A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2016)

Ignis GLX AGS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vigyorgó panda

Szöveges ítélet

Döntően kétszemélyes használatra kerestem egy kisebb, de magasabb építésű autót (azért az ember dereka nem javul az idő elteltével ), amikor teljesen véletlenül belebotlottam az Ignis-be. Az már az elején nyilvánvaló volt, hogy megosztó lesz a külső formavilága, de nekünk nagyon bejött.

Eredetileg egy sima GLX-et akartunk, mivel arra van tervezve, hogy minimum 9-10 évig fogjuk használni és úgy gondoltuk, hogy akkor legyen – a többletköltség vállalásával – a technikailag elérhető maximum. Mivel a felszereltség és a szín is fix volt, meg kellett rendelni a gyártását (készleten nem volt ilyen az országban). Így 6 hónapos szállítási határidőt kaptunk. 2 hónappal később telefonáltak a kereskedésből, hogy jött egy pont olyan, mint amilyet rendeltünk, de automata váltóval, megnézzük-e? Megnéztük, megvettük. Jó döntésnek bizonyult!
A belső totális vidámság, gyakorlatilag akkor is vigyorog az ember, ha csak beleül. Minden kézre esik, minden ott van szinte, ahol kell.

Mivel ez a felszereltség elég ritka, az általános tulajdonságok felsorolásán kívül inkább a jellegzetességeiről szeretnék írni.

Általánosságban:
- nem csörög, nem zörög, nem nyikorog, nem sípol,
- a téli és nyári felnik nekünk tökételesek, semmilyen negatív dolgot nem tudok mondani erről,
- a tologatható hátsó ülések szenzációsak pakolási szempontból (ezért esett ki eredetileg az alapváltozat),
- az ülések pozíciója, oldaltartása számomra kiváló, egy deréktámaszt kellett csak utólag venni bele, de azzal tökéletes lett,
- szenzációsan megy ezzel az 1,2-es szívó motorral, a fogyasztása (úgyis mindenki ezt nézi – bár szerintem ez nagyon relatív) 9000 km átlagában (50% autópálya, 10% Budapest, 40% egyéb út) 5,2 l (tankolás alapján).

Az GLX dolgok:
- Automata klíma: tökéletes, rettenetes gyorsan hűt/fűt. Még télen sem láttam semmilyen párásodást az autóban (kivéve, ha kikapcsoltam és megpróbáltam kézzel megmutatni, hogy majd én ezt jobban tudom…).
- LED-es menetfény és fényszórók: ez a menetfény csak a GLX-nél van, így ennek van rendes ködlámpája alul. A LED projektoros fényszórók félelmetesen jók anélkül, hogy vakítanák a szemben jövőket.
- Tempomat: nagyon kellett bele (ennek hiánya miatt esett ki a GL+). Furcsa volt hozzászokni, hogy 50-100 km-t lehet úgy vezetni forgalomtól függően, hogy egy gombot, meg egy pöcköt nyomogatok, illetve néha rálépek a fékre. Nagyon kényelmes, de ehhez hozzájárul az, hogy itt nem kell váltani sem.

AGS:
Na ez az, ami még ritkábbá teszi. Ez ugye egy hagyományos váltó, amire egy elektronika van telepítve giroszkóppal, sebesség- és nyomatékérzékelővel. Előnye, hogy pont annyi gondozást igényel mint egy hagyományos, hátránya, hogy kissé lassabban vált, mintha versenymódban tennéd azt. Érződik az egészen, hogy arra van kihegyezve, hogy minél jobban kímélje az autót. 1-2 hónap kellett mire hozzászoktam, de mostanra összeértünk. Kézi mód van benne, ha esetleg hiányolod a váltást. Kuplung nélkül persze.

Amit hiányolok:
- hátsó majrévas (nem is értem… 2.000 Ft lenne kb. a kettő, utólagosan pedig szépen beépíteni nem lehet)
- visszapillantó tükrök elektromos behajtása (ez csak az Európába gyártott modellekben hiányzik, minden más helyen tartozék, ebben is megvan a helye a kapcsolónak).

1.000 km-es szerviz:
Suzuki Gusztáv, átnézték rendesen. Szóltam, hogy egyszer füst jött a jobb első fék felől. Átnézték, de csak a gyári trutyi égett le róla (többé nem is füstölt).

1 éves szerviz:
Ugyanott. Korrektek, gyorsak, a kötelező dolgokon kívül semmit nem kellett csinálni vele. Hibát sem jeleztem, de azért tüzetesen átnézték.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Gusztáv

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fabia Kombi Következő autója? Nincs tervben még.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2016 (2017)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)