Aranyos mindenes
Szöveges ítélet
Második autónak vásároltuk, részben családi -városi használatra, részben az éppen felnött gyereknek,majdani első autónak.
Kicsi,megbizható,olcsó fenntartási költségekkel biró autót kerestünk, amely 2-3 emberrel és egy nem sok holmival járó nyaralásra is alkalmas. Emellett napi 500-700 km-ig egy-egy üzleti jellegü, nem "futkosós" utat is "be lehessen vállani" vele.Mivel hegyvidék környékén lakunk, igy a 4WD is pozitivum volt,illetve az utak minősége miatt a magas hasmagasság,starapabiró futómú is szempont lett.Használt autóban gondolkodtunk - elsősorban az ár miatt - a tervezett használati idő viszont hosszabb, 7-10 év is lenne terveink szerint.
A fentiek alapján a Suzuki Jimny először kiesett a rostán - túl kicsinek tünt a hátsó üléstér és a csomagtartó.(csak 113 l) - bár az összes tualjdonos akivel beszéltünk, csak elismerően és "szerelemesen" nyilatkozott a tipusról.
A használt( és akciós új) autó piacot áttekintve eléggé elkeseritőek voltak a tapaszatalataink - renegeteg kilométerrel "lepukkant", várhatóan komoly felujitásra szoruló kisautók vagy az árához képest gyenge felszereltségü és minőségü kinálattal találkoztunk. Az ekkor akciós Ford Fusion talán jó lett volna - azonban a szállitási határidő nála hosszu volt, valamint az értékelemzésben végül is elbukott ( magas vételár,nagy értékvesztés,bizonytalan starapabirás és minőség,kelletelne márkakereskedők stb.)
Ekkor találtunk az interneten több Jimny-t is az általunk preferált áron és müszaki állapotban. Ezek közül is kiemelkedett a garantáltan alacsony futásteljesitménnyel, kiváló müszaki állapotával a végül is megvásárolt Jimny.
Légkondicionáló nélküli, de gyakorlatilag minden olyan felszereltséggel bir, ami a mindennapi autózáshoz kell. A magas üléspozició áttekinthetővé teszi a vezetést, a strapabiró, bár kissé pattogós futómü pedig megfelelő gumikkal elég kényelmes futást és kényelmet biztosit. A motorteljesitmény elegendő - bár nem versenyautó,azért a piros lámpánál megfelelő rutinnal szépen lehet vele gyorsulni a városi forgalomban. Országuton megfelelően használható - hangsulyozni kell, hogy nem az előzős,gyorsulós-fékezős zárovonalátlépős agressziv vezetők autója. Vidékre mentünk vele, tökéletesen lehetett tartani a 80-100 km-s sebességet. Stabilan ül az uton, főként esőben négykerékre kapcsolva . A rosszabb minőségü utakon nagy sebességgel hajlamos elpattogni - persze megfelelően,higgadtan ,előrelátóan kell vezetni, akkor semmi ilyen probléma nem fordul elő. Hangsulyozandó, hogy alapvetően egy terepjáró képességü autóról van szó , ami nem a nagy sebsségre optimalizált izomautó.
A városi használatban pedig hihetlen: keskeny,fordulékony,starpabiró - például nagyon kellemesen lehet parkolni a nagy limuzinok között, vagy akár nagyon szük helyeken megfordulni.
A belső tér még ezen a régebbi autón is szép állapotban volt - a más tesztben emlitett karcolódás azért előfordul,ha nem vigyázunk. A menetzaj elfogadható ugy 80-90 km/óra sebsségig, efelett azért egy jó audióberendezés sokat segit. A belső tér összességében és anyagválasztásában is megfelelő minőségü. Egyszerü,starpabiró,de célszerü anyagopk jellemzik. A variálhatóságra sem lehet panasz: hátsó ülések könnyen ledönthetőek, a csomagtér nagyon könynen alakitható. A csomagtér alaphelyzetben tényleg kicsi, de azért használható városi célokra, 1-2 táska és kabát erejéig. A fejtér általában tökéletes, az oldalszélesség egy kicsit szük, de azért elől két nagyobb termetü ember elfér. A hátsó üléseken a lábtér kicsi, de három ember az autóval (pl. két felnött egy nagyobb gyerekkel, némi csomaggal )azért elindulhat egy útra. Kényelmessebbé teszi a hátsó ülést a támla dőlésszögének szabályozása, viszont a bejutás a hátsó üléssorba nehézkes ( ez minden háromajtós autónál igy van.) Az első ülésekre még idősebbek is kényelmesen ülnek "fel".
A légkondicionáló hiányától tartottunk, de elég jól menedzselhető a hőmérséklet -10 és 30 Celsius között az ablakokkal és szellőző rendszerrel. Persze kánikulában és főként városi araszolásban a légkondi jól jöhet.
A megbizhatóságról csak felsőfokban lehet beszélni eddig : a szokásos olaj-izzó-kenés mellett szinte semmilyen érdemi hiba nem fordult elő. A hátsó ajtó zárja már törött volt a vásárláskor,ezt kicseréltük, uj gumikat és akkumulátort vettünk de ettől eltekintve semmilyen gond nem volt. Egy-egy kisebb nyöszörgés kockakövön a müanyag elemek felöl előfordul, de ettől eltekintve a kategóriáján belül más autóval összemérve remek az összeszerelési minősége. Szinte nincs alkatrésze , ami könnyen elromolhatna - ami van, az pedig megbizhatóan teszi a dolgát.
A fogyasztására sem lehet panasz - 6.5-9.5 l/100 km között, országuton a 7l/100 km környékén. ( Bár komoly "önbecsapás", de a 40 literes tank miatt a tankolások még olcsónak is tünnek !)
Igazi terepre nem vittük ki , de a környéken földuton, és egy-egy meredekebb lejtőn kipróbáltuk. Hihetelenül stabilnak és erősnek tünt a méretéhez képest, a terepakadályokat szépen ,gördölékenyen küzdötte le. Igazolta a hirét a nagyobb terepjárókhoz képest !
A négykerékmeghajtás kapcsolása egyszerü,de hatékony - esős,csuszós,havas talajon valóban érezhetően stabillá teszi és a kétkerékhajtásúakhoz képest tényleg "király" ez a kicsi autó.
Összefoglalva: Nagyon megszerettük. Feleségem,lányom és én is sokat vezettük, egyszerüen imádnivaló ebben a müfajban ! Ha a kategórájának megfelelően viszonyulnak hozzá , tökéletes városi és szabadidő autó 2-3 ember számára. Fegyelmezetten és tervezve használva bevásárláshoz,munkába járáshoz,kisebb nyaraláshoz - bármihez alakitható. Nagyon megbizható,olcsó a fenntartása. Országúti "rohanásra", a teljes család "bepakolására",reprezentálásra nem ez a megfelelő választás , de racionálisan gondolkodva megfelelő választás lehet házaspároknak,természetközeli foglalkozásokhoz vagy csak annak, aki egy starpabiró és megbizható,egyedi autót keres.
Aranyos design, megbizható, jópofa , kompakt terepjáró,az új árában is nagyon versenyképes - biztosan szeretnénk majd egyszer vásárolni egy ujat is !
Hibalista
- Hátsó ajtó zár törött volt a vásárlásnál
- Izzó és olaj cserék
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ház Budapest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Jimny vagy Vitara |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
