Elrontott összkép
Szöveges ítélet
Újként vettük az elsők között. Meglátni és megszeretni eset volt. Kényelmes a ki-, beszállás. A GL+ igen jól felszerelt. Hangtalan a motorja 100-110 km/h-ig. A sebességváltó vaj puhán siklik. Jól szolgál a hátsó ülések sínen való tologathatósága. A gyerekbicaj így kényelmesen elfér a csomagtérben. Hiányzik az anyós ülés előtti napellenzőről a tükör, a csomagtérből a világítás, pedig jóval jobb (nagyobb is), mint a Splash csomagtér kialakítása ahol viszont volt. Alig van praktikus rekesze (szinte nincs). Eddig a Lianában és a Splash-ben találkoztunk a leghasznosabb ilyen kialakításokkal. A fogyasztása a kisebb helyi, helyközi használattal 4,7 l/100km, sztrádán 5,2 l/100km. A rugózási komfort nem a hazai utakra hangolt, de remélhetőleg ez a megoldás ami ki is fogja bírni az egyre szaporodó kátyúkat.
Ami a címre utal:
- Gyenge az autó rádió műsor vétele. A másik autónk (Sx4) sokkal több adót képes normális minőségben ugyanott befogni.
- Nem lehetett kerékőrt, vonóhorgot megrendelni hozzá. Ez utóbbi miatt majd vizsgáztatni kell újból. A téli gumi miatt érdekelt a kocsihoz milyen felni való. "Talán a Baleno-é jó rá" volt a válasz. De még nem volt kínálatban sem.
- Az autóval megrendeltük, kifizettük a széles ajtóvédő gumit (80.015,-Ft) még február végén. Az autó átadásáig, március közepéig nem érkezett meg. Majd április végén kaptuk a hírt a szerviztől, hogy megkapták az ajtóra való gumit. Ok, szabi kiír, 40 km autózás a szervizbe. Kocsi, kulcs átadva, majd felszerelést követően visszakapjuk. De nem az általunk megrendelt széles, hanem a keskeny ajtó védő gumival (38.836,-) mondván, hogy csak ez van. Majd reklamáció után leszereltetve. Hiszen nem ezt kértük, nem ezt fizettük ki. Ráadásul ezt előre nem is jelezték, csak az autó visszaadásakor szembesültünk az eredménnyel. Majd két nappal később hívtak a szervizből, hogy nem is tudják mikor lesz, mert minőségi hiba miatt leálltak a gyártással. Ok, de akkor talán illene visszafizetni az árát. Email váltás mellett megkéri a szerviz a bankszámla számot ahova a 60 ezer Ft-ot visszautalhatja. Újabb email váltás(2017.05.10.-én), hogy mi bruttó összeget fizettünk, így nem a nettó, hanem a bruttó jár vissza. Immáron eltelt egy hét, de még nem érkezett meg a 80 ezer Ft. Update: 2017.05.19.-én megérkezett a várt összeg.
Ezek után nincs felhőtlen boldogság érzése az embernek sem a Suzuki, sem a Szabó Autócentrum Kft iránt.
Viszont ma már könnyebben nézem más autómárkák kínálatát, hiszen a másik Suzukink is előbb-utóbb lecserélendővé válik.
Hibalista
- Szerencsére el nem romlott rajta semmi. De már újként úgy adták át, hogy a kormányról nem működött az audio egység semmilyen vezérlése. Erre a gyártól másfél hónappal később kaptak instrukciókat, hogy miként kell összekötni. (hurrá)
Ide hordtam szervizbe
Szabó Autócentrum Székesfehérvár
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 9 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4005 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Splash | Következő autója? | ezek után még sok jön számításba |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
