és a legtöbb zavaró apróság okkal van úgy. Pl a hátsó ülések mögötti merevítő lemez nélkül nyílván csavarodna a karosszéria. Ha meg sedant vettem, nyilván lemondtam a hűtőláda költöztetésről, ahhoz majd kölcsön kérek egy buszt.
Ellenben van számos olyan tulajdonsága, ami miatt szerethető:
- Suzukisan megbízható, ez persze nem azt jelenti, hogy nem kell egyáltalán szervizelni, de jóval ritkábban van vele gond mint a legtöbb társával, és még olyant egyáltalán nem hallottam, hogy valamilyen kardinális alkatérsz csere vált szükségessé, mint számos nyugat európai nagymultú gyártónál, ahol a gyárból már eleve hibás kormányművel gördülnek ki az autók szériában.
- A 106LE-vel szinte két autót kap az ember 3000 alatt nagypapás, 3500 felett (valószínüleg itt vált el a VVT) versenyautós. Úgyis mondhatnám meg mint a gojjó, nem lehet nem hajtani.
- A fogyasztása se nem jó, se nem rossz. Mentem már vele 5,5L-t 50-60-as tempóban hosszú távon, kb ez a legalja. Autópályán 130+Km/h-val 8-8,5L (nem szélárnyékban), ezzel az autóval nehéz egyébként is megállni, hogy ne előzzön az ember. Olyankor él igazán a motor. Leginkább városban közlekedek rövid távokat 5-8km úgy 9L körül fogyaszt, a mért rekord az 9,2L volt. De ismételem, ezzel az autóval nem lehet nem lámpától-lámpáig versenyzeni.
- Kiváló az összeszerelés minősége és a használt anyagok is. A motor pl. lánc-vezérlésű 1millió kilóméterre van hitelesítve (a lánc).
Az a legnagyobb problémája, hogy eljutottam oda ahová a minden anyagot kipróbál drogos, hogy nincs hova tovább. Ennyi pénzért amennyiért ezt az autót vettem, jelenleg (gyenge forint + regisztrációs adó) mégcsak foghatót sem lehet kapni, sőt! A Lianák ára is kis mértékben emelkedett részben a kínálat csökkenése miatt, részben azért mert az internet megnyitotta az információ szabadságát mindenki számára. Ma már egyre kevesebb az olyan eladó aki nem szán rá 5 percet, hogy tájékozódjon az árakról és az interneten hamar behatárolhatja bárki, hogy mennyit is kérhet reálisan a csak Suzuki-jáért. Én ragaszkodnék a márkához, de az SX4 zsepkendőnyi csomagtere visszariaszt, a sedan viszont csúnya és gyakorlatilag +1,5 millióért (használtan) semmilyen előrelépést nem mutat a Lianához képest. A Kizashi érdekes lenne de nem magyar pénztárcára tervezték, és mire a hazai importőr felveszi a kínálatba a konkurencia már 3. generációs plazma hajtóművel fogja kínálni a repülő csészealjait.
Hibalista
- Eddig két alkatrész cseréje vált szükségessé: Lambda szonda (elégett a fűtő áramköre) látható problémát nem okozott (kicsit később kapcsolt be), a műszerfalon folyamatosan világító Engine Check lámpát leszámítva. Ignis lamba szondával cserélve 8000Ft +1000Ft munkadíj. - - ABS szenzor (jobb első) nem tudni mi baja lett, talán eltört a kábele (vagy nem), használt Liana ABS szenzor 8000 Ft beszerlés - fékbetét csere alkalmával- ismerős szerelővel ára: egy üveg pija. - - Szerencsére azért az angliából behozott daraboknak köszönhetően használt alkatrész is akad hozzá, jópár dolga kapható utángyártottban és más Suzukikból is felhasználható néhány alkatrész. De az után gyártott alkatrészek tényleg filléresek. -
Ide hordtam szervizbe
Carmo Suzuki Nyíregyháza - Nagyon meg vagyok velük elégedve, főleg a szerviz vezető srác nagyon korrekt mindenben segítőkészek és profik. Mondjuk ez csak egy Suzuki szóval, azért nem űrhajó.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mindenféle szedett-vedett műhelyek, pl. Lakatos és társa 11. kerület, senkinek nem ajánlom nagyon kókányok, több kárt csinálnak mint hasznot, és nem, nem ingyen.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift (régi) Sedan 1.3 GL | Következő autója? | Nem könnyű?! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
