A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Jimny (1998)

Jimny 1,3 JLX 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Aranyos mindenes

Szöveges ítélet

Második autónak vásároltuk, részben családi -városi használatra, részben az éppen felnött gyereknek,majdani első autónak.
Kicsi,megbizható,olcsó fenntartási költségekkel biró autót kerestünk, amely 2-3 emberrel és egy nem sok holmival járó nyaralásra is alkalmas. Emellett napi 500-700 km-ig egy-egy üzleti jellegü, nem "futkosós" utat is "be lehessen vállani" vele.Mivel hegyvidék környékén lakunk, igy a 4WD is pozitivum volt,illetve az utak minősége miatt a magas hasmagasság,starapabiró futómú is szempont lett.Használt autóban gondolkodtunk - elsősorban az ár miatt - a tervezett használati idő viszont hosszabb, 7-10 év is lenne terveink szerint.
A fentiek alapján a Suzuki Jimny először kiesett a rostán - túl kicsinek tünt a hátsó üléstér és a csomagtartó.(csak 113 l) - bár az összes tualjdonos akivel beszéltünk, csak elismerően és "szerelemesen" nyilatkozott a tipusról.

A használt( és akciós új) autó piacot áttekintve eléggé elkeseritőek voltak a tapaszatalataink - renegeteg kilométerrel "lepukkant", várhatóan komoly felujitásra szoruló kisautók vagy az árához képest gyenge felszereltségü és minőségü kinálattal találkoztunk. Az ekkor akciós Ford Fusion talán jó lett volna - azonban a szállitási határidő nála hosszu volt, valamint az értékelemzésben végül is elbukott ( magas vételár,nagy értékvesztés,bizonytalan starapabirás és minőség,kelletelne márkakereskedők stb.)

Ekkor találtunk az interneten több Jimny-t is az általunk preferált áron és müszaki állapotban. Ezek közül is kiemelkedett a garantáltan alacsony futásteljesitménnyel, kiváló müszaki állapotával a végül is megvásárolt Jimny.

Légkondicionáló nélküli, de gyakorlatilag minden olyan felszereltséggel bir, ami a mindennapi autózáshoz kell. A magas üléspozició áttekinthetővé teszi a vezetést, a strapabiró, bár kissé pattogós futómü pedig megfelelő gumikkal elég kényelmes futást és kényelmet biztosit. A motorteljesitmény elegendő - bár nem versenyautó,azért a piros lámpánál megfelelő rutinnal szépen lehet vele gyorsulni a városi forgalomban. Országuton megfelelően használható - hangsulyozni kell, hogy nem az előzős,gyorsulós-fékezős zárovonalátlépős agressziv vezetők autója. Vidékre mentünk vele, tökéletesen lehetett tartani a 80-100 km-s sebességet. Stabilan ül az uton, főként esőben négykerékre kapcsolva . A rosszabb minőségü utakon nagy sebességgel hajlamos elpattogni - persze megfelelően,higgadtan ,előrelátóan kell vezetni, akkor semmi ilyen probléma nem fordul elő. Hangsulyozandó, hogy alapvetően egy terepjáró képességü autóról van szó , ami nem a nagy sebsségre optimalizált izomautó.

A városi használatban pedig hihetlen: keskeny,fordulékony,starpabiró - például nagyon kellemesen lehet parkolni a nagy limuzinok között, vagy akár nagyon szük helyeken megfordulni.
A belső tér még ezen a régebbi autón is szép állapotban volt - a más tesztben emlitett karcolódás azért előfordul,ha nem vigyázunk. A menetzaj elfogadható ugy 80-90 km/óra sebsségig, efelett azért egy jó audióberendezés sokat segit. A belső tér összességében és anyagválasztásában is megfelelő minőségü. Egyszerü,starpabiró,de célszerü anyagopk jellemzik. A variálhatóságra sem lehet panasz: hátsó ülések könnyen ledönthetőek, a csomagtér nagyon könynen alakitható. A csomagtér alaphelyzetben tényleg kicsi, de azért használható városi célokra, 1-2 táska és kabát erejéig. A fejtér általában tökéletes, az oldalszélesség egy kicsit szük, de azért elől két nagyobb termetü ember elfér. A hátsó üléseken a lábtér kicsi, de három ember az autóval (pl. két felnött egy nagyobb gyerekkel, némi csomaggal )azért elindulhat egy útra. Kényelmessebbé teszi a hátsó ülést a támla dőlésszögének szabályozása, viszont a bejutás a hátsó üléssorba nehézkes ( ez minden háromajtós autónál igy van.) Az első ülésekre még idősebbek is kényelmesen ülnek "fel".

A légkondicionáló hiányától tartottunk, de elég jól menedzselhető a hőmérséklet -10 és 30 Celsius között az ablakokkal és szellőző rendszerrel. Persze kánikulában és főként városi araszolásban a légkondi jól jöhet.

A megbizhatóságról csak felsőfokban lehet beszélni eddig : a szokásos olaj-izzó-kenés mellett szinte semmilyen érdemi hiba nem fordult elő. A hátsó ajtó zárja már törött volt a vásárláskor,ezt kicseréltük, uj gumikat és akkumulátort vettünk de ettől eltekintve semmilyen gond nem volt. Egy-egy kisebb nyöszörgés kockakövön a müanyag elemek felöl előfordul, de ettől eltekintve a kategóriáján belül más autóval összemérve remek az összeszerelési minősége. Szinte nincs alkatrésze , ami könnyen elromolhatna - ami van, az pedig megbizhatóan teszi a dolgát.
A fogyasztására sem lehet panasz - 6.5-9.5 l/100 km között, országuton a 7l/100 km környékén. ( Bár komoly "önbecsapás", de a 40 literes tank miatt a tankolások még olcsónak is tünnek !)

Igazi terepre nem vittük ki , de a környéken földuton, és egy-egy meredekebb lejtőn kipróbáltuk. Hihetelenül stabilnak és erősnek tünt a méretéhez képest, a terepakadályokat szépen ,gördölékenyen küzdötte le. Igazolta a hirét a nagyobb terepjárókhoz képest !

A négykerékmeghajtás kapcsolása egyszerü,de hatékony - esős,csuszós,havas talajon valóban érezhetően stabillá teszi és a kétkerékhajtásúakhoz képest tényleg "király" ez a kicsi autó.

Összefoglalva: Nagyon megszerettük. Feleségem,lányom és én is sokat vezettük, egyszerüen imádnivaló ebben a müfajban ! Ha a kategórájának megfelelően viszonyulnak hozzá , tökéletes városi és szabadidő autó 2-3 ember számára. Fegyelmezetten és tervezve használva bevásárláshoz,munkába járáshoz,kisebb nyaraláshoz - bármihez alakitható. Nagyon megbizható,olcsó a fenntartása. Országúti "rohanásra", a teljes család "bepakolására",reprezentálásra nem ez a megfelelő választás , de racionálisan gondolkodva megfelelő választás lehet házaspároknak,természetközeli foglalkozásokhoz vagy csak annak, aki egy starpabiró és megbizható,egyedi autót keres.

Aranyos design, megbizható, jópofa , kompakt terepjáró,az új árában is nagyon versenyképes - biztosan szeretnénk majd egyszer vásárolni egy ujat is !


Hibalista

- Hátsó ajtó zár törött volt a vásárlásnál
- Izzó és olaj cserék

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Ház Budapest

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 64000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Suzuki Jimny vagy Vitara
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Jimny 1998 (2001 - 2012)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)