Vigyorgó panda
Szöveges ítélet
Döntően kétszemélyes használatra kerestem egy kisebb, de magasabb építésű autót (azért az ember dereka nem javul az idő elteltével ), amikor teljesen véletlenül belebotlottam az Ignis-be. Az már az elején nyilvánvaló volt, hogy megosztó lesz a külső formavilága, de nekünk nagyon bejött.
Eredetileg egy sima GLX-et akartunk, mivel arra van tervezve, hogy minimum 9-10 évig fogjuk használni és úgy gondoltuk, hogy akkor legyen – a többletköltség vállalásával – a technikailag elérhető maximum. Mivel a felszereltség és a szín is fix volt, meg kellett rendelni a gyártását (készleten nem volt ilyen az országban). Így 6 hónapos szállítási határidőt kaptunk. 2 hónappal később telefonáltak a kereskedésből, hogy jött egy pont olyan, mint amilyet rendeltünk, de automata váltóval, megnézzük-e? Megnéztük, megvettük. Jó döntésnek bizonyult!
A belső totális vidámság, gyakorlatilag akkor is vigyorog az ember, ha csak beleül. Minden kézre esik, minden ott van szinte, ahol kell.
Mivel ez a felszereltség elég ritka, az általános tulajdonságok felsorolásán kívül inkább a jellegzetességeiről szeretnék írni.
Általánosságban:
- nem csörög, nem zörög, nem nyikorog, nem sípol,
- a téli és nyári felnik nekünk tökételesek, semmilyen negatív dolgot nem tudok mondani erről,
- a tologatható hátsó ülések szenzációsak pakolási szempontból (ezért esett ki eredetileg az alapváltozat),
- az ülések pozíciója, oldaltartása számomra kiváló, egy deréktámaszt kellett csak utólag venni bele, de azzal tökéletes lett,
- szenzációsan megy ezzel az 1,2-es szívó motorral, a fogyasztása (úgyis mindenki ezt nézi – bár szerintem ez nagyon relatív) 9000 km átlagában (50% autópálya, 10% Budapest, 40% egyéb út) 5,2 l (tankolás alapján).
Az GLX dolgok:
- Automata klíma: tökéletes, rettenetes gyorsan hűt/fűt. Még télen sem láttam semmilyen párásodást az autóban (kivéve, ha kikapcsoltam és megpróbáltam kézzel megmutatni, hogy majd én ezt jobban tudom…).
- LED-es menetfény és fényszórók: ez a menetfény csak a GLX-nél van, így ennek van rendes ködlámpája alul. A LED projektoros fényszórók félelmetesen jók anélkül, hogy vakítanák a szemben jövőket.
- Tempomat: nagyon kellett bele (ennek hiánya miatt esett ki a GL+). Furcsa volt hozzászokni, hogy 50-100 km-t lehet úgy vezetni forgalomtól függően, hogy egy gombot, meg egy pöcköt nyomogatok, illetve néha rálépek a fékre. Nagyon kényelmes, de ehhez hozzájárul az, hogy itt nem kell váltani sem.
AGS:
Na ez az, ami még ritkábbá teszi. Ez ugye egy hagyományos váltó, amire egy elektronika van telepítve giroszkóppal, sebesség- és nyomatékérzékelővel. Előnye, hogy pont annyi gondozást igényel mint egy hagyományos, hátránya, hogy kissé lassabban vált, mintha versenymódban tennéd azt. Érződik az egészen, hogy arra van kihegyezve, hogy minél jobban kímélje az autót. 1-2 hónap kellett mire hozzászoktam, de mostanra összeértünk. Kézi mód van benne, ha esetleg hiányolod a váltást. Kuplung nélkül persze.
Amit hiányolok:
- hátsó majrévas (nem is értem… 2.000 Ft lenne kb. a kettő, utólagosan pedig szépen beépíteni nem lehet)
- visszapillantó tükrök elektromos behajtása (ez csak az Európába gyártott modellekben hiányzik, minden más helyen tartozék, ebben is megvan a helye a kapcsolónak).
1.000 km-es szerviz:
Suzuki Gusztáv, átnézték rendesen. Szóltam, hogy egyszer füst jött a jobb első fék felől. Átnézték, de csak a gyári trutyi égett le róla (többé nem is füstölt).
1 éves szerviz:
Ugyanott. Korrektek, gyorsak, a kötelező dolgokon kívül semmit nem kellett csinálni vele. Hibát sem jeleztem, de azért tüzetesen átnézték.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Gusztáv
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fabia Kombi | Következő autója? | Nincs tervben még. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
