Spidi Gonzales
Szöveges ítélet
Tavaly gyorsban kellett egy rohangálós, kisfogyasztású autó. Béreltem pár hétig egy Skoda Citigo-t, ezres, haromhengeres kis csühögőt, igazából semmi bajom nem volt vele, erre a feladatra első osztályú, ezért ezt, illetve a testvéreit (Seat, VW) kerestem elsősorban használtan, mivel az álom Ignis duplaennyibe került. A harmadik lepusztult kula után berágtam es bementem a márkakereskedőhöz és két hét után kigurultam az ujszerű Ignissel. 2018-as üzembehelyezés, még egy év gari, 9000 km, mi baj lehet?
Nos, napi száz, száztíz kilométert megyek a kis törpével, imádom.
Írhatnám, hogy kilencvennel hoszzútávon 3,8-at eszik, írhatnám, hogy autópályán kért már hat fölött is, de az élmény, amit ad, az ezeket az amúgy fontos dolgokat igencsak a háttérbe szorítja.
Anyszi panzerkampfwagen Opel Meriva B-je alatt sokkal pontosabb és fejlettebb, jobban hangolt a futómű, mondjuk a szuzi is szépen simít egy-két személlyel, de összehasonlíthatatlanul jobb az opel kanyarokban.
És mégis, a velem együtt kilencszáz kilós bödön úgy megy a lóerőire jutó tíz kilókkal, hogy mindig mosolyt csal az arcomra, és bár nem egy szerpentinvadász, de szépen, kiszámíthatóan sodródik, hogy aztán kanyarból kifele kettes hármasban finom egérkacajjal mutasson középső ujjat az utakat egyre jobban ellepő kéttonás krumplibogaraknak.
Nem szándékozok mostanában megválni tőle, így 0-20-as olajat kap tízezrenként cserélve.
Az én stílusomban 5-5,5 liter benzinnel beéri, de, mint említettem, forgalomtól, autópályán ellenszéltől függően volt már 3,6 es 6,2 is.
Röhögve parkolok be szenzorok nélkül bárhova, ahova a nagyseggű suvokkal már nem lehet, és minden minimálsága ellenére imádom. Az a kevés kényelmi berendezése, ami van tökéletesen működik, automata lámpa, el ablak, klíma, telefonkihangosító, nekem nem is kell több.
Azok a dolgok, amiket én megbocsátok, de léteznek: a nagyobb sebességnél zajos (szél) kaszni, de hát valahogy ki kellett jönni annak a nyolcszázpár kilónak és ez ugye a zajcsillapításra is igaz. Nem olyan zavaró, mint egy régi stiftben, de jelen van. A futőművet is a helyén kell kezelni, három nyolcvankilós felnőttnél és pár csomagnál már csúnyán eléri a harárait keresztbordákon, (de még ekkor finoman rugózza ki az apróbb gödröket) tehát nem ezzel kell húzgálni a tonna trágyát a hétvegibe, meg világkerülő utakra sem biztos, hogy mindenki ezzel menne (én igen).
Imádom, hogy a Suzukinál létezik még a könnyű kisautó, amilyenekben harmincjópáréve a magamfajta vénf@szok megtanultunk vezetni és vigyort csaltunk az arcunkra.
Hibalista
- Semmi. - A márkaszervíz a hybridbe valo olajszinttel (4,2l a 3,3 hel,ett) adta át, így velük azóta nem találkozott az autó.
Ide hordtam szervizbe
Motivált, megbízható, fiatal szerelő, már régóta ő javítja a család autóit, így ezt is megnyerte.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
