Csábos, nem SWIFT (fürge), de kényelmes
Szöveges ítélet
Amikor kiderült, hogy feleségem terhes, ráadásul két apró-csepl? jövend? házasságszédelg? növekszik hasában, felmerült a kérdés, hová férnek majd el utazáskor csomagokkal együtt, mert az addig használt ötajtós SWIFT-ünk - bármennyire is szerettük -, hirtelen kicsivé vált szemünkben. A márkakereskedésben már korábban is csábított minket ez a típus, f?leg a fazonváltás után, ezért - felmérve lehet?ségeinket, hosszas töprengés után - a csere mellett döntöttünk. Az el?z? autónk finanszírozásánál kedvez?bb kamatozás is fontos érv volt. az induló részlet nem volt több, mint a Swift-é. Febr. 25-én délután végre kigördültünk a kereskedés kapuján, és ekkor kezd?dött az ismerkedés. A méretek kívülr?l, f?leg a paramétereket ismerve, nem t?nnek nagynak, de belülr?l kifejezetten tágas benyomást kelt az autó. A design többekb?l meglepett, csodálkozó, elismer? szavakat hozott felszínre (még idegenekb?l is). Az emelt beülési magasság kényelmessé teszi a beülést még az én 187 cm-emnek is, s?t a beállított els? ülés mögé is beférek kényelmesen, amit az új SWIFT-nél abszolute lehetetlennek éreztem, amikor kipróbáltam. A motor nem az a táltos, a nagyobb kasznit kb. úgy gyorsítja a 90 LE-s motor, mint a 2001-ben vett SWIFT-et gyorsította a 66 LE-s, ezért ezt nem kellett külön megszoknunk. Az alapjárati zaj alig hallható, a sebességváltó nem rezeg, ezért sikerült néhányszor megcsiszolni az önindító motor fogaskerekeit is, de a fordulatszámmér? segít a további önégetés és motorrongálás elkerülésében. Magasabb sebességnél azért a motor már zajosabbá válik, de a SWIFT után ez még 120-130-as tempónál sem olyan zavaró. A gördülési zaj is hallható, de itt is jobb csillapítást észleltem. Az ABS jeges úton megbízhatóan m?ködött, a légzsákokat szerencsére még nem volt alkalmam kipróbálni. A nagyobb méret érzete miatt a szélesség és a hossz kissebb problémákat okozott, f?leg parkoláskor. A vezet?ülés - kis mértékben - állítható magasságú, az én méreteimnél kicsit nagyobb távolság jobb lenne a széls?értékek között. A kormány is állítható, igaz, csak magasságában, ez is lehetne kicsit nagyobb mérték?. Az elektromosan állítható küls? tükrök is igényelnének állítási lehet?séget még, bár megszokható. A fogyasztás magasabb, mint a SWIFTnél mért értékek, de 6-7 l közötti értékeket tapasztaltam id?járás (-20 fok és 35 fok között) és légkondi használattól függ?en. A beépített CD-s rádió a kormányról is vezérelhet?, a kezel?kapcsolók elhelyezkedése kicsit távol esik az átlagos fogási pontoktól, ezért kényelmetlen, de megszokható. A hangja nem a kifinomult audiofil fülek vágyálma, de vezetés közben számomra tökéletesen megfelel? élményt nyújt. A bels? kialakítás nekem egyébként nagyon tetszik, számomra nem hiányzik semmi. A Sedan csomagtartója nagy, az el?z? Suzukinkhoz képest legalábbis. Bár Sedan esetén nem szokás err?l beszélni, de a hátsó ülések lehajtásával akár 2 m-es tet?léceket is sikerült úgy elhelyezni az autóban, hogy a csomagtartó lezárható volt, igaz, így csak ketten fértünk el benne. Összességében egy jó cserét csináltunk véleményem szerint.
Még egy megjegyzésem volna. Felkerestem a Suzuki amerikai honlapját is. Ugyanezen autó Aerio néven, kissé er?sebb (ha jól emlékszem 2400 ccm-es 140 LE-s motorral), b?vebb felszereltséggel (f?thet? küls? tükrök és ülések, könny?fém felnik, stb.), tehát amerikaiasabb változatban átszámítva mintegy 100 000 Ft-al olcsóbb áron kapható. Igazából az lett volna az ideális vétel, de ismervén a hazai autóárakat, így is jó üzletet csináltunk. (A kék autó a LIANA, az ezüst felh?kkel az Aerio)
Hibalista
- Eddig hibátlanul m?ködött, bár az els? pohártartó rögzít?je-sz?kít?je kissé kilazult, ezért az üdít?s üvegek kicsit d?löngélnek, ami zavaró kissé, ezért háromdecis dobozos üdít? (bátrabbaknak sör) ajánlott. Azóta egyszer fura zörgés jött az els? futóm?t?l, az els? stabilizátor egyik csavarja lazult ki (hogy hogyan, a szervízben sem értették, lehet, hogy a hatos tizes és a magyar városi utak min?sége is szerepet játszik ebben?), de gyorsan orvosolták a problémát - díjmentesen.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Jó-Dobronya, Esztergom. Eddig csak az 1 hónapos/1000 km-es szeríz volt, de korábbi autómat is ide hordtam, csak pozitív hozzáállást tapasztaltam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1,3 GC silver cool | Következő autója? | Jelenleg nem szándékozom lecserélni, de maradnék ennél a típusnál. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
