A nagy, békés bálna
Szöveges ítélet
Life In A New Age: kiforrot családi limizun. Korrekt, megbízható, fenntartható munkábajáró, bevásárló, nyaralni menő, rokonlátogató. Van stílusa, viszonylag ritka, ezért minden tulajdonos kicsit büszke is rá.
Kicsit a mi autónk, csak nem esik szét mint a magyar összeszerelés.
Újonan kissé túlárazott volt (mint most az SX4 Sedan), de elnyúhetetlen konstrukció ezért a használt piacon favorit! Nem tudom mihez hasonlítani, mert ilyen olcsón, ilyen fiatal és megbízható alsó-középkategóriás autót nem lehet kapni. A technikai megoldások (pl. láncvezérelt motor) modernek*.
Sokkal gyorsabb mint a bicikli és nem esik be az eső sem.
Nem egy csajozós verda - inkább a nyugdíjas néniknek tetszik.
---
A régi swiftemet 2005-ben első autóként vásároltuk (117eKm-el valójában inkább 217e), mint kiderült nem volt a legjobb vétel, a leharcolt belső sajnos hasonló műszaki állapotot tükrözött. Mit szépítsem, az autó 4 év 50ekm és egy közepesen súlyos baleset után az utolsókat rúgta. Hajtókar csapágy és hidrotőke csere helyett az eladás mellett döntöttünk. A régi/új kiszemelt a Suzuki Liana lett. Mivel az első motiváció az ár érték arány volt, ebben a kategóriában nem találtam vetélytársát.
Mivel a csere sürgős lett, nem volt idő sokat laca-facázni, egy vidéki kereskedésben ismerős ajánlotta, hogy van nekik egy ilyen két apró hibával: 120ekm és nincs klíma.
Budapesten körbenézve kiderült, hogy a régi swiftet csak a MÉH-be tudom leadni. Irány falura, bőven millió alatt jutottam egy Lianához.
---
Az autó kívülről (2004 utáni ráncfelvarrott verzió!!!) SZERINTEM* nagyon is kultúráltan néz ki. A mélyebbre eresztett lökhárítóval és az oldalsó spoilerekkel, egészen sportos dinamikus hondás benyomást kelt.
Belül is látszik, hogy a tervezők sikeresen kinőtték a Knight Rider korszakukat, és kimondottan autószerű belsőt sikerült összehozniuk. Nekem például nagyon is tetszik, kívül is ezüst - belül is ezüst. Jól megtalálták az arányt, a fekete és az ezüst között, nem tűnik túlspilázottnak, némi parktikusságot sugall, ahogy a műszerfal különböző részeit és a kilincseket, légbeömlőket, kissé elkülönítették az ezüst keretekkel, olyan mintha szolgálna valamire.
A kezelőszervek elhelyezése szokványos, japánosan logikus, mind a külső mind a belső meglehetős kiforrottságot sugall.
Az anyagok minősége: mondjuk így elfogadható, de legalábbis a közepes szintet minden megüti. A kárpitok, az ülések viszonylag strapabíróak, odafigyeléssel bármeddig újszerű állapotban megőrizhetőek.
Hátul is bőséges a lábtér, a magas építés miatt, bőséges a fejtér is, főleg, hogy csak a vezető ülés állítható magasságban, Így a többiek nem tudják belepréselni magukat a plafonba. Így is viszonylag magas pozícióban utaznak a vendégek is, a panoráma kimondottan jó*!
A csomagtartó is bőséges, (szedán 510 liter) - és itt térnék ki egy másik örökérvényű problémára, kell-e egyáltalán egy autóba csomagtartó?
Sajnos a helyzet az, hogy kishazánkban egy autó fenntartási költsége olyan magas, hogy a többség nem engedheti meg magának, hogy paraktikusan két autót tartson fenn, egyet a városban szaladgálni, másikat a hosszabb utakhoz, autópályázáshoz, nyaraláshoz (mint más olyan országokban, ahol ésszel kormányoznak). Ezért aztán, aki a józan észre hallgat és nem a reklám-ígéretekre, mielőtt autót vesz, ellenőrzi, hogy a szokásos cók-mókja belefér-e, vagy utánfutóra lesz szüksége. Az elfogadható méretű csomagtartó, igenis szempont egy családi autónál.
A hatchback csomagtartója sokkal praktikusabb, de nekem az nem tetszik. Ugye, aki a
Hibalista
- Csörgők. - 1. A motortérben a motor leömlőcsövének hővédő pajzsa már a megvételkor laza volt, ezért bizonyos fordulaton rezonált, zavart, ezért megragasztottam kandalló ragasztóval, azóta nem hallok felőlle. - 2. A kipufogó rendszer irányából, főleg induláskor fémes csörgés volt hallható, mint kiderült a benzin tank alatti hőpajzs lemeze rezgett. Béla leverte egy spájszerrel - mondanom sem kell, azóta nem csörög.
Ide hordtam szervizbe
Timót. Vásárlás előtt átnézte, azt mondta rendben van.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Béla. Nagyon kemény!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift Sedan 1.3GL | Következő autója? | Helikoptert szeretnék |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
