Öröm, bódottá' :)
Szöveges ítélet
Boldog ember vagyok.
De tényleg. Ezzel a kis gyösszel simán, probléma mentesen eljutok A-ból B-be, néha C-be is. Hűt, fűt, klimatizál, gyorsul, mint állat, alig fogyaszt és Japános precizitással, probléma mentesen teszi a dolgát. Kényelmesen elférek benne és ami nem elhanyagolható szempont, az asszony is szereti. Nem kell babusgatni, nem kell simogatni, megy, működik és kész. A kötelező szervizeken kívül nemigen volt vele probléma. A futóműve is az egyszerűség híve, elöl Mcpherson, hátul merev hidas megoldás, a gyári Enkei felnik nagyon jól bírják a hazai útviszonyokat.
A 109Le/145Nm nem sok, de, ha az önsúlyát nézzük (945 Kg) akkor kissé elgondolkodik az emberfia, amikor egy kövérebb gázadásra szépen megindul, majd amikor vált a vezérlés (4200 rpm-nél) akkor meg őrült ámokfutásba kezd és 1-3 fokozatig pillanatok alatt leforog tiltásig, az M15A blokk, de 4-5 -ben lassan elfogy a power. Ez a motor kinyírhatatlan szerkezet, négyzetes furat/löket arányú, egyszerű, mint a faék, mentes mindenféle sallangtól, láncos vezérlésű, nem hidrotőkés, hanem hézagoló lapkás, változó szívóoldali vezérlésű, és a Suzuki gyár 500.000 Km garanciát ad rá. A Suzuki nagy zsonglőr a motorgyártás terén, van egy 78 mm-s furatú bázis blokkjuk és a lökethossz variálásával, többféle köbcentivel és teljesítménnyel adják ki a motorokat. M13A 78X69.5mm, 1328ccm 92LE; M15A 78X78mm 1490ccm 99-102-1121Le (Swift, Ignis, Sx4); M15A Ignis sport 109Le, M16A 78X83mm 1586ccm 125Le.
Érdekessége, hogy eredetileg ezt a típust a japók először csak belpiacra szánták, és az első fél évben csak fehér színben volt kapható (az EU-ban nem került fehér színben forgalomba a Sport) és nem tervezték, hogy pár ezer darabnál többet készítsenek, ezért van a viszonylag rövid gyártási idő intervallum (2003-2005), de a nagyfokú érdeklődés miatt kegyesen átdobtak belőle pár száz darabot az Európai piacra is. További érdekessége a típusnak, hogy Svájcban a Ruf Kompressoren AG cég, a gyári garancia megtartása mellett gyárt hozzá kompresszor készletet, amivel 150Le/195Nm lesz a teljesítménye. Kis hazánkban sajnos összesen, pár darab kompresszoros változat fut, azok az igazi csemegék.
A 109Le-s gyösz, a teljesítményéhez képest nagyon jól gyorsul, de a jellegzetes "városi terepjáró" formájú kasztni magas cw értéke miatt, (kis biedermeier szekrény, ami kb. annyira áramvonalas, mint egy toy-toy budi) 150 km/ó körül lassan vége a vehemenciának, és onnantól már csak átlagos gyorsulással poroszkál a lelkem.
A fogyasztása nagyon baráti 5.8-8.6 liter között mozog, ha tartósan autópályán 4200 rpm fölött van tartva a fordulat akkor bizony 9.5 literig meg sem áll,(átlagban 7 liter a fogyasztása) de a benzin minőségére és oktánszámára kissé érzékeny. Szervízköltsége a vicc kategóriát súrolja, fillérekbe kerülnek a cuccok hozzá. Olajból, Eneos 5w30 és gyertyából NGK Iridium kell a minőségi, a többit nem kell túlspirázni. A 4 tárcsafék nagyszerűen fog, az ABS pont a kellő időben avatkozik be, eddig csak térdig érő hóban mutatta meg magát és, ha nem felejti el az ember a 2 évente esedékes fékolajcserét akkor nem szokott gyengülni a fékhatás sem. A váltóban 40.000 km-ként kell olajat cserélni, ebbe is mehet a minőségi japó olaj és kb. sosem lesz baja a szerkezetnek.
Az én autóm már két éve árválkodott egy kereskedésben, az első tulaja itt vette és ide is vitte vissza, hogy becserélje egy Sx4-re, amikor szemet vetettem rá, 58.000 km volt benne, vezetett szervízkönyvvel árulták.
Két év állás hosszú idő egy autónak, amikor elhoztam azonnal elvittem Feri Bá'-hoz ahol minden, amit kellett, újra lett cserélve benne:
-Motorolaj + szűrő (Eneos 5w30)
-Váltó olaj
-Fékolaj
-Fagyálló
-Levegőszűrő, pollenszűrő
-Ékszíjak
-Gyertyák Ngk Iridium (csak 105.000 km-nél kellene cserélni, de a biztonság és a lelki nyugalmam kedvéért kidobtuk belőle a régit)
-Klímatöltés
-Féktisztítás (még a gyári tárcsák+betétek voltak benne)
-4 db új Dunlop Sport gumi is került rá 185/60 R15 méretben ami kissé ballonosabb, mint a gyári, (185/55 R15) de tekintettel a fővárosban uralkodó útminőségekre, szerintem ez még optimálisabb választás volt
-Szervízkönyv továbbra is vezetve vala
Mentem vele 2000 km-t amikor a klímahűtő megadta magát, gombokért vettem egy utángyártottat, újra lett töltve+ellenőrizve a rendszer és azóta minden rendben van vele, pillanatok alatt kellemes jéghideget fúj.
Most 82.000 km-nél járok, nemrég lett fékgenerál rajta, mert már eléggé a végüket járták a tárcsák+betétek. A hátsó ajtó zárbetéte nem reagált a központi zárra, elnyíródott az ajtóban a vezeték, meg lett javítva. Nekem is, mint a többi tulajdonosnak ugyanúgy zörög a jobb első ülés, a zaj oka felderítés alatt van, és orvosolva lesz. Más bajom nem volt vele, és nagyon szeretem ezt a kis járgányt, mindenhova beférsz/elférsz vele, megy, mint a golyó.
Kiemelkedő menettulajdonságai miatt vidám vele az élet, sokat nevetek, és szinte szórakoztat a sok jobbágy akit irritál, ha egy Suzuki halad előtte, mert EZ, nem AZ a Suzuki.
Szeretem, mert egyszerű, mégis minden nap amikor megyek vele a munkahelyemre, örömmel ülök bele, mert, ha akarnám, tudom hogy gond és zokszó nélkül elvinne a világ végére is.
Nekem a közlekedés tekintetében, egyenlőre elég ennyi a Földi boldogsághoz, mert, ha igazán adrenalinra szomjazom akkor előkapom a 750ccm-s motorom és nyélgázon kitisztítom a fejem, az erre megfelelő helyeken.
Hibalista
- -Kopó alkatrészek - -Klímahűtő - -Hátsó ajtózár
Ide hordtam szervizbe
Feri Bá' , Ő az igazi "royal flush"
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Opel Astra | Következő autója? | SX4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
