Ha csak egyet olvasol,itt a leg több tapasztalat!!!
Szöveges ítélet
Nos! :-)
Minden infó, amit tudni lehet, jó, rossz, évek, és a csoportok tapasztalatát próbálom besűríteni most ide.
Már el telt 2,5 év, igaz csak cirka 14 e km mentem én. De, van új Ignis csoportunk 740! taggal, szóval a tapasztalatok életszerűek, és valósak.
Ott a Baleno, + Swiftes tapasztalatok, de szép sorban elmesélem.
Miért is? Sajna nagyon ritka a teszt autó, és rajta vagyunk hogy megismertessük ezt a jó kis kocsit minél többekkel. Csoportunk több tagja, jómagam is, még tesztvezettetést is vállalt az érdeklődők számára.
Nem 1 tagunk, bejárta vele egész Európát. 4 utasig nagyon kényelmes.
Sok 100 e km a tapasztalat, nem csak a csoportokból. Miért is a többes szám?
Baleno 2015-2020, Swift 2016-, és Ignis 2017- azonos alapok, műszakilag szinte 90%-ban.
Mindhárom modellnek nagy tábora van sok infóval.
Így választhat az érdeklődő hogy 3 karosszéria forma közül kedvére, kinek-kinek ízlése szerint. Igaz , Baleno már csak használtan van. De a 3 modellből akad ami már 150 e km hibamentes futás felett van.
Térjünk is rá az Ignisre!
Mi, -sokak- választása szerint, egyedi, divatos, megosztó, de praktikus, és variálható. Kedvező fenntartási költségekkel, és ritka, kevés hibával. Hibákról, lentebb írok ,de ne essen senki pánikba, ez ritka, és egyedi, felhasználás függő is. Jellemzően, kevesebb hibát hallani az Ignisre, mint a másik 2 modellre.
Ja igen. Ignis, Swift Japán gyártás, Baleno Indiai volt. Vagyis, mind a 3 készül Indiában is, de ide max az alkatrész kerül onnan, mert a gyártott modellek, 3 hónap hajózás, és logisztika után, Japánból érkeznek Europai piacra.
Variálhatóság, praktikum: alap 5 üléses, de már az is klíma, 6 légzsák, és minden jó, most bővítettek, az alap extrákon, ja és 4 henger, nem 3, mint a konkurencia nagy része!!!
Továbbá, minden modell 5 ajtós, nem kell fizetned a + ajtóért, vagy hengerért mint máshol. És itt alapból a 4 henger mellé 84-90 ló jár, nem 70 cocó, mit pl, a 3 hengeres Yaris, ami jó kocsi, de ez többet ad, azonos áron a Suzuki.
Hogy az Eu márkák, szóba se jöjjenek. Honda Jazz, és Mazda arany árba megy, Nissan meg Renyó technikát használ, inkább hagyjuk is.
Megjegyzem Koreai kocsikról, és sok más egyéb Europai autó után váltottam újra vissza Suzukira. De ezt úgy értsd, hogy kb 30 autóm volt a családban, és nem vagyok kereskedő. Meg lehúztam pár évet autógyári dolgozóként is, szóval, van összehasonlítási alapom. Nem vagyok mérnök, de ismerek pár szerelőt az ócska előző autóim okán.
Szóval belefáradtam a sok szerelésbe, haverokhoz kuncsorgásba, idegbe, és alkatrészre várásra. Sok év dieselezés, és 30 év autós szaklap bújása után, vissza váltottam benzinre.
Legyen egyszerű, olcsón fenntartható, és környezetbarát, megfizethető, és jó ártartó, minél fiatalabb autónk, hosszú távra. Ez volt az alap, ami vissza hozott a Suzukihoz...
Még mindég elmondható, a sokadik áremelés után is-magas Euro ár, és Unios szabályozások is közrejátszottak az emelésekbe-, hogy árához, tudásához, extráihoz ez bitang jó kocsi, valósan kis fogyasztással, és fürge is mert könnyű.
Fogyasztás nekem lent fotón a rekord, de valósban 4-5 L között bárki el jár vele. Ennek fő oka a jó motor, jó váltókiosztás, és a 820-860 kg körüli üres tömeg! Persze a Balival, és Swiftel is...
Így mondom is ez mivel másabb...
Annyira jól sikerült a kabin, hogy 5 csillag a törés teszt, főleg mióta a biztonsági segédberendezések alapban is be kerültek. Az első, év modelljei, csak az alapok 3 csillagosak voltak, de az extrábbak, már akkor is 5 csillagot tudtak, és ez csak az elektronikai extrák okán.
Na, vissza praktikumhoz. Amivel ez más. Magasabb, tehát, derék fájósok előnyben, idősebbek kedvence lehet, magasról jobban kilátni, szétlátni. Vidékre, parkoló, járda, saras, földes utakra, jól jön az emeltebb has.
Mindezek ellenére, úgy kanyarodik mint egy gokart, és nem is ráz.
Ugye, ahogy mondják a kocka formánál nincs tágasabb! Na ez kocka! Nagyon jó a belső térérzet, annak ellenére, hogy az elődnél pár centivel kisebb. De, ezt úgy oldották meg, hogy a terpesztés nagyobb, kerekek a sarokban. Kisebb a motortér, mert nincs diesel modell. Csomagtér rövidebb, de csalóka, mert mélyebb, így literre meg van a szükséges tér. Oldal falak, és a szélvédő, alig vannak döntve, így vállban is jó. Persze mind a 3 modell csak 4 felnőttnek kényelmes, de meglepően jó a lábtér is.
Meg is érkeztünk a közepes GL+ szintre...
Igen innen 4 ülés van csak, DE mind a 4!!! egyenként sínen tologatható, mondom, hátul is! Ezt nem nagyon tudja más,ennyi pénzért. És valljuk be Vitaránál kisebb kocsiban sehol nem ül 4 felnőtt kényelmesen, más márkánál se..
Na, GL+ ,az igazi SUV itt van már tető léc, és fekete küszöb, és kerékív elemek, 16-os alu felni, virsli gumin. -Nem is értem a Swift 1 mérettel nagyobb gumit kap, szóval, én is azonnal szélesebbre cseréltem.-
Ülés fűtés, itt már van tolató kamerás kijelző, tud SD kártyán Navit is, rádiót, telefont, érintős, és trendi. Igazából ez a közepes szint ami nagyon élhető.
GLX a max, digit klímával,tempómattal, bőr kormánnyal, kulcs nélküli nyomó gombos indítás, dual kamera,stb,stb,LED menetfény,és hátsó lámpák is, króm maszk, szóval nagy királyság..
-4x4 , Rendelhető GL+ -tól a 4x4 ami nagyon ügyes,okos, hátul merev hidas, az kicsit pattogósabb, de terepen is tuti, keressetek rá a neten.
-Automaták is vannak, az első 3 év az AGS robotizált kézi váltó, mint a Celerioban is, nincs vele baj.
2020-tól pedig CVT az a fokozatmentes automata ami 3 éve már a Swiftben, és a Balenoban is volt.
Nagyon jók a Suzuki összes modell automata váltó, és nem eszik sokkal többet, ne féljetek tőle, tartósak is.
Motorok.:
-2010-től van a Swift K12b motorja adta az alapot. Azt reszelték, fejlesztették tovább. Kapott egy kettős befecskendezést, szívócsőbe, ami nagyon csendessé, és dinamikussá tette. Szóval ez a motor, egy jól bevált, letesztelt, hiba mentes alap konstrukció tovább fejlesztett hozadéka.
Természetesen Euro 6 temp d.környezetvédelmi osztályban.
-2016-tól, . K12c az első 3 év az 90 ló sor 4 henger, 16 szelep, csendes, jó, repül, és keveset eszik. Mind láncos, örök élet. Itt már megjelent a lágy hybrid rendszer, elsőnek SHVS néven.
-2019-től van a K12d az ugyan az a felépítés, kicsit kisebb ccm, és 84 ló.
Itt már egy erősebb, átdolgozott lágy hybrid rendszer van.
-Hybrid rendszert is tegyük tisztába....:
-Mild hybrid, tehát lágy hibrid.
Nem hajt önállóan villamosan, csak kicsi külön tárolóakkuja van, és csak szíj hatással besegít a főtengelyre bizonyos fordulaton, és gyorsításnál. Ad kb 3 lovat, és 50 nm nyomatékot, de ez csak arra hogy kevesebb benzin fogyjon, kevésbé terhelje a motort. Semmit nem kell vele foglalkozni, ez öntöltő. Valójában egy megerősített start-stop rendszer, nagyobb önindító-generátorral, ami lejtmenetben, és motorféknél, tölti vissza az akkut.
A lényeg az a könnyű, de biztonságos karosszéria. Ezt a minőségi, és extra szilárd melegen sajtolt különböző erősségű lemezekkel érték el. Csendes is kívül, belül, nem nyöszörög semmi, és a motor is a 4 hengernek köszönhetően, nagyon egyenletesen, és halkan jár. Hybrid rendszer észrevétlenül kapcsolgat. De hidegben nem, hanem csak üzemi hőmérsékleten dolgozik. Mindezek összetett hozadéka, hogy valósan el van 5 liter alatt.
Amit hallani, hogy az alap piros sajnos érzékenyebb a kavicsra. De minden már szín ha vékony is, de elég tartós.
Lentebb még írom az esetleges elő szériás, vagy egyedi hibákat. Amit a gyártás során tudomásom szerint ki is javítottak.
-Igazából most a frissítéssel 2020-tól, még egyedibb, és még dögösebb lett a gép. Viszont a belső elemeiben, kevesebb a világos betét.
Mert ugyanis, az első széria. Nem csak színre fúj első elemeket kapott hanem 2 tónusú világos műszerfalat is. Ami a frissített modellel csak 1-2 színes betétre csökkent szolidan.
Bevallom, nekem anno, a SUV formán túl, az egyedi világos, fiatalos belső is nagyon nagy előnynek, és egyedinek éreztem. Ez Suzukitól is ritka, más márkánál pedig nincs is, főleg ebben az ársávban.
Még 1 fontos tény a végére. 3,5 év Merci gyár alatt sokat láttam, és hallottam, tanultam.
Oktatáson, ott elhangzott Német mérnököktől, nem 1x nem egytől, hogy :
-"A Japán minőséget, és megbízhatóságot, tartósságot, és hatékonyságot kell utol érnünk! Lexust, és a Toyotát."....
itt hagyok egy kis hatás szünetet...
Jó, persze a Merci árához mérten de itt arra gondoltak hogy a Japán gyártás..
Tehát ha a Német mérnök azt mondja "Japán kocsi a jó"!.. Akkor ehte Japán kocsit kell venni..ennyi....
Természetesen ami eredeti Japán gyártás ott a Suzuki a legolcsóbb, és nem kell Mercit várni ennyiért! De minden más, ami onnan jön, sokkal drágább is.
Szóval, nem bánjátok meg. Újra Ignis vennék, vagy ha nyerek a lottón mellé Jimnyt is.. :-)
Aki mégis meggondolja magát, szinte vásárláskori új árán tudja eladni, újra. Mert annyira jól tartja az árát, és valóban keresett, és ismert. Mert mindenki ért hozzá, van szerviz, és olcsó alkatrész utánpótlás, Mindenki ismeri, szereti, elismeri. Kicsi olcsó hibái vannak, és nagyon tartós.
A fogyasztás pedig dieselesen alacsony, és még is környezetbarát.
-Most már 3+7 év vagy 200 e km garival, ami kiemelkedő, nem csak árához. Ez jár az akkura, és a hybrid rendszerre is. Persze aki hosszú távra tervez mint én is, az nem árt ha tetet rá 1 alváz üreg védelmet, még fiatalon.
Mi legyen a csattanó? Ne legyen csattanó, kössetek Cascot az első 5 évben minimum..
Aki Suzukit vesz újat, vagy fiatalt az nyugalmat vesz!!!
Környezetbarát, takarékos emberek, kis mindenese ez 4 utasig, kényelemben.
-"Suzuki Ignis 2017- Hungary"- pacsi..
Jaj, új infó.: Toyota a Suzukival sok területen fogott össze, gyártásban, modell cserében. Pl: Rav4= Across De a Toyota, és Mazda is szorosra fűzte a barátságot. Szóval a nagy 3 Japán, jó jövőt hoz..
Hibalista
- Garis visszahívás volt szelepfedél tömítésre az első gyártási években. - Továbbá kuplung bowden cserére ingyenesen. - De nem minden kocsi érintett benne. - Ritkán előforduló, kinyomó csapágy panasz. - Vagy párás nedves időben a fék csikorgás, ami nem hiba, mert jól fog, és 2.fékezés után megszűnik. - A hátramenet nem szinkronizált. Tehát vagy beszúrod indítás előtt,vagy várni illik 5-6 másodpercet beváltás előtt. - Modell frissítéssel kiküszöbölték a hibákat. Továbbá megemelték a garanciát. Ami egyedien magas,mindenhez képest is.
Ide hordtam szervizbe
Szolnok Ring...alapból rendesek ...ott is vettem.Viszont ha bajotok van,és nagy,vagy lepasszolnak,ami ritka esetek..Akkor levelet kell írni a Suzuki központnak,,majd azok,noszogatják a témát..
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Kecskemét ismeretlen,de Ceglédiekre azt mondják sumákok..
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Matrix | Következő autója? | Jimny |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
