AZ AUTÓ, AMI 95%-BAN TÖKÉLETES
Szöveges ítélet
Ez az autó (2004 után gyártott új hűtőmaszkos kivitelre értem), amennyiért hozzám került, maga a megtestesült technikai zsenialitás és kényelem összessége.
Ha ilyen autót lehetett ennyiért venni, akkor még mindig nem értem, hogy mások miért nem tették ezt meg... Pusztán veleszületett/kialakult kisebbrendűségi érzésből, vagy az univerzum eredendő változatossága miatt gondolkodnak az emberek ennyire eltérőn?
Jó benne:
- Ár/érték arány brutálisan torz a használt kategóriában
- Néhány 10 ezer forintos (akár használt) tetőbox-szal 2 gyerekkel biztosan elutazol benne bárhová.
- Sosem robbant le, sosem hagyott ott (akkumulátor csere égve hagyott fényszórók miatt volt,hosszas parkolás közben merült le).
- Lamda szonda fűtőbetétjének tekercsvezeték-szakadása esetén sem tilt le, vagy áll meg. Jelez, de nem bírál felül, mint vmi ökröt, hiszen ettől még működik a motor, mégha hatásfoka romlik is.
- Ez az autó gyorsul. Ugyan magas fordulatszámon (egy-egy fokozaton belül), de az alu öntvény motor erre alkalmassá teszi. Persze csodák nincsenek, így pl. egy kb. 120-300 LE-s bármilyen autó legyorsulja az autópályán, de egy 90-100 LE-s társa (pl. OPEL, stb...) alul marad.
- Valódi végsebessége: 170 km/h. Ez a max. Aki többet talál az épp sík terepen, vagy épp lejtőn megy.
- Fogyasztása: 8.0-8.5 liter (ez nem sok a 1.5 tonna összteherhez képest, amit egy család esetén cipel) városban és autópályán (150-160 km/h átl.tempó)
- Mindennapi/hétköznapi dolgokhoz a csomagtere bőven elegendő.
Rossz:
- Gyári hangrendszer csupán elég jó, de nem kiváló. Külső jelet nem fogad, csak rádiófrekvencián.
- Sosem ültem még középkategóriás Audi, Mercedes, Lexus, BMW márkájú autókban, ezért nem tudom viszonylagosan értelmezni a zajhatást. 100 km/h felett, az én fülemnek igen zajossá válik az utazás, ezalatt egyre csöndesebb. Az alapjárat szinte zajtalan.
- Légkondícionáló teljesítménye remek, de illesztése az 1.3 motorhoz egy nagy baklövés, mert a motort alacsony fordulatszámon szabályosan megfojtja, közepes fordulatszámon pedig akár rángatja a karosszériát hirtelen gázelvételnél. Magas fordulaton nincs gondja, de ez persze így baklövés.
Hibalista
- lamda szonda ár: 50.000 HUF (készre szerelve) - akkumulátor csere 1x ár: nem emlékszem -
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Sipos (remek!)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 205 GR | Következő autója? | Egy új Liana lenne, de min. 120 LE-s motorral és sokkal intenzívebb hangszigeteléssel. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
