Számomra egy élmény volt !
Szöveges ítélet
A családba kellett egy kis terepjáró autó, majdnem egy évi nézelődés, keresgélés után döntöttünk egy barátom javaslatára a Jimny mellett. A Samuraitól kezdve, de még más márkát is néztünk pl. Terios. Egy kis elfogultságból maradtunka Suzuki márkánál, fontos volt, hogy kis helyigényű, kis fogyasztású, könnyen fenntartható legyen. Igy kiestek a méretekkel nagyobbak, bár használtan azonos árban lévők. PL. Pajero, Frontera.
Volt ez a véleményem anno (2008) 4 éve ezelőtt, amikor tapasztalatom sem volt az összkerekes autókról. Fontos volt még, hogy kapcsolható legyen és alapban hátul hajtson, mint egy igazi 4x4es. 1,5 évesen beleszerettem egy metál homok színű 1,3-as 86Le-s klímás Jimnybe egy erdőgazdász cég használta előttem közel 40ekm-t tett bele, még garanciális volt, aminek örültem.
Egy kisvárosban lakom ahol akkoriban 2 db Jimny volt és az enyémet eleite többen megbámulták, mert mutatós kis járgány volt. Sokan kérdezgettek érdeklődtek felőle. 3 év alatt 25.000km-t tettem bele vegyes ,de többnyire város, helyköz, terep. Pályán alig. Röviden nagyon nagyon szerettem a kis autót, városi ügyes tulajdonságai miatt. Voltam vele Ausztriába síelni is, csak kompromisszumot kell kötni a hosszú út kényelmetlenségét a rövidsége miatt. Az úthibákon pattog, kanyarban ha még gyűrődés is van, hajlamos kipattogni a sávból. Országút / pálya max. 100-110 km/h, mert a felett 10 L felett is fogyaszthat! 80-90 körül 6-8L, város az lábfüggő, ha nagyon sportosak vagyunk 10, ha odafigyelünk 7-8L lehet. Amúgy az autó kellemesebb utazó tempója a 60-70 Km/h amikor 5.ben a fordulat még nem esik le annyira, hogy erőlködjön a motor és még van benne kellő rugalmasság. Ugyanis a fokozatok nagyon rövidek! Ez miatt nem fogyasztási bajnok, de felmegy / kihúz ahová csak akarod. Persze megfeleő gumi az mindenképp ajánlott! Valami ALL/ v. Mud terrain, ha tényleg a terep az elsődleges cél. Mert az utcai gumik eltömődnek sárral és csak a traktor húz ki! A rövid tengelytávja miatt bakhát bajnok, nehezen akad fel. Vigyázni kell a 4x4 osztóműhöz vezető vezetékre ami a kocsi alján ha avarba vagy gallyak közt megyünk, könnyen letéphetik és nem tudjuk ki/be zárni a 4x4-et. Ezért ajánlatos műanyagba behúzni v. valami védőt odailleszteni. De nem is értem, hogy a gyár így ki mer adni "terep"járót.
Még egy érdekesség ami tipikus Jimny "betegség" 70 km/h körül riszál a kormány , alatta felette egyáltalán nem ! Más jimnys is élt ezzel a problémával! Felfoghatatlan!
Hátul ülés én rendszeresen lehajtottam, úgy nagyon praktikus kis szállító jármű. Városban parkolni sokkal jobb, mint pl. egy Corsával! Magasan ülsz, kiszámítható a karosszéria. Viszont a úthibák csillapítása az hagy némi kompromisszumot! Nyilván ezért terepjáró!
A első kerék felfüggesztésre figyeljen oda aki ilyet szeretne használtan, mert, igaz, hogy elpusztíthatatlan futóművű autó,de hogy 60 ekm körül lógjanak a felfüggesztések (féltengely) egyszerűen lötyögött a kerék!
Pedig kíméletesen terepeztünk vele! Ha viszont ezt sem bírta, akkor "városi terepjáró", amúgy meg egy alvázas ügyes kis terepes járgány amit viszonylag olcsón lehet beszerezni és fenntartani!
U.i: télen egy parádés élményautó!!! :)
Hibalista
- Gyakorlatilag semmi, apró pár ezerből javítható hibák. -
Ide hordtam szervizbe
Syscar KFT Baja
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | Suzuki Vitara |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
