A zoldbeka
Szöveges ítélet
Megosztanam veletek en is a Jimnys tapasztalataimat: az auto 2002-es evjaratu, kabrio, 1.3 es 16 szelepes benzinmotorral. Harmadik autonak tartjuk, tulajdonkeppen nem is az enyem, hanem edesapame, mar 4. eve van a csaladban es ezalatt kb. 35.000 km-et hasznaltuk. Ora szerint most 80.000 km korul van az osszfutasteljesitmenye.
A tobbi iteletet csak megerositeni tudom, osszefogalva:
Pozitivumok:
- massziv, igenytelen, strapabiro konstrukcio elol hatul merev tengelyekkel
- ritkan kell hozza alkatresz, soha nem hagyott ott
- jo terepjaro kepessegeinek csak az aszfaltgumi szab hatart
- fordulekony
- idealis varosi auto, barhova fel lehet vele parkolni
- kivalo sprintje van a roved atteteleknek koszonhetoen
- meleg idoben csodas elmeny kabriozni vele
- varosban is beeri kb. 9 literrel
- a vaszonteto (tulajdonkeppen mubor) ellenere telen van rendes futese, ami kiegeszul rendkivul hatekony ulesfutessel – talan ez az ami karpotol a kisse szukos ulesek miatt
Negativumok:
Motor:
- hosszuban nagy a fogyasztasa, 8,5-9,5 kozott mozog, mivel a pici motort porgetni kell (nem tudom, hogyan lehetseges 6,5-el eljarni vele, akik ezt irtak, biztosan cask alfoldon hasznaljak 80 km/h-val)
- a motor nem egy eromuvesz, terepen felezovel barhol elboldogul, varosban is elfogadhato, hosszuban viszont elegge verszegeny
- a kellemes utazoja 100-110 km/h, 120 meg siman megy, de nekem szemely szerint ez mar kisse soknak tunik az auto stabilitasat tekintve, igaz motorikusan menne tobbet is, de nem kell kiserteni a sorsot
Karosszeria/Belter:
- hatul nincs vontatoszem, igy korulmenyes a haverok kirangatasa a sarbol
- a ponyvarogzitese korulmenyes, soha nem akar rendesen allni a mubor teto, a ponyvarögzítő patentok tobbsege az evek soran eltorott
- kis csomaktarto, de ledontott ulesekkel esetleg lenyitott tetovel nagyobb targyak is cipelhetok
- kenyelmetlen ulesek, a 186 centimmel nem ferek rendesen el benne, a kocsi ergonomiaja nem az en testalkatomhoz volt merve – de az ulesfutes kiralyi kenyelmet nyujt, nemcsak az ulolapja, hanem a hatlapja is melegit, jobbanmondva kellemesen forral
- hatra a beszallas eleg korulenyes, bar igazabol az auto 2 szemelynek valo
- a gyari hangszorok pocsek minoseguek, hiaba tettem bele masik fejegyseget, a hangja nem valtozott – gyakorlatilag keptelen tisztan szolni es mely hangokat generalni – allitolag a hangszorocsere eleg korulmenyes muvelet
- a muanyagok nagyon szurkek, karcolodnak es kopogosak, az ulesek szovete sem sugall luxuserzetet
Futomu/eroatvitel:
- a merev tengelyek miatt gyengebb uttartas, imbolygo auto
- 70 km/h korul beremeg a kormany, felnik, gumik jo allapotuak, centirozottak – ez allitolag jimny betegseg, minden masodik peldany erintett es nagyon nehezen behatarolhato a jelenseg oka (a kormanykazetta allito csavarjanak utanahuzasaval a mi esetunkben megszunt a kormanyrazas)
- nagy az oldalszelerzekenysege, szembejovo kamionok altal okozott orvenyek neha alaposan megcibaljak a kasztnit
- allitolag borulekony, de ez normal hetkoznapi hasznalatban, vagy terepen nem jelent gondot, de a kanyarokat, korforgalmakat esszel kell megkozeliteni
- alapbol hatul huz, havas uton nagyon imbolyog es hajlamos megcsuszni, de 4x4-el tokeletesen iranyithato – itt megjegyeznem, hogy 4x4-et cask akkor szabad kapcsolni, amikor laza talajon autozunk (ho, latyak, sar, jeg, homok, nyakos falevelek), mert nincs kozponti diferencialmuve, igy befeszulhet az elso es hatso kardan, ami mehanikai karosodashoz vezethet
- konnyen kapcsolhato 4x4, ebben meg mechanikus, a sebessegvalto mogotti kisebb karral lehet 4x4 modba allitani, illetve felezett 4x4-be kapcsolni, az ujabbakban mar elektromos az osztomu (felezo)
- 4x4 kioldasa elott ajanlott par metert tolatni, hogy lazuljon a tengelyek kozotti feszultseg, igy kisebb igenybevetelnek tesszuk ki a hajtaslanc alkatreszeit
Modositasok:
Tervbe van ket kenyelmesebb ules beszerelese, persze cask ha befer, mert eleg szuk a hely az ajto es kardanalagut kozott. Szeretnek emelo kittet epiteni a futomube, pusztan a kinezet miatt, mert igy sem sokszor akadt fenn az alja, persze csakis a megfelelo nyomtavszelesitok beszerzese utan.
Amit a modellrol erdemes tudni, hogy a kabriok spanyolorszagban keszulnek (SANTANA), a zart tetosek japanban. A spanyol valtozat hajlamosabb rozsdara, bar mi garazsban tartjuk es a lemezfelni rozsdazasan kivul egyeb gond meg nem eszlelheto.
Ajanlani cask masodik, ill. harmadik autonak ajanlanam, halas darab, olcso fenntartani, de NEM hosszu utakra valo. Aki csak roved tavon hasznalna, annak kivalo partner lehet, maximum 2 felnott szamara, kiszerelt hatso ulesekkel.
Osszesegeben egy szeretheto auto, a kenyelme kifogasolhato, viszont akinek szukseg a 4x4 es a massziv konstrukcio, de csereben hajlamos kompromisszumot kotni a kenyelem rovasara, annak feltlenul ajanlom a modellt.
FONTOS: a gombfelyek csapagyai idoszakos zsirozast igenyelnek, igy ki lehet tolni az elettartamukoat. A valto es a 2 diferencialmu olajat is neha erdemes lecserelni, ill. a szintet ellenorizni, igy sok bajtol es huzos osszegu javitastol menthetjuk meg magunkat. Az igenytelen massziv konstrukcio nem jelent egy gondozasmentes autot, a Jimnyvel igenis torodni kell, mint barmelyik masik autoval.
Hibalista
- Az auto most 8 eves, a hatso dob elegge el van rozsdasodva, csereerett, sot, ossze is van horpasztva az elozo tulaj jovoltabol. - Par eve csereltek az elso tengely gombfejeinek also es felso csapagyat mindket oldalon, de a kormanyremeges em szunt meg – mint utalag kiderult, a kormanykazetta allitocsavarjanak tekergetesevel a tunet megszunt. Egy fekslagot csereltunk, nem az auto hibaja, hanem az ugyetlen szereloe, aki fekbetet csere utan a feknyerget ugy tette vissza, hogy a fekslag hurokba allt, es elsurolta magat – szerencsere muszaki viszgan derult ki a hiba, meg mielott elfolyt volna a fekfolyadek - A huto aluminiumbol van, alol es felul muanyag vegekkel, ami igy 8 ev utan a felso felen ereszteni kezdett. Uj hutot megrendeltem, a szereles meg hatra van. - Most keszul az auto kormanydio cserere is, a kormanykeresztnek kis jateka van ami alig erezheto, majd az is cseres lesz. Viszont a kormanykereszt egy eleg draga alkatresz, 200 Euro korul van az ara. Alaposabban viszgaloda utan megallapitiottuk, hogy a kormanykazetta (csigas szerkezetu, nem fogasleces) bemeneti tengelyeben is van kis jatek. - A ponyvarogzito patenteket mar emlitettem, sorra tortek le az elmult evekben, ujat meg nem talaltam. -
Ide hordtam szervizbe
kerulom a szakszervizeket
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | masodautonak vettuk | Következő autója? | nagy motorral |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
