A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis Sport (2003)

Ignis Sport Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Öröm, bódottá' :)

Szöveges ítélet

Boldog ember vagyok.
De tényleg. Ezzel a kis gyösszel simán, probléma mentesen eljutok A-ból B-be, néha C-be is. Hűt, fűt, klimatizál, gyorsul, mint állat, alig fogyaszt és Japános precizitással, probléma mentesen teszi a dolgát. Kényelmesen elférek benne és ami nem elhanyagolható szempont, az asszony is szereti. Nem kell babusgatni, nem kell simogatni, megy, működik és kész. A kötelező szervizeken kívül nemigen volt vele probléma. A futóműve is az egyszerűség híve, elöl Mcpherson, hátul merev hidas megoldás, a gyári Enkei felnik nagyon jól bírják a hazai útviszonyokat.
A 109Le/145Nm nem sok, de, ha az önsúlyát nézzük (945 Kg) akkor kissé elgondolkodik az emberfia, amikor egy kövérebb gázadásra szépen megindul, majd amikor vált a vezérlés (4200 rpm-nél) akkor meg őrült ámokfutásba kezd és 1-3 fokozatig pillanatok alatt leforog tiltásig, az M15A blokk, de 4-5 -ben lassan elfogy a power. Ez a motor kinyírhatatlan szerkezet, négyzetes furat/löket arányú, egyszerű, mint a faék, mentes mindenféle sallangtól, láncos vezérlésű, nem hidrotőkés, hanem hézagoló lapkás, változó szívóoldali vezérlésű, és a Suzuki gyár 500.000 Km garanciát ad rá. A Suzuki nagy zsonglőr a motorgyártás terén, van egy 78 mm-s furatú bázis blokkjuk és a lökethossz variálásával, többféle köbcentivel és teljesítménnyel adják ki a motorokat. M13A 78X69.5mm, 1328ccm 92LE; M15A 78X78mm 1490ccm 99-102-1121Le (Swift, Ignis, Sx4); M15A Ignis sport 109Le, M16A 78X83mm 1586ccm 125Le.
Érdekessége, hogy eredetileg ezt a típust a japók először csak belpiacra szánták, és az első fél évben csak fehér színben volt kapható (az EU-ban nem került fehér színben forgalomba a Sport) és nem tervezték, hogy pár ezer darabnál többet készítsenek, ezért van a viszonylag rövid gyártási idő intervallum (2003-2005), de a nagyfokú érdeklődés miatt kegyesen átdobtak belőle pár száz darabot az Európai piacra is. További érdekessége a típusnak, hogy Svájcban a Ruf Kompressoren AG cég, a gyári garancia megtartása mellett gyárt hozzá kompresszor készletet, amivel 150Le/195Nm lesz a teljesítménye. Kis hazánkban sajnos összesen, pár darab kompresszoros változat fut, azok az igazi csemegék.

A 109Le-s gyösz, a teljesítményéhez képest nagyon jól gyorsul, de a jellegzetes "városi terepjáró" formájú kasztni magas cw értéke miatt, (kis biedermeier szekrény, ami kb. annyira áramvonalas, mint egy toy-toy budi) 150 km/ó körül lassan vége a vehemenciának, és onnantól már csak átlagos gyorsulással poroszkál a lelkem.
A fogyasztása nagyon baráti 5.8-8.6 liter között mozog, ha tartósan autópályán 4200 rpm fölött van tartva a fordulat akkor bizony 9.5 literig meg sem áll,(átlagban 7 liter a fogyasztása) de a benzin minőségére és oktánszámára kissé érzékeny. Szervízköltsége a vicc kategóriát súrolja, fillérekbe kerülnek a cuccok hozzá. Olajból, Eneos 5w30 és gyertyából NGK Iridium kell a minőségi, a többit nem kell túlspirázni. A 4 tárcsafék nagyszerűen fog, az ABS pont a kellő időben avatkozik be, eddig csak térdig érő hóban mutatta meg magát és, ha nem felejti el az ember a 2 évente esedékes fékolajcserét akkor nem szokott gyengülni a fékhatás sem. A váltóban 40.000 km-ként kell olajat cserélni, ebbe is mehet a minőségi japó olaj és kb. sosem lesz baja a szerkezetnek.
Az én autóm már két éve árválkodott egy kereskedésben, az első tulaja itt vette és ide is vitte vissza, hogy becserélje egy Sx4-re, amikor szemet vetettem rá, 58.000 km volt benne, vezetett szervízkönyvvel árulták.
Két év állás hosszú idő egy autónak, amikor elhoztam azonnal elvittem Feri Bá'-hoz ahol minden, amit kellett, újra lett cserélve benne:
-Motorolaj + szűrő (Eneos 5w30)
-Váltó olaj
-Fékolaj
-Fagyálló
-Levegőszűrő, pollenszűrő
-Ékszíjak
-Gyertyák Ngk Iridium (csak 105.000 km-nél kellene cserélni, de a biztonság és a lelki nyugalmam kedvéért kidobtuk belőle a régit)
-Klímatöltés
-Féktisztítás (még a gyári tárcsák+betétek voltak benne)
-4 db új Dunlop Sport gumi is került rá 185/60 R15 méretben ami kissé ballonosabb, mint a gyári, (185/55 R15) de tekintettel a fővárosban uralkodó útminőségekre, szerintem ez még optimálisabb választás volt
-Szervízkönyv továbbra is vezetve vala

Mentem vele 2000 km-t amikor a klímahűtő megadta magát, gombokért vettem egy utángyártottat, újra lett töltve+ellenőrizve a rendszer és azóta minden rendben van vele, pillanatok alatt kellemes jéghideget fúj.
Most 82.000 km-nél járok, nemrég lett fékgenerál rajta, mert már eléggé a végüket járták a tárcsák+betétek. A hátsó ajtó zárbetéte nem reagált a központi zárra, elnyíródott az ajtóban a vezeték, meg lett javítva. Nekem is, mint a többi tulajdonosnak ugyanúgy zörög a jobb első ülés, a zaj oka felderítés alatt van, és orvosolva lesz. Más bajom nem volt vele, és nagyon szeretem ezt a kis járgányt, mindenhova beférsz/elférsz vele, megy, mint a golyó.
Kiemelkedő menettulajdonságai miatt vidám vele az élet, sokat nevetek, és szinte szórakoztat a sok jobbágy akit irritál, ha egy Suzuki halad előtte, mert EZ, nem AZ a Suzuki.
Szeretem, mert egyszerű, mégis minden nap amikor megyek vele a munkahelyemre, örömmel ülök bele, mert, ha akarnám, tudom hogy gond és zokszó nélkül elvinne a világ végére is.
Nekem a közlekedés tekintetében, egyenlőre elég ennyi a Földi boldogsághoz, mert, ha igazán adrenalinra szomjazom akkor előkapom a 750ccm-s motorom és nyélgázon kitisztítom a fejem, az erre megfelelő helyeken.

Hibalista

- -Kopó alkatrészek - -Klímahűtő - -Hátsó ajtózár

Ide hordtam szervizbe

Feri Bá' , Ő az igazi "royal flush"

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Opel Astra Következő autója? SX4
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis Sport 2003 (2003 - 2008)

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)